آموزش خرید هاست وردپرس

آموزش خرید هاست وردپرس

اگر اکنون در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً در تلاش هستید تا بفهمید که چگونه ساخت وب سایت خود را شروع کنید. هاست وردپرس یا هر پلتفرم دیگری، برای راه اندازی وب سایت شما یک امر ضروری است. برای ایجاد یک وبسایت وردپرسی باید آموزش خرید هاست وردپرس را بلد باشید. ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با این فضای میزبانی آشنا کنیم و در نهایت به شما بگوییم که چرا به آن احتیاج دارید؟

میزبانی وب یا هاست چیست؟

هاست

هاست را می‌توانیم یک سرویس آنلاین بدانیم که به شما امکان انتشار فایل‌های مورد نیاز برای وب سایتتان را می‌دهد. بنابراین هر فردی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند این اطلاعات را نیز ببیند. اما سوال اینجاست که هاست چگونه عمل می‌کند؟ برخی از شرکت‌ها، این فضاها را به شما اجاره داده و به صورت سالیانه هزینه‌ای را دریافت می‌کنند. پس از انتخاب و خرید دامنه باید فضای میزبانی را نیز تهیه کنید، تا وبسایت شما در فضای اینترنت برپا شود. در واقع بر اساس حجمی از هاست که شما دریافت کرده‌اید، می‌توانید اطلاعات را درون وبسایت خود منتشر کنید.

آموزش خرید هاست وردپرس

هاست

1. نوع هاست

یکی از کارهایی که قبل از خرید هاست باید انجام دهید، انتخاب نوع هاست است. باید ببینید که از چه پلتفرمی برای طراحی سایت خود استفاده می‌کنید. بر این اساس می‌توانید هاستی متناسب با نیازتان را خریداری کنید:

  • هاست ویندوز: اگر سایت شما نیازمند دیتابیس MSSQL باشد، می‌توانید از هاست ویندوز استفاده کنید.
  • هاست لینوکس: اگر سایت شما، توسط زبان‌های برنامه نویسی مانند PHP طراحی شده باشد، نیازمند دیتابیس MySQL بوده و در نتیجه لینوکس را خواهیم داشت. سیستم‌های وردپرس نیز باید از این هاست استفاده کنند.

2. فضای مورد نیازتان

مرحله بعدی در خرید هاست، تعیین حجم مورد نیاز برای وبسایت شماست. به این حجم پهنای باند گفته می‌شود. این ویژگی بر اساس حجم فایل‌هایی تعیین می‌شود که قرار است در وبسایتتان قرار دهید. به طوری کلی پهنای باند، نشان دهنده حجم اطلاعاتی است که در دوره‌ای مشخص مثلا یکسال توسط شما آپلود و توسط کاربرHنتان مشاهده می‌شود.

3. گیفیت سرور

کیفیت سرور نشان دهنده میزان دسترسی آن است. در واقع یک هاست باکیفیت باید بتواند، اطلاعات کاملی از فعالیت‌های خود در زمانی که سایت شما از دسترس خارج می‌شود را در اختیارتان قرار دهد. ممکن است در مواقعی صفحاتی از وبسایت شما لود نشده و باعث از دست رفتن تعداد زیادی مشتری شود.

۴. تنوع سرویس‌ها

زمانیکه می‌خواهید هاست را خریداری کنید، باید به دنبال شرکت‌هایی بروید که تنوع بالایی از سرویس‌ها را داشته باشد. ممکن است هاستی که خریداری می‌کنید، برای وبسایت شما مناسب نباشد. یا ممکن است نتوانید از کنترل‌ پنل‌های خاصی پس از خرید آن استفاده کنید.

5. پشتیبانی

شرکتی که از آن هاست را خریداری می‌کنید، باید بتواند پشتیبانی خوبی را به شما ارائه دهد. در واقع اینکار باید به صورت منظم و خودکار انجام شود. همچنین این وبسایت‌ها باید همیشه یک نسخه از اطلاعات شما را ذخیره کنند تا در صورت نیاز بتوانید آنها را برگردانید.

6. امکان تست رایگان

برخی از شرکت‌های ارائه دهنده فضای میزبانی، امکان تست رایگان را به شما می‌دهند. این دوره به شما امکان می‌دهد که سرویس مورد نظرتان را تست کرده و در صورت تمایل از آن استفاده کنید.

7. امنیت هاست

فضایی که دریافت می‌کنید، باید به گونه‌ای باشد که امنیت کافی را داشته و در نتیجه از وبسایت شما در برابر هکرها محافظت کند.

