9 قدم تا افزایش فروش با تولید محتوا

9 قدم تا افزایش فروش با تولید محتوا
داستان سرای برای بازاریابی محتوایی

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش فروش و جذب مشتری، افزایش فروش با تولید محتوا است. اما چگونه یک محتوا می‌تواند روی افزایش فروش تاثیر بگذارد؟ مطمئنا محتوا به صورت تکی نمی‌تواند باعث افزایش فروش شود و باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. مطمئنا کیفیت یک محتوا تعیین کننده اصلی در جذب یا عدم جذب مخاطبان است.

اگر کیفیت یک محتوا در سطح مطبوعی قرار نداشته باشد، مخاطبان سایت شما را ترک خواهد کرد و در نهایت باعث تاثیر منفی در سئوی سایت شما خواهد شد. اما این موضوع در مورد محتوای متنی بیشتر دیده می‌شود. یک محتوای متنی در زمینه اطلاعات کسب و کار، برند و محصولات شما بوده و با توجه به آن می‌تواند افراد علاقه مند به شما را به خود حلب کنید. البته مکان انتشار این محتواها نیز در فرایند جذب مشتری تاثیر دارد. البته به شرطی که برخی نکات را در ایجاد آن رعایت کنید:

  • قبل از آنکه بخواهید محتوای خود را منتشر کنید، باید با بررسی سایت‌های دیگر مطالبی را بنویسید که اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار دهد.
  • باید اعتما کاربرانتان را حلب کنید. اگر قصد شما معرفی محصولات به صورت متنی است، باید کاملا صادقانه اینکار را انجام دهید و در کنار مزایا، معایب را هم عنوان کنید.
  • با زبان ساده با مشتریان خود صحبت کنید و از خدمات و محصولات خود بگویید تا مخاطب حس راحت‌تری را با شما داشته باشد.
  • محتوای خود را ارزشمند تولید کنید، نه صرفا یک محتوا که برای پر کردن سایت شماست.
  • متوای یونیک تهیه کنید تا بتوانید آن را نسبت به ربات‌های گوگل نیز بهینه کنید. گوگل امتیاز خوبی را به سایت‌های محتوای ارزشمند و یونیک و نوشته شده بر اساس الگورتیم‌های خود اختصاص می‌دهد.

با رعایت این موارد باعث جذب بیشتر مشتری و در نهایت فروش بالاتر خواهید شد.

استفاده از روش داستان سرایی برای بازاریابی

افزایش فروش با تولید محتوا به صورت متنی
بازاریابی محتوایی

محتوای محصول باعث جذب بیشتر مشتریان خواهد شد.

اغلب ما از شنیدن داستان‌های جذاب لذت می‌بریم. مطمئنا یک داستان با روایتی مشخص، می‌تواند بیشتر از یک مقاله علمی برایمان جذاب باشد. این ویژگی در مورد تمام اشخاص دیده می‌شود. اینجاست نقش داستان سرایی برای افزایش فروش با تولید محتوا عنوان می‌شود. با وجود این میزان از علاقه، چرا محتوایی را تولید نکنیم که بتواند مخاطب و خواننده به گونه‌ای جذب کند که نتواند از صفحه ما دل بکند؟

خوشبختانه یا متاسفانه، بسیاری از افراد بزرگسال، جوان و نوجوان در طول روز، ساعات زیادی را در فضای اینترنت هستند، بنابراین می‌توانید بخشی از زمان آنها را به خود اختصاص دهید، آن هم با ارائه محتوایی داستانی که در نهایت بتواند آنها را در جای خود میخکوب کند. اما سوال اینجاست که چگونه محتوای خود را به صورت داستان ارائه دهیم؟ در اینجا نکاتی را برایتان عنوان کرده‌ایم که برای روایت یک داستان برای تولید محتوا به آنها نیاز خواهید داشت:

  • چگونگی تنظیم و قالب بندی داستان
  • در نظر گرفتن مخاطب و لحن کلام
  • استفاده از جملاتی که به چگونگی و چرایی مخاطب پاسخ دهد
  • استفاده از عناوین و زیرعنوان‌های سوالی با چرا، چه، چگونه و …
  • استفاده از ترتیبی صحیح در روایت
  • برنامه ریزی درست برای نوشتن داستان
  • تاکید روی بخش‌های احساسی محتوا
  • انتخاب عناصر تشکیل دهنده داستان : شخصیت، کشمکش و چالش در داستان، پایان بندی

