آموزش اتصال دامنه به هاست

اتصال-هاست-به-دامنه

آموزش اتصال دامنه به هاست

نحوه خرید هاست و دامنه را در آموزش‌های مربوط به آن به طور کامل توضیح دادیم، اما هر کدام از این موارد به تنهایی نمی‌توانند کاری را برای شما انجام دهند. در واقع شما باید بتوانید با اتصال این دو جز به یکدیگر فضایی را برای قرار دادن اجزای مورد نیاز خود در وبسایتتان ایجاد کنید. در این مطلب می‌خواهیم به آموزش اتصال دامنه به هاست پرداخته و به صورت مرحله به مرحله آن را بیان کنیم.

دامنه و هاست از چه طریقی به هم متصل می‌شوند؟

اتصال-هاست-به-دامنه

نحوه اتصال این دو به یکدیگر از طریق Domain Name System یا همان DNS انجام می‌شود. اگر به یاد داشته باشید، در مقاله مربوط به دامنه در مورد سروسی که دامنه را به ادرس‌های IP تبدیل می‌کند، اشار کردیم. DNS همان سرویس است. برای آنکه بتوانید با استفاده از این سرویس هاست و  دامنه مورد نظرتان را به هم متصل کنید باید NS مربوط به هاست خود را داشته باشید. درون هر هاستی چند آدرس NS وجود دارد که باید آنها را در دامنه تنظیم کنید.

شروع آموزش اتصال دامنه به هاست

اتصال-هاست-به-دامنه

اکنون با نکات مربوط به این دو قسمت آشنا شده‌ و میدانید که باید در دامنه و هاست خود به دنبال چه چیزی باشید. در اینجا به صورت مرحله به مرحله آموزش اتصال دامنه به هاست را توضیح داده‌ایم. به طور کلی دو حالت در زمان خرید هاست و دامنه شما وجود دارد:

آموزش اتصال دامنه به هاست، زمانی که آنها را از یک شرکت خریده‌اید…

در این شرایط کار آسان تر است. تنها کاری که باید بکنید، اتصال دامنه به اسامی سرور هاستینگتان است. در برخی از شرکت‌ها این کار به صورت خود به خود انجام می‌شود. اما گاهی نیاز دارید تا مراحلی را به صورت دستی انجام دهید:

  1. باید به پنل هاستینگ خود بروید.
  2. مشخصات خود را وارد کرده و وارد داشبورد هاست خود شوید.
  3. اسامی سرور را از ایمیل خود استخراج کنید.
  4. اسامی سرور هاستینگ را به ترتیب وارد کنید.
  5. در فیلدهای مختلف مربوط به وارد کردن DNSها باید یک NAME SERVER قرار بگیرد.
  6. تغییرات ایجاد شده را ذخیره کنید.

اکنون مراحل لازم برای اتصال انجام شده و باید منتظر بمانید تا اتصال آن دو به یکدیگر انجام شود.

آموزش اتصال دامنه به هاست، زمانی که آنها را از شرکت‌های متفاوتی خریده‌اید…

زمانیکه دامنه و هاست را از شرکت‌های مختلف خریداری می‌کنید، باید اطلاعات را از شرکتی که آن را دریافت کرده‌اید، بگیرید.

  1. اسامی سرور خود را از شرکت هاستینگ دریافت کنید.
  2.  DNSهای هاست خود را در پنل تنظیمات مربوط به دامنه‌تان وارد کنید.
  3. مدتی منتظر بمانید تا دامنه و هاست به هم متصل شوند.
  4. اگر به پنل تنظیمات دسترسی ندارید باید از شرکت میزبان دامنه بخواهید تا تغییرات را روی سایت شما ایجاد کند.

انجام تست ست شدن DNS سایت

اتصال-هاست-به-دامنه

پس از آموزش اتصال دامنه به هاست و انجام مراحل آن، باید مطمئن شوید که این دو با یکدیگر ست شده باشند. این کار را می‌توانید از دو طریق انجام دهید:

سایت Into DNS

برای استفاده از این روش باید وارد سایت intodns.com شوید. در فیلدی که مشخص شده، دامنه خود را وارد کرده و روی گزینه Report کلیک کنید. با اینکار جدولی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که شامل اطلاعاتی کامل از دامنه و DNS شماست.

فرمان CMD

برای استفاده از این روش باید در بخش مربوط به استارت سیستم خود CMD را تایپ کنید. “ping domain.com” دستوری است که برای شروع چک کردن باید در صفحه مشکی تایپ کنید. اگر در نوشته‌های ارائه شده‌ای که مربوط به سایت شماست، Ping وجود داشته باشد، بنابراین هاست و دامنه شما ست شده است.

سایت شما آماده راه‌اندازی است…

اتصال-هاست-به-دامنه

با طی کردن مراحل آموزش اتصال دامنه به هاست، به راحتی وبسایت شما با استفاده از دامنه اختصاصی که قبلا خریداری کرده‌ و هاستی که با پرداخت هزینه اجاره کرده‌اید، راه‌اندازی خواهد شد. البته این شروع کار شما برای طراحی یک وبسایت است، مطمئنا مسیر طولانی را برای مشاهده‌ آن برای مخاطبانتان در پیش خواهید داشت.

سوالات پر تکرار در مورد آموزش اتصال دامنه به هاست

آموزش اتصال هاست به دامنه

چقدر طول می‌کشد تا هاست به دامنه متصل شود؟

عملیاتی که در اینجا عنوان شد، نیاز به زمان زیادی ندارد. وقفه اصلی از زمانی است که شما اطلاعات را وارد کرده و منتظر اتصال دامنه و هاست به یکدیگر هستید. در واقع تایید DNSها نیازمند 4 تا 24 ساعت زمان است. البته اگر دامنه شما IR باشد، حداقل 12 ساعت برای این اتصال نیاز خواهید داشت.

خرید هاست و دامنه از شرکت‌های مختلف بهتر است یا از یک شرکت؟

در واقع تفاوت زیادی بین این دو وجود ندارد. در نهایت همه آنها با یک روش به هم متصل می‌شوند. تنها مزیتی که خرید از یک شرکت یکسان دارد، امکان ست کردن خودکار DNS است که آن هم ممکن است در برخی از شرکت‌ها وجود نداشته باشد.