مدیریت زمان و اهمیت آن در کسب و کار اینترنتی

مدیریت زمان و اهمیت آن در کسب و کار اینترنتی
اهمیت مدیریت زمان در کسب و کار

امروزه اهمیت مدیریت زمان در کسب و کار بیشتر از پیش احساس می‌شود. چه در زندگی کاری و چه در زندگی خصوصی این کار باید به درستی و با هدفی مشخص انجام شود. این میزان از مدیریت در یک کسب و کار اینترنتی بیشتر است. در این فضا قوانینی وجود دارد که بر اساس الگوریتم‌های خاص طراحی شده و در نهایت هر فردی را به آنچه که در ذهنش دارد، نزدیکتر می‌کند. نمونه‌ای از کسب و کارهایی که مدیریت زمان در آنها نقشی نداشته را می‌توانید در فعالیت‌هایی ببینید که در همان ماه‌های اولیه تعطیل شده و آینده‌ای نداشته‌اند.

مدیریت زمان در کسب و کار اینترنتی یک مسیر مشخص را در فواصل زمانی مختلف مشخص می‌کند. راهی که از قبل طراحی شده و باید بر اساس تاریخ‌های در نظر گرفته شده در آن، پله‌هایش را طی کرد.

اهمیت مدیریت زمان در کسب و کار

مطمئنا دسته‌ای از کارها هستند که در زمان دسته بندی فعالیت‌های کسب و کار آنلاین خود باید آنها را در الویت قرار دهید. این کارها را فوری و مهم می‌نامیم. کارهای فوری و مهم آنهایی هستند که در زمان نوشتن برنامه روز آینده خود باید آنها را بالاتر از بقیه بنویسید. به عنوان مثال در شرکت افگیگا مهمترین کار در برنامه هر روز چک کردن درخواست و ایمیل‌ها از سمت مشتریان است.

اینکارها را باید در سریعترین زمان ممکن انجام دهید. فعالیت‌های خود را دسته بندی کنید و مهمترین‌ها را انتخاب کنید تا در نهایت بتوانید برنامه دقیقی را برایشان بنویسید.

اهمیت مدیریت زمان در مدیریت سایت

اهمیت مدیریت زمان در سایت

اهمیت مدیریت زمان در کسب و کار عبارتند از:

  • با انگیزه‌ای که ایجاد می‌کند، شما را سریعتر به آنچه که می‌‌خواهید می‌رساند. باعث می‌شود تا اهداف خود را دنبال کنید و کار را جدی‌تر بگیرید.
  • باعث می‌شود تا زمان را به درستی مدیریت کنید، کارهای بیشتری را انجام دهید و البته زمان بیشتری را هم برای انجام فعالیت‌های خود داشته باشید.
  • باعث می‌شود تا زمان کمتری را تلف کنید و در قدم بعدی خود دچار سردرگمی و بلاتکلیفی نشوید.
  • به شما حسی از رضایت و اعتماد به نفس را خواهد داد.
  • در طول انجام کسب و کار خود حس آرامش بیشتر و احساس استرس کمتری را داده و دیگر کارها و وظایفتان را فراموش نخواهید کرد.
  • باعث تغییر بهتر در سبک زندگی شما شده و باعث بهره وری بیشتر در زمان شلوغ بودنتان خواهد بود.
  • سررسیدها و قرار ملاقات‌ها را از دست نخواهید داد و به موقع به همه کارهایتان خواهید رسید.
  • باعث تمرکز بیشتر شما شده و اهمال کاری شما را به تعویق خواهد انداخت.
  • از استرسی که به صورت ناخواسته و در نتیجه عدم انجام کارها ایجاد می‌شود جلوگیری خواهد کرد.
  • باعث می‌شود تا جریمه‌های مالی‌ برایتان ایجاد نشود. چرا که تمام آنها را در موعد مقرر آنها پرداخت خواهید کرد.

انواع مختلف از اهداف شما و اهمیت مدیریت زمان در کسب و کارتان

هر فردی با هدفی خاص، وارد دنیای کسب و کار اینترنتی می‌شود. همین هدف است که در ابتدا مشخص می‌کند، مسیر پیش روی شما چگونه باید باشد. ممکن است هدفتان از ارائه یک پلتفرم اینترنتی، تبلیغ یا کسب درآمد بیشتر و در شرایطی نیز ممکن است این فعالیت به دلیل جلب مشتریان باشد. در هر صورت آنچه که در نهایت مشخص می‌کند، مسیر پیش روی شما چیست، هدف است.

اگر هنوز ایده‌ای از اهداف کسب و کار اینترنتی خود در ذهنتان ندارید، بهتر است چند عبارت زیر را با دقت بیشتری بخوانید و برای دقایقی روی آنها فکر کنید. شاید این ایده‌ها، جرقه‌ای را در ذهن شما روشن کند که تا کنون آن را ندیده‌اید…

با مصاحبه از افرادی که به تازگی وارد کسب و کار آنلاین شده‌اند و سوال در مورد اهدافشان از کسب و کار، با پاسخ‌های متفاوتی رو به رو بوده‌ایم. چند نمونه از پاسخ‌های آنها را با هم می‌بینیم:

  • می‌خواهم فردی پولدار و موفق شود.
  • می‌خواهم از طریق کسب و کار اینترنتی معروف شوم.
  • می‌خواهم برند و کسب و کارم را معروف کنم.
  • می‌خواهم خدمات، محصولات و درآمدم در بهترین حالت ارائه داده شود.
  • می‌خواهم نمونه کارهایم را به مردم معرفی کنم.

همانطور که می‌بینید، در این پاسخ‌ها یک چیز مشترک است و آن هم طی کردن مسیری به سمت بالا و به صورت صعودی است. در واقع هیچ فردی هدفی را روی خطی مستقیم برای خود تعیین نمی‌کند و می‌خواهد برای رسیدن به بالاترین طبقه کسب و کار خود تلاش کند. قبل از آنکه بخواهید به ادامه این کتاب بپردازید، چند دقیقه فکر کنید و اهداف خود را از کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارید، یا در ابتدای مسیرش هستید، مشخص کنید و در یک دفتر مانند زیر شماره گذاری کنید. در نظر داشته باشید که اهداف شما شروع کسب و کار نباید شاخه‌های مختلفی داشته باشد و در نهایت باید روی یک مسیر مشخص باشد.

کلام آخر…

همانطور که مشاهده کردید اهمیت مدیریت زمان در کسب و کار بسیار مهم است. البته این تنها یکی از مسیرهای موفقیت کسب و کار شماست. دیگر مراحل مربوط به موفقیت خود و افزایش درآمدزایی را می‌توانید در میان مقالات کسب و کار افگیگا بخوانید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *