بهترین ابزارهای سئو برای وردپرس

بهترین ابزارهای سئو برای وردپرس
بهترین ابزارهای سئو

بهترین ابزارهای سئو کدامند؟ وردپرس فضایی جذاب و متفاوت را برای کاربران خود ایجاد کرده است. در این فضای ابزارها و پلاگین‌هایی وجود دارند که به پیشرفت بهتر سایت‌ها کمک می‌کنند. در این مطلب به سراغ معرفی این ابزارها و کاربردشان در سئوی سایت وردپرسی پرداخته‌ایم:

بهترین ابزارهای سئو برای وردپرس را بشناسید…

در میان کلیه پلاگین‌های معرفی شده برای این پلتفرم، موارد زیر جزو پرطرفدارترین‌ها هستند:

HubSpot

بدون داده‌های خوب، ساختن یک استراتژی سئو با کیفیت قطعا دشوار خواهد بود. اینجاست که افزونه رایگان وردپرس HubSpot می‌تواند به کمک شما بیاید. این افزونه در مورد تمام عملکردهای بازاریابی شما یک تجزیه و تحلیل داخلی در قالب داشبوردهایی خوانا ارائه می‌دهد. این افزونه کمک می‌کند تا بتوایند محل تمرکز خود را به راحتی پیدا کنید.

افزونه HubSpot با ارائه سرویس‌هایی چون چت زنده، بازاریابی ایمیلی، فرم‌ها و موارد دیگر رشد کسب و کار شما را تسهیل می‌بخشد. همچنین از آنجایی که این افزونه رایگان است، می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای کسب و کارهای کوچک و مقیاس‌پذیر باشند.

ALL In One SEO

این افزونه به عنوان ابزار وردپرسی محبوب توسط بسیاری از کسب و کارهای حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی است که قصد انجام سئوی داخلی دارند. چک لیست ممیزی SEO این افزونه، کل وب سایت وردپرسی شما را به منظور شناسایی خطاها مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و توصیه‌هایی علمی در جهت بهبود سئو و افزایش ترافیک سایت ارائه می‌دهد.

AIOSEO همچنین قادر است به صورت خودکار، نقشه‌های سایت را به گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جست‌وجوی محبوب تولید و ارسال نماید و حضور شما در وب را پررنگ‌تر کند. کسب و کارهای کوچک و محلی که متکی به جست‌وجوهای آنلاین برای فروش و درآمد هستند، می‌توانند با استفاده از این افزونه در زمان و پول خود صرفه‌جویی کنند.

Yoast SEO

افزونه Yoast SEO از جمله پرکاربردترین ابزارهای سئو برای وردپرس است. این افزونه رایگان بوده و می‌تواند تمام ویژگی‌های که برای بهینه‌سازی وب سایت شما مورد نیاز است را ارائه دهد که از جمله آنها می‌توان به پیش‌نمایش‌های SERP، ایجاد نقشه سایت XML و رتبه‌بندی توضیحات متا اشاره کرد.

این افزونه با ارائه ویژگی بینش سئوی درون صفحه، به شما می‌گوید که چگونه می‌توانید کلمه کلیدی موردنظر خود را به بهترین نحو درج کنید، یا اینکه آیا از کلمه کلیدی به اندازه کافی در صفحه استفاده شده است و چگونه می‌توانید به بهترین شکل سایت خود را بهینه‌سازی کنید.

Monsterlnsights

Monsterlnsights، افزونه‌ای است که به عنوان نصب کننده Google Analytics برای سایت‌های وردپرس عمل می‌کند. این افزونه امکان نصب گوگل آنالیتیکس را برای سایت وردپرسی شما به راحتی فراهم می‌کند که از طریق آن می‌توانید به گزارشات دقیقی در داشبورد مدیریت سایت خود دسترسی داشته باشید.

با استفاده از این افزونه می‌توانید بفهمید که کاربران شما از کجا آمده‌اند، چه کارهایی در وب سایت شما انجام می‌دهند و کدام قسمت‌ها برای آنها محبوب‌تر است و کدام محتوا به عنوان محتوای برتر، بیشترین بازخورد را دارد. این افزونه به شما کمک می‌کند تا محصولات و خدمات محبوب سایت خود را بشناسید و همچنین محتواهای کمتر محبوب را پیدا کرده و آنها را اصلاح نمایید.

