آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس باعث ایجاد رابطه کاربری بهتر در سایت شما خواهد شد. برخی از کاربرانی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنند، در زمان باز کردن صفحات خود با اروری به نام 404 رو به رو می‌شوند. این ارور به معنی نبودن محتوا در صفحه جاری است. متاسفانه گوگل این مدل از صفحات را دوست نداشته و ممکن است با ورود کاربر به آن امتیازات منفی را برای سایت در نظر بگیرد. در این مطلب می‌خواهیم به آموزش رفع خطای 404 در وردپرس بپردازیم.

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس بر اساس علت ایجاد آن

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

برای از بین بردن این خطا چند روش وجود دارد، اما ساده‌ترین آنها را می‌توانید در اینجا ببینید. بهتر است نکات عنوان شده را به صورت مرحله به مرحله انجام دهید. اما قبل از آن حتما دلیل این خطا را پیدا کنید. شاید این مشکل به خاطر به روزرسانی‌های هاست یا سرور شما باشد.

‌علت بروز خطای 404 در وردپرس‌‌‌

برای آنکه بتوانید دلیل اصلی این مشکل را بررسی کنید، باید به دنبال موارد زیر باشید:

  • مشکل کش (Cache): در مواقعی ممکن است کش مرورگر شما دچار مشکل شده باشد. اگر قبلا این مشکل را داشته اید می‌تواند یکی از دلایل همین باشد.
  • تنظیمات نادرست DNS: در مواقعی ممکن است DNS با دامنه شما ست نشده باشد. در این مواقع نیز ممکن است در هنگام بازدید از صفحات سایت با ارور 404 رو به رو شوید.
  • موارد مربوط به سازگاری وردپرس : گاهی نیز پیوندی در سایت شما وجود دارد که به یک افزونه نادرست در سایت وردپسی ختم می‌شود.
  • آدرس URL اشتباه : وارد کردن آدرس نادرست نیز یکی دیگر از دلایل ایجاد ارور 404 است.

پیوندهای یکتا را دوباره بررسی کنید…

اکنون دلیل ایجاد این ارور را فهمیده‌ای و باید به دنبال آموزش رفع خطای 404 در وردپرس باشید. پیوندهایی که در سایت وردپرسی شما وجود دارد را مجددا تنظیم کنید. برای این کار ابتدا وارد پنل وردپرس سایتتان شوید، از بخش مربوط به تنظیمات و پیوندههای یکتا وارد صفحه‌ای شبیه به تصویر زیر شوید:

بررسی پیوندهای یکتا

در این قسمت می‌توانید ساختار پیوند خود را به صورت موقت تغییر دهید و با کلیک روی گزینه ذخیره تغییرات مورد نظر خود را تکمیل کنید.

اکنون ساختار پیوند یکتا را بصورت موقت تغییر دهید و در انتهای صفحه دکمه ذخیره تغییرات را بزنید. ذخیره کردن این تغییرات، به صورت کاملا اتومات، قوانین مربوط به REWRITE را انجام داده و در نتیجه مشکلات مربوط به خطای ایجاد شده بر طرف می‌شود.

فایل htaccess. را بررسی کنید…

اگر مشکل شما از دسترسی به وردپرس است، باید به دنبال فایل htaccess. باشید تا بتوانید آن را ویرایش کنید. برای ویرایش این فایل باید از طریق هاست خود عمل کنید. ابتدا وارد پنل مدیریتی سی پنل شده و سپس روی گزینه مربوط به file manager کلیک کنید.

اکنون وارد صفحه مربوط به پوشه Public_Html خواهید شد که باید فایلی با نام htaccess. را پیدا کرده با با کلیک راست گزینه مربوط به ویرایش آن را انتخاب کنید.

با ورود به این قسمت و پاک کردن کدهای موجود در آن و وارد کردن کدهای جدید،صفحات 404 تصحیح خواهد شد. کدهای جایگزین می‌توانند به صورت زیر باشند:

BEGIN WordPress #
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
END WordPress #

قالب و افزونه‌ها را غیر فعال کنید…

اگر دلیل این ارور قالب یا افزونه‌ای در سایتتان است، بهترین راه حل حذف آن خواهد بود. بهتر است تمام ابزارها را غیر فعال کنید. اگر مشکل حل شد بدانید که ارور مربوط به آنهاست. اکنون با فعال و غیر فعال کردن آنها می‌توانید افزونه اشتباه را پیدا و آن را برای همیشه از بین ببرید. اگر افزونه‌های شما مشکلی نداشت باید به فکر تغییر قالب باشید. می‌توانید از قالب‌های آماده افگیگا استفاده کنید.

سخن پایانی

وجود صفحات مختلف با ارور 404 نقش مخربی را در سایت شما دارد. بهتر است با روش‌هایی که در آموزش رفع خطای 404 در وردپرس ارائه شد، بهترین راه را در سریعترین زمان برای حل این مشکل انتخاب کنید.