آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ

ثبت-آدرس-در-گوگل-مپ

آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ

ابزارهای پیشرفته‌ موجود در فضای وب، امکان استفاده راحت‌تر از تمام ویژگی‌هایی که در اینترنت وجود دارد، را به ما می‌دهند. به عنوان مثال گوگل مپ یکی از پلتفرم‌هایی است که به ما کمک می‌کند تا آدرس‌های مورد نظرمان را پیدا کنیم و تقریبا تمام کاربران دستگاه‌های دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. بنابراین آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ برای کسب و کارهای مختلف مهم و ضروری است. با اینکار می‌توانید مکان دقیق کسب و کار خود را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. به گونه‌ای که با جستجوی نام شما به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد نحوه ثبت آدرس کسب و کار شما در گوگل مپ صحبت کرده و در نهایت ببینیم که آیا ثبت آدرس در گوگل برای کسب و کار شما ضروری است؟

گوگل مپ چیست؟

گوگل-مپ-چیست؟

قبل از پرداختن به آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ می‌خواهیم کمی با گوگل مپ فارسی آشنا شویم. سرویسی کاربردی و کاملا رایگان که از سال 2005 به گوگل اضافه شد. با این ابزار به راحتی می‌توان به تمام نقاط دنیا دسترسی پیدا کرد و در واقع یک نقشه کامل و جامع است. نسخه‌ای که بسیاری از مکان‌یاب‌های امروزی با بهره‌گیری از آن ایجاد شده‌اند. اما گوگل مپ چه کمکی به کاربران می‌کند؟

  • نقشه مربوط به شهر و کشورهای مختلف را به همراه جزئیات در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • به پیدا کردن راحت‌تر آدرس‌ها کمک می‌کند.
  • مسیرهای کم ترافیک را برای رسیدن به مقصد مورد نظر به شما نشان می‌دهد.
  • تصاویر مربوط به مکان‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • تصویری 360 درجه را از مکان مورد نظر شما در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • شما می‌توانید مکان‌های مورد نظرتان را با اطرافیانتان به اشتراک بگذارید.
  • می‌توانید نقشه مربوط به شهرهای مختلف را توسط آن دانلود کنید.

آیا ثبت کسب و کار در گوگل الزامی است؟

با وجود کاربردهایی که گوگل کپ دارد، کاربران زیادی با آن سر و کار دارند که می‌توانند از مشتریان و مخاطبان شما باشند. بنابراین آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ و انجام مراحل آن به دسترسی راحت‌ترشان کمک خواهد کرد. به خصوص اگر وبسایتی را برای ارائه خدمات ندارید، با ثبت آدرس کسب و کار خود در گوگل مپ می‌توانید در فضای آنلاین نیز حضور داشته باشید.

این پلتفرم به صورت کاملا رایگان بوده و به گسترش و پیشرفت کسب و کار شما کمک زیادی می‌کند. آدرسی که شما وارد کرده‌اید، ساعات کاری، اطلاعات تماسف شبکه‌های اجتماعی و … همگی به صورت کامل به مخاطبانتان نشان داده خواهد شد. مزایای استفاده از گوگل مپ را به صورت خلاص هدر جدول زیر قرار داده‌ایم:

امکان ثبت در نقشه گوگل به صورت رایگان
امکان درج اطلاعات کلیدی و کاربردی برای کاربران
جذب مشتریان بیشتر و کاربران جدید با تبلیغات در گوگل مپ
اعتبارسازی برای کسب و کار
جلب اعتماد کاربران
امکان استفاده اپلیکیشن گوگل مپ برای تمام کابران اندروید و IOS
نمایش موقعیت کسب و کارتان در نقشه

چگونگی ثبت شرکت در گوگل

مراحل ثبت مکان در گوگل مپ بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. کافی است مراحل زیر را برای آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ طی کنید. قبل از شروع باید حتما یک جیمیل برای خودتان ایجاد کنید.

1. ورود به سایت و ثبت نام در گوگل مپ

ورود-به-سایت-گوگل-مپ

در اولین مرحله ثبت فروشگاه در گوگل مپ باید در مرورگر خود آدرس سایت گوگل مپ را وارد کرده و وارد صفحه‌ای مشابه با تصویر شوید. با وارد کردن آدرس کسب و کارتان از طریق فیلد موجود در بالای صفحه، منطقه‌ مورد نظر را پیدا کنید. به عنوان مثال ما در اینجا میدان انقلاب را در گوگل مپ نقشه تهران وارد کرده‌ایم.

2. ثبت مکان

گوگل-مپ

برای آنکه گوگل بتواند آدرس شما را اضافه کند باید روی گزینه افزودن یک مکان جا افتاده یا Add a Missing Place کلیک کنید تا بتوانید اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را ارائه دهید. این دومین مرحله از آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ است.

3. پر کردن فرم برای ثبت در گوگل

آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ

در این مرحله از ثبت گوگل مپ فرمی مانند تصویر برایتان ایجاد خواهد شد که باید گزینه‌های مشخص شده را به صورت کاملا صحیح در آن قرار دهید. نام شرکت و همچنین دسته بندی مربوط به آن را به درستی در مکان در نظر گرفته شده وارد کنید. با کلیک کردن روی گزینه بیشتر می‌توانید اطلاعات کاملی از خودتان، زمان باز و بسته بودن و همچنین تصاویر مربوط به کسب و کارتان را نیز وارد کنید.

4. ارسال اطلاعات به سایت گوگل مپ

در نهایت نیز برای ثبت ادرس در گوگل باید با کلیک کردن روی گزینه ارسال، اطلاعات خود را به گوگل مپ برسانید. با دریافت این اطلاعات از سمت گوگل مپ، کسب و کار شما در نقشه ثبت خواهد شد. اما تایید مکان در گوگل مپ نیاز به زمان دارد. پس از تایید تنها با وارد کردن نام کسب و کارتان می‌توانید اطلاعاتتان را ببینید.

سخن پایانی

ثبت آدرس کسب و کارتان در گوگل به همین راحتی و تنها در 4 مرحله آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ انجام شد. مطمئنا پس از ثبت اطلاعات افراد بیشتری به سمت کسب و کار شما آمده و به راحتی می‌توانند آن را پیدا کنند. ثبت نقشه در گوگل مپ مهمترین قدمی است که می‌توانید برای کسب و کار خود بردارید. افگیگا در هنگام طراحی سایت شما این مراحل را برایتان انجام می‌دهد.

سوالات پر تکرار در مورد آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ

آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ

آیا می‌توانم با گوشی یا تبلت گوگل مپ مراحل آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ را انجام دهم؟

بله در هر دو با استفاده از مرورگر می‌توانیم آدرس کسب و کار خود را از طریق مراحل گفته شده وارد گوگل کنید.

آیا می‌توانم با اپلیکیشن گوگل مپ آدرس کسب و کارم را در گوگل مپ ثبت کنم؟

بله برای آنکه بتوانید از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنید، باید حتما یک آدرس جیمیل داشته باشید. بقیه مراحل تقریبا مشابه آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ است.

از گوکل مپ فارسی برای ثبت آدرس استفاده کنیم یا از گوگل مپ انگلیسی؟

فرقی نمی‌کند که کدام مسیر را انتخاب کنید. در هر صورت مراحل عنوان شده برای هر دو وبسایت قابل انجام است.

به جز آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ چه نکات دیگری را باید در نظر بگیریم؟

تمامی مراحلی که برای این پروسه مورد نیاز است را به صورت کامل در آموزش ثبت آدرس در گوگل مپ عنوان کرده‌ایم. عملیات دیگری را برای ثبت نیاز نخواهید داشت.