Rich Snippets

بهترین ابزارهای سئو
نمایش رتبه و امتیاز کاربران

Rich Snippets با فراهم کردن امکان نمایش رتبه و امتیاز کاربران، قیمت‌ درج شده زیر محصول، تصاویر یا فیلم کنار توضیحات، کمک می‌کند تا وب سایت شما در نتایج جست‌وجوی گوگل به شکلی متمایز جلوه کند. مرورگرها بواسطه داده‌های موجود در قالب اسکیما (Schema) به این اطلاعات دست پیدا می‌کنند.

افزونه Rich Snippets با در نظر گرفتن رویدادها، محصولات، افراد، دستورالعمل‌ها، فیلم‌ها و مقالات در قالب محتوا، آنها را در نتایج جست‌وجو به مخاطبان نمایش می‌دهد. این ابزار را می‌توانید بدون هیچ تداخلی در کنار سایر افزونه‌های سئو مورد استفاده قرار دهید.

Rank Math

Rank Math به عنوان افزونه کاربرپسند این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید با استفاده از آن وب سایت خود را در نتایج جست‌وجوی گوگل و همچنین شبکه‌های اجتماعی بهینه‌سازی کنید. با توجه به اینکه این افزونه طبق برنامه‌ دقیقی توسعه داده شده، امکان انتقال داده‌ها و اطلاعات قبلی از سایر افزونه‌ها را برای شما فراهم می‌کند.

از سویی، با استفاده از این افزونه قابلیت افزودن عنوان متا، توضیحات و داده‌های Open Graph به پست‌های وبلاگ وجود دارد. همچنین با استفاده از این افزونه می‌توانید اقداماتی مانند ایجاد نقشه XML، اتصال سرچ کنسول گوگل و کنترل دسترسی به ویژگی‌های افزونه را در قالب کاربر انجام دهید.

افزونه SEOPress

افزونه SEOPress تمام انتظارات شما از یک افزونه سئو را ارائه می‌دهد. تمام ویژگی‌های یک ابزار سئوی ایده‌آل مانند عنوان متا، توضیحات، پشتیبانی از نمودارهای تجزیه و تحلیل، نقشه سایت و نقشه‌های XML و محتوا، تغییر مسیر و … را می‌توانید در این ابزار پیدا کنید.

تنظیمات ساده و دسترسی به کنترل‌های پیشرفته‌تر باعث شده این افزونه هم برای استفاده کاربران مبتدی و هم حرفه‌ای گزینه‌ای مناسب باشد.

SEMrush

SEMrush در میان بهترین ابزارهای سئو است که برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی و اصطلاحات مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین امکان انجام تحقیقات رقابتی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به این موضوع که کلمات کلیدی شما توسط چه وب سایت‌هایی استفاده شده و چگونه می‌توانید آنها را برای خود بهینه کنید، پی ببرید. این افزونه از طریق ادغام با وردپرس شما، نوشتن محتوایی دقیق‌تر در سئو را تسهیل می‌بخشد.

سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول گوگل به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سئوی رایگان، توسط گوگل توسعه داده شده است و کمک می‌کند تا رتبه سایت شما در نتایج جست‌وجوی گوگل بهبود یابد.

این افزونه در مواقعی که وب سایت شما در نتایج جست‌وجوی گوگل قرار نمی‌گیرد با ارسال هشدار به شما، روش‌هایی را برای بهبود سئو در اختیار شما قرار می‌دهد. سرچ کنسول گوگل همچنین به شما می‌گوید که به لحاظ رتبه بندی، کلمات کلیدی، تاثیرگذاری، موقعیت در نتایج جست‌وجوی گوگل و … در چه رتبه‌ای قرار دارید. این داده‌ها کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید و با بهینه‌سازی سئوی سایت خود در رتبه‌های بالاتری جای بگیرید.