8. قیمت

آخرین اقدامی که برای آموزش خرید هاست وردپرس باید عنوان کنیم، توجه به قیمت است. البته سعی نکنید به خاطر قیمت ارزان یک سرویس به سراغ آن بروید. گاهی قیمت‌های ارزان هاست مشکلات جدی را برایتان ایجاد خواهد کرد. باید سرویسی را انتخاب کنید که با توجه به نیاز شما بهترین کیفیت را در اختیارتان قرار دهد.

اتصال هاست به دامنه

اتصال-هاست-به-دامنه

پس از آنکه آموزش خرید هاست وردپرس مورد نیاز خود را به طور کامل خوانده و فضای مورد نظر خود را خریداری کردید، باید آن را با استفاده از روش‌هایی به دامنه متصل کنید. روش اتصال هاست به دامنه را می‌توانیم در مقاله “نحوه اتصال هاست به دامنه” بخوانید. در نهایت با استفاده از قالب‌هایی که به صورت آماده بوده یا تنها برای وبسایت شما به صورت اختصاصی طراحی می‌شوند، می‌توانید این پلتفرم را در فضای آنلاین منتشر کنید.

سوالات پرتکرار در زمینه آموزش خرید هاست وردپرس

آموزش خرید هاست وردپرس

هاست وردپرس رایگان وجود دارد؟

از میان سوالاتی که در مورد آموزش خرید هاست وردپرس پرسیده می‌شود، انتخاب هاست‌ رایکان یکی از پرتکرارترین هاست. هاست وردپرس رایگان وجود ندارد، اما به طور کلی هاست رایگان را می‌توانیم در فضای وب ببینیم. البته از نظر کیفیت اصلا مناسب نیستند.

برای سایت وردپرس باید هاست وردپرس داشته باشیم؟

وبسایتی که شما با استفاده از وردپرس ایجاد می‌کنید، نیازمند PHP و MYSQL است که در بسیاری از هاست‌ها دیده می‌شود. اما به طور کلی هر وبسایتی مشخصات مخصوص به خود را دارد. با وجود اطلاعات کامل در مقاله آموزش خرید هاست وردپرس، بهتر است برای انتخاب گزینه مناسب، حتما با فردی با تجربه مشورت کنید.

هاست وردپرس اشتراکی خوب است؟

هاست اشتراکی به دلیل قیمت مناسب‌تری که دارد، برای بسیاری از کسب و کارها مناسب است. پس از خواندن مطلب آموزش خرید هاست وردپرس، بهتر است مقاله مربوط به انواع هاست را نیز بخوانید.

برای طراحی سایت چندبار باید هاست بخریم؟

هاست مانند خانه شماست که برای قرار گیری در آن باید به صورت سالانه کرایه‌ای را پرداخت کنید. دوره‌های خرید هاست به صورت سالیانه است که البته در مورد هر شرکتی متفاوت است. پس از آن باید با پرداخت هزینه مجدد اشتراک خود را تمدید کنید.

آیا هاست و دامنه باید از یکجا خریداری شود

خیر. شما می‌توانید هر یک از این موارد را از شرکت‌های مختلف خریداری کنید. تنها کاری که پس از آن باید انجام دهید، اتصال این دو به یکدیگر است.

تفاوت هاست لینوکس و ویندوز در چیست؟

تفاوت در توانایی این دو مدل هاست در پشتیبانی از زبان‌های مختلف برنامه نویسی اصلی‌ترین تفاوت این دو نوع هاست است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله “تفاوت هاست وردپرس و ویندوز” را بخوانید.

هاست وردپرس چه تفاوتی با دیگر هاست‌ها دارد؟

هاست وردپرس همان لینوکس است که برای CMSهای مختلف بهینه شده و در مطلب بالا که در زمینه آموزش خرید هاست وردپرس بود، به آن اشاره شد.

برای خرید هاست نیاز به نرم افزار خاصی داریم؟

مهم نیست که شما چه نوع هاستی را خریداری می‌کنید، تنها وسیله‌ای که پس از آن احتیاج دارید، یک مرورگر است. تمام مراحلی که در مطلب آموزش خرید هاست وردپرس عنوان شد تنها روی یک مرورگر انجام می‌شود.

سرور اختصای چه سروری است؟

این سرور مخصوص یک نفر بوده و هیچ اشتراکی با دیگر صفحات در فضای اینترنت ندارد. بنابراین تمام ویژگی‌ها در آن توسط خود شخص تنظیم می‌شود.  این سرور سرعت بالاتری را نسبت به دگیر انواع هاست دارد.

چه فضایی را برای شروع بخرم؟

برای شروع از یک هاست با فضای 1 یا 2 گیگابایت شروع کنید. معمولا شرکت‌های فروش هاست امکان افزایش حجم را به شما می‌دهند.