اینروزها برندهای زیادی با استفاده از داستان سرای محتواهای خود را تولید و در این زمینه نیز موفق بوده‌اند. مطمئنا نام این کمپانی‌ها و داستانی که عنوان کرده‌اند تا مدت‌ها در ذهن مخاطبانشان خواهد ماند. برای آنکه بتوانید داستان سرایی را به درستی در محتوای خود به کار ببرید، باید بخوانید و بنویسید. به گونه‌ای که فرم داستان سرایی در ذهن شما ماندگار شود.

استفاده از گرافیک در متن

استفاده از گرافیک در متن
گرافیک در متن

گرافیک به معنی جلوه‌های سایت و استفاده از اشکال و تصاویری است که در نهایت باعث می‌شود تا یک صفحه از سایت شما زیبا و جذاب شود. این موضوع به خصوص در یک محتوای متنی که شامل تعداد زیادی از کلمات است، باید به درستی استفاده شود. مطمئنا گوگل نیز به ظاهر سایت و این عوامل توجه می‌کند و الگوریتم‌های خاصی را برای آنها در نظر گرفته تا در نهایت بتواند امتیازاتی را به این سایت‌ها بدهد.

در واقع گوگل بر اساس آمار رضایتی که از کاربران به دست می‌آورد به سایت‌ها امتیاز می‌دهد و استفاده از تصاویر و گرافیک درست سایت باعث جلب رضایت کاربر و در نهایت رضای گوگل خواهد شد. زمانی که فردی با ورود به صفحه مورد نظرش با صفحه جذابی رو به رو شود، مطمئنا زمان بیشتری را در آن سپری خواهد کرد.

بهتر است در میان کلمات زیادی که در صفحه خود قرار می‌دهید، از چند تصویر گرافیکی نیز استفاده کنید

تولید محتوا برای معرفی محصول

تولید محتوا برای معرفی محصول
تولید محتوا برای معرفی محصول

یکی از موارد مهم در بحث تولید محتوا، متونی است که در مورد محصولات نوشته می‌شود. امروزه این مطالب از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. اما هر محتوایی نمی‌تواند در این زمینه مفید باشد. در مورد محتوای محصول باید کمی دقیق‌تر باشیم. خود را به جای خریدار بگذاریم و با وسواس خاصی به شرح محصول بپردازیم. چه چیزهایی از نظر مشتری اهمیت دارد و چه مواردی فاقد اهمیت است. برای درک بهتر این موضوع، نکات مورد نیاز برای ارائه توضیحات محصول را به صورت مواردی در اختیار شما قرار داده‌ایم:

قدم اول: شناسایی مخاطبان

برای موفقیت در فروش باید تعیین کنید که چه ویژگی‌هایی باعث توجه آنها قرار می‌گیرد. بهتر است سوالات زیر را برای محتوای محصول از خود بپرسید:

  • مشتری از چه طریقی وارد سایت شما شده است؟
  • علایق مشتری چیست؟
  • چرا به دنبال خرید از محصولات سایت شماست؟
  • از نظر او توصیف درست برای محصول چیست؟
  • کدام ویژگی از نظر او مورد توجه است؟

پاسخ به این سوالات در نهایت به شما کمک می‌کند تا بهتر محصولات موجود در سایت خود را توصیف کنید.

برای نوشتن محتوای مناسب محصول باید مخاطبانتان را بشناسید.

قدم دوم: تمرکز بر مزایای محصول

دومین قدم برای تولید محتوای محصول، اشتراک گذاری ویژگی‌های آن است. باید به دنبال پیدا کردن مزایای محصول خود باشید. به کاربر بگویید که این محصول چگونه می‌تواند به او سود برساند. از اطلاعات فنی او بگویید و مزایای محصول را بررسی کنید.

مثال: “یکی از مهمترین قابلیت‌های این پاوربانک، امکان استفاده به صورت همزمان توسط دو دستگاه است………”

قدم سوم: جزئیات محصول

توضیحاتی را به جزئیات محصول اختصاص دهید. مواردی را عنوان کنید که بتواند احساسات مخاطب را برانگیزد. می‌توانید به صورت یک داستان به جزئیات محصول بپردازید تا مخاطبانتان را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید.