ابزار Google Keyword Planner

گوگل کیورد پلنر
کاربرد پلنر گوگل در سئو

از آنجایی که گوگل بیشترین اطلاعات مربوط به کلمات جست‌وجو شده توسط کاربران را در اختیار دارد، این ابزار به شما امکان می‌دهد تا ایده‌های کلیدی خود را مستقیم از خود گوگل دریافت نمایید.

این ابزار به صورت رایگان در اختیار تبلیغ‌کنندگان گوگل قرار می‌گیرد و امکان استفاده از آن برای همه کاربران فراهم است. این ابزار با هدف نمایش کلمات کلیدی تبلغیاتی به تبلیغ‌کنندگان به منظور بهینه‌سازی تبلیغات ارائه شده است.

دسترسی به کلمات کلیدی محبوب با حجم بالای جست‌وجو و کلمات کلیدی اصلی از دیگر مزایای استفاده از این ابزار هستند.

ابزار Ahrefs

ابزار Ahrefs به عنوان افزونه‌ای کامل برای استفاده وبلاگ‌نویسان، کسب و کارها و بازاریابان ارائه شده است. این ابزار به عنوان جایگزینی برای افزونه SEMrush، بسیاری از ویژگی‌ها و ابزارهای مشابه با سایر افزونه‌ها را ارائه می‌دهد.

ابزار Ahrefs، با امکان انجام تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل و ارزیابی سایت‎‌های رقیب، نظارت بر رتبه‌بندی کلمات کلیدی و انجام تحقیقات در رابطه با بک لینک‌های سایت، می‌تواند در بهبود رتبه‌بندی سایت نقش موثری داشته باشد. همچنین با استفاده از این افزونه می‌توانید با بررسی محتوای سایت خود، محتوای قوی خود را شناسایی کرده و از آن برای بهبود سئوی خود استفاده کنید. شناسایی و مدیریت کلمات کلیدی سایت برای انتخاب بهترین کلمه کلیدی به عنوان برجسته‌ترین ویژگی‌ این ابزار شناخته می‌شود.

KeywordTool.io

ابزار KeywordTool، از جمله بهترین ابزارهای سئو است که برای تحقیق در مورد کلید واژه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از آن می‌توانید به راحتی تنها با تایپ یک کلمه کلیدی، به ایده‌هایی در رابطه با کلید واژه دسترسی پیدا کنید.

Broken Link Checker

ابزار Broken Link Checker، به عنوان ابزاری رایگان، امکان یافتن پیوندهای معیوب را در سایت وردپرسی شما فراهم می کند تا بتوانید بدون نیار به ویرایش پیام های خود لینک ها را حذف نمایید. با این حال، این افزونه از آنجایی که حجم بالایی از منابع سرور را درگیر می کند می تواند منجر به کند شدن سرور میزبان وردپرس شما شود.

SEOquake

SEOquake در میان بهترین ابزارهای سئوست، که برای تامین اطلاعات مربوط به سئو مورد استفاده قرار می گیرد. این اطلاعات پارامترهای مختلفی اعم از امنیت صفحه، سن، آخرین بروزرسانی، رتبه الکسا و … را شامل می شود.

WP Rocket

افزونه افزایش سرعت
بهترین افزونه افزایش سرعت

افزایش سرعت سایت عاملی تعیین کننده در رتبه جست‌وجو به شمار می‌رود، از این رو سرعت و عملکرد سایت خود را برای جلوگیری از تاثیرات منفی آن در سئو بایستی رصد کنید. فعال سازی حافظه پنهان روشی است آسان که می تواند سرعت سایت شما را افزایش دهد.

ابزار WP Rocket با ذخیره نمونه‌ای از وب سایت شما در حافظه پنهان خود، این نسخه ذخیره شده را به عنوان نسخه‌ای از سایت که دارای سرعت بالاتری است، به کاربران نشان می‌دهد.

سخن پایانی

بهترین ابزارهای سئو در وردپرس را در این مطلب معرفی کردیم. مطمئنا با به روز رسانی مداوم این سیستم مدیریت محتوا، تعداد ابزارهای آنلاین بسیار بیشتر از آنهایی است که در اینجا معرفی کردیم. شما هم اگر تجربه استفاده از ابزاری خاص را برای سئوی سایتتان داشته‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *