آموزش استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ در متن

آموزش استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ در متن

اغلب مخاطبان به دنبال محتوایی می‌گردند که بتواند نیازهایشان را برطرف کند. مسلما یک پاراگراف بدون تیتر نمی‌تواند درک درستی را به او بدهد. اینجاست که نقش هدینگ‌ها بیشتر از قبل مشخص می‌شود. تگ‌های هدینگ بین H1 تا H6 در سایت‌ها بوده و هر مدام به میزان خاصی در یک متن ارزش دارند. برای آنکه از این تگ‌ها به درستی استفاده کنید باید با محل قرار گرفتنشان آشنا شوید. آموزش استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ در متن به شما در این زمینه کمک می‌کند.

کدام تگ‌ها در سئو تاثیر بیشتری دارد؟

آموزش استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ در متن

سه هدینگ H1 تا H3 از سایر تگ‌های هدینگ بیشتر ارزش دارند. اما شما نمی‌توانید آنها را در هر جای متن که بخواهید استفاده کنید. تگ H1 تنها مربوط به عنوان است و پس از آن دیگر تگ‌ها قرار می‌گیرند. هر تگ با عدد بالاتر زیر مجموعه تگ قبلی خود است. به عنوان مثال تگ H6 زیرمجموعه h5 است

ساختار تگ های در محتوا چگونه است؟

برای آنکه بتوانید درک درست‌تری از آموزش استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ در متن داشته باشید، جدول زیر به شما کمک می‌کند:

H1
H2
H3
H4
H5
H6

چند هدینگ را برای متن خود انتخاب کنیم؟

قاعده اصلی برای تعداد هدینگ‌ها وجود ندارد، اما بهتر است در ازای هر 300 کلمه یک تگ هدینگ قرار گیرد. چرا که بلند بودن پاراگراف‌ها و تعداد زیادی جمله پشت سر هم باعث می‌شود تا خواننده و کاربر از آن خسته شده و صفحه را ترک کند. بنابراین تعداد تگ‌های موجود در محتوا بر اساس تعداد کلمات تعیین می‌شود.

یک مثال برای آموزش استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ در متن

آموزش تگ هدینگ

<h1>آموزش استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ در متن<h1/>
<h2>کدام تگ‌ها در سئو تاثیر بیشتری دارد؟<h2/>
<h2>ساختار تگ های در محتوا چگونه است؟<h2/>

و …

سخن پایانی

تگ هدینگ نقش مهمی را در سئوی سایت شما دارد. اما این اهمیت زمانی مشخص می‌شود که به درستی از آنها استفاده کنید. علاوه بر بخش بندی محتوا، این تگ‌ها توسط گوگل نیز شناخته شده هستند و امتیازاتی را از گوگل برای سایت شما دریافت می‌کنند. به همین دلیل بهتر است که از کلمات کلیدی نیز در این تگ‌ها استفاده کنید. البته در مقاله “21 تکنیک بهبود رتبه سایت در گوگل” به اهمیت این تگ‌ها در بهبود رتبه سایت نیز اشاره شده است.