مثال: “امروز یک روز بارانی است. چه تدبیری را برای جلوگیری از خیس شدن در ذهنتان دارید؟ چتر … توسط … ساخته که برای اولین در سال … فعالیت خود را آغاز کرده ساخته شده و می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این چتر …………..”

قدم چهارم: استفاده از زبان و لحن طبیعی

توصیف محصول نباید به صورت کتابی باشد. باید با لحنی کاملا طبیعی و فارغ از آنچه در قانون نوشتن محتوا وجود دارد، از محصول سخن بگویید. با لحن طبیعی، می‌توانید اعتما مشتریانتان را به خود جلب کنید.

قدم پنجم: استفاده از کلمات قدرتمند

کلمات و اصطلاحات قدرتمندی وجود دارد که باعث می‌شود تا پاسخ احساسی را در انسان ایجاد کند. بهتر است این کلمات را در محتوای محصول خود بگنجانید. مانند: بدون شک، صددرصد و مواردی از این قبیل…

قدم ششم: خوانایی در نوشته

معمولا افرادی که به دنبال خرید محصولی هستند، تنها 16 درصد از محتوای موجود در یک صفحه را میخوانند. توضیحاتی که شما برای محصول ارائه می‌دهید باید در همان 16 درصد به خوبی و رعایت خوانایی نوشته شود. زمان دقیق برای ارائه اطلاعات توسط شما تنها همین مقدار است. بهتر است پاراگراف و جملات را کوتاه کنید. قسمت‌هایی از متن را رنگی کنید و در نهایت تمام موارد را به صورت کاملا مشخص درون متن بگنجانید.

قدم هفتم: سازگاری با سئو

به جز آنچه که در موارد بالا اشاره شد، باید محتوای محصولی که ارائه می‌دهد، از نظر موتورهای جستجو نیز بهینه ب اشد. سئو در تولید محتوا جایگاه ویژه‌ای را داشته و باعث افزایش فروش سایت شما خواهد شد. بهتر است بهینه سازی را با کلمات کلیدی شروع کنید و سریعتر به هدف اصلی خود برسید. عنوان صفحه، توضیحات متا، برچسب‌های متا و توضیحات محصول را فراموش نکنید.

قدم هشتم: استفاده از تصاویر

در محتوای محصول خود از تصاویر استفاده کنید. وجود تصاویر باعث می‌شود تا مخاطبان درک درست‌تری را از آنچه که شما در مورد محصول عنوان کرده‌اید داشته باشند. البته این تصاویر باید باکیفیت بالا ثبت شوند.

قدم نهم: راهنمای استفاده از محصول

بخشی از محتوای محصول خود را می‌توانید به نحوه استفاده اختصاص دهید. می‌توانید روش‌های راحت و ساده‌ای را ارائه دهید که تنها یک فروشنده از آن اطلاع دارد.

راهنمای محصول باید به سوالاتی که مخاطب در ذهنش دارد، پاسخ دهد.

کلام آخر…

افزایش فروش با تولید محتوا امکان پذیر است، به شرطی که متن تولید شده به درستی که با استفاده از نکاتی که در اینجا عنوان شد، نوشته شود. در افگیگا نیز برای تمام محصولات محتواهایی نوشته شده که می‌توانید با مراجعه به دسته بندی قالب سایت در افگیگا آنها را ببینید. به نظر شما چه چیزی در محتوا می‌تواند کاربر را به خود جلب کند تا در نهایت خرید خود را نهایی سازد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات پرتکرار در مورد افزایش فروش با تولید محتوا

چه محتوایی باعث افزایش فروش محصولات یک سایت خواهد شد؟

محتوایی که به صورت تخصصی برای آن محتوا نوشته شده و اطلاعات لازم را در اختیار مشتری قرار دهد.

آیا محتوای محصول نیازمند سئوست؟

بله اینکار را می‌توانید با استفاده از افزونه‌های مختلف انجام دهید.

برای کدام محصولات سایتمان محتوا بنویسیم؟

کلیه محصولات سایت شما باید محتوای کاربردی را داشته باشند.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *