7 شغل پردرآمد دنیا در حوزه دیجیتال مارکتینگ

7 شغل پردرآمد دنیا در حوزه دیجیتال مارکتینگ
شغل-های-پردرامد-دیجیتال-مارکتینگ

شغل های پردرامد دیجیتال مارکتینگ کدامند؟ از آنجایی که پیدا کردن شغل، کاری زمان بر بوده و یکی از دغدغه‌های اصلی همه جوانان است. در این مطلب به ارائه 7 شغل پردر آمد دنیا در حوزه دیجیتال مارکتینگ پرداختیم. اگر شما هم هنوز شغل ایده آل خود را پیدا نکرده‌اید، این مطلب را از دست ندهید:

متخصص و استراتژیست محتوا

دیجیتال مارکتینگ

وظیفه اصلی این فرد نظارت بر بخش‌های محتوایی یک کسب و کار است. یک متخصص محتوا باید بتواند نقشه‌ای را برای مسیر پیش رویش طراحی و آن را پیش ببرد. همچنین تحزیه و تحلیل این محتواها نیز به عهده اوست. برای آنکه بتوانید یک استراتژیست محتوا شوید باید با وظایف خود در این زمینه آشنا باشید. شما باید بتوانید:

  1. پرسونای مخاطب را بشناسید و قادر به طراحی آن باشید.
  2. بر اساس نیاز مخاطبان خود محتوا تولید کنید.
  3. استراتژی‌های هدفمندی را برای توسعه کسب و کاری که در آن مشغول هستید، طراحی کنید.
  4. استراتژی بازاریابی محتوا را در مسیر خود پیاده کنید.
  5. لحن و سبک محتواها را تعیین کنید.
  6. تقویم محتوایی را برای نظم بخشیدن به کار خود ایجاد کنید.
  7. تمام کارهایی که انجام می‌شود را برای نوشتن یک استراتژی جدیدتر تجزیه و تحلیل کنید.

مهارت‌هایی که باید در این شغل داشته باشید نیز شامل کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی، ارائه محتوا، کسب درآمد از محتوا، مهارت‌های سازمانی، مهارت ویراستاری، داشتن ذهنی تحلیل‌گر است. اگر این مهارت‌ها را دارید، به شما تبریک می‌گوییم. این شغل مخصوص شماست.

توسعه دهنده VR

از آنجایی که تقاضا برای صنعت VR بیش از قبل شده، شرکت‌های زیادی این شغل را در راستای هدف‌های خود قرار داده است. اما یک توسعه دهنده VR کیست و چه کاری بر دوش اوست؟ توسعه دهنده VR یک شغل نیستt بلکه یک دسته مادر است که تعداد زیادی از عناوین شغلی را در خود جای داده است. زیرمجموعه این شغل را می‌توانیم موارد زیر بدانیم:

  1. طراح UX/UI
  2. مهندس بازی VR
  3. متخصص جلوه های صوتی VR
  4. کارشناس واقعیت مجازی
  5. کارشناس تولید محتوای فیلم و تلویزیون
  6. کارشناس سه بعدی سازی و مدلسازی

اگرچه تجهیزاتی که برای واقعیت مجازی وجود دارد، فعلا در ایران دیده نمی‌شود اما داشتن این مهارت در بازار خلوت این روزها می‌تواند جزو شغل‌های پردرآمد باشد. البته گزینه‌های 1، 5 و 6 اکنون بازار شغلی خوبی را در ایران دارند. در هر صورت در تمام جهان این شغل یکی از پردرآمدترین‌ها بوده و تقریبا سالانه 35 هزار دلار و گاهی تا 65 هزار دلار درآمد دارد.

کارشناس سئو

متخصص سئو

کارشناس سئو نیز وظایف مشخصی را به عهده دارد. عموما این افراد باید با در نظر گرفتن الگوریتم‌های گوگل و استفاده از استراتژی‌های مختلف یک سایت را در رتبه‌های بالا جای دهند. مانند همان کاری که در سایت ساز افگیگا انجام می‌شود. سئوکاران در جهان رقبای زیادی را دارند، چرا که اغلب سایت‌های اینترنتی در این فضا فعالیت می‌کنند. اگر قصد انتخاب شