آموزش اتصال هاست به دامنه در 2 مرحله

آموزش اتصال هاست به دامنه در 2 مرحله
آموزش-اتصال-هاست-به-دامنه

برای آنکه بتوانید یک وبسایت را راه اندازی کنید، به دو عامل مهم نیاز دارید: هاست و دامنه. بسیاری از افراد هنوز برای راه اندازی سایت خود با این واژه‌ها آشنا نیستند، به همین دلیل می‌خواهیم قبل از هر چیز به یک تعریف کلی از آنها بپردازیم. سپس به صورت مرحله به مرحله در مورد آموزش اتصال هاست به دامنه صحبت کنیم. شما می‌توانید با به کار گیری این مطلب اولین قدم را برای ایجاد سایت خود بردارید.

دامنه چیست؟

آموزش اتصال هاست به دامنه در 2 مرحله

دامنه یک آدرس در زندگی مجازی است. این آدرس در حقیقت همان چیزی است که ما در دنیای واقعی برای فروشگاه‌های مختلف می‌بینیم، با این تفاوت که در بستری گسترده‌تر و نامحدود ایجاد شده و تنها در عرض چند ثانیه ما را به مقصد می‌رساند. هر سایتی یک دامنه مخصوص به خود دارد که آن را از سایت‌های فروش مختلف با هزینه‌های متفاوتی تهیه می‌کند. معمولا دامنه‌های با پسوند com گرانتر از پسوند ir هستند.

زمانی که شما یک دامنه را دریافت می‌کنید، مالکیت آن را به عهده گرفته‌اید، بنابراین دیگر کسی نمی‌تواند وبسایتی مشابه با نام سایت شما را داشته باشد.

هاست چیست؟

هاست همان فضایی است که در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید وبسایت خود را راه‌اندازی کنید. همانند تمام فروشگاه‌ها در دنیای واقعی، هاست هم دارای مقادیر متفاوتی است که با پرداخت مبلغ سالانه آن را دریافت می‌کنید. هاست به دلیل تنوع کیفیتی که دارد، معمولا می‌تواند قیمت‌های مختلفی را داشته باشد. بنابراین انتخاب آن از سایت‌های معتبر یکی از مهمترین عواملی است که در نهایت روی سرعت و کیفیت سایت شما تاثیر خواهد داشت.

آموزش اتصال هاست به دامنه

آموزش-اتصال-هاست-به-دامنه

فرض بر این است که شما هاست و دامنه مورد نظرتان را خریداری کرده‌اید و اکنون تنها نیازمند اتصال این دو به یکدیگر و ایجاد وبسایتتان هستید. برای اینکار باید چند مرحله را طی کنید که در ادامه مطلب آموزش اتصال هاست به دامنه آنها را عنوان کرده‌ایم. شاید در ابتدا انجام اینکار سخت به نظر برسد، اما اگر مراحل عنوان شده را یک به یک انجام دهید، در پایان به راحتی هاست و دامنه شما به هم متصل شده و فضای مورد نیاز برای ایجاد سایت در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

1. تنظیمات DNS

اگر هاست و دامنه را از یک شرکت خریداری کرده باشید، احتمالا DNSها به صورت خودکار تنظیم خواهند شد. البته برخی از شرکت‌ها نیز این ویژگی را ندارند. در هر صورت اگر امکان تنظیم خودکار وجود ندارد باید وارد پنل کاربری شوید که دامنه را از آنجای خریداری کرده‌اید. سپس DNSها را با DNS هاستی که خریده‌اید، ست کنید. این مرحله در شرکت‌های مختلف به اشکال متفاوتی صورت می‌گیرد.

2. معرفی دامنه به هاست از طریق پنل

در صفحه مربوط به سی پنل، روی گزینه‌ای به نام Aliases کلیک کرده و وارد صفحه‌ مربوط به وارد کردن دامنه شوید. اگر سایت شما از قبل طراحی شده باشد، باید در قسمتی که به نام Domain مشخص شده، آدرس آن را وارد کنید و پس از آن روی Add Domain کلیک کنید. زمانی که پیغام سبز رنگی مشاهده کردید، متوجه خواهید شد که هاست شما دامنه‌تان را شناخته است. اکنون می‌توانید آدرس سایت خود را در صفحه‌ای دیگر وارد کرده و ادامه مراحل ساخت سایت را انجام دهید.

اگر سایت شما جدید است باید پس از وارد شدن به صفحه مربوط به دامنه، روی گزینه Addon Domain کلیک کرده و سپس دامنه مورد نظرتان را وارد کنید. سپس دامنه جدید را در مکان مورد نظرتان وارد کرده و پیام سبز رنگ را مشاهده کنید. در این مرحله پوشه‌ای ایجاد می‌شود که می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز وبسایتتان را در آن وارد کنید.

در این مرحله اتصال هاست به دامنه تکمیل می‌شود.

تنظیم DNS در دامنه‌های ملی

اگر دامنه شما پسوند IR دارد، برای تنظیم DNS باید وارد سایت nic.ir شوید. در این سایت بخشی برای شناسه‌ها در نظر گرفته شده است. با کلیک کردن روی آن، اطلاعاتتان را برای ورود به پنل کاربری وارد کنید. در پنل کاربری بخشی برای وارد کردن DNSهای شما و ست کردنشان با دامنه‌ها در نظر گرفته شده است. برای اتصال هاست به دامنه باید از این پنل استفاده کنید.

طراحی سایت افگیگا

به طور کلی مراحل اتصال هاست به دامنه، توسط شرکتی که طراحی آن را به عهده گرفته انجام می‌شود. اما گاهی می‌خواهید هاست خود را تغییر دهید، یا حتی قصد دارید یک وبسایت جدید را طراحی کنید که در این شرایط مطلب آموزش اتصال هاست به دامنه به شما کمک کند. افگیگا در زمان طراحی سایت‌ شما تمام مراحل را به صورت صفر تا صد انجام می‌دهد. طراحی سایت با خریداری دامنه و هاست و کاملا طبق نظر شما آغاز شده و به صورت کاملا حرفه‌ای پیش خواهد رفت. برای طراحی سایت خود توسط فگیگا می‌توانید دامنه را از قبل داشته باشید یا با وارد کردن نام دامنه مورد نظرتان در زمان خرید قالب، آن را دریافت نمایید.

سخن پایانی

در نهایت بهتر است برای آموزش اتصال هاست به دامنه این نکته را اضافه کنیم که طراحی یک سایت کار هر فردی نیست. اگرچه آموزش‌هایی که در فضای وب وجود دارند، تا حدودی می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند، اما نسخه حرفه‌ای آنها مطمئنا از نظر کیفیت در سطح بالاتری قرار دارد. علاوه بر این ممکن است در طول اتصال هاست به دامنه این مراحل با مشکلاتی رو به رو شوید که تنها به دست یک فرد متخصص بر طرف خواهد شد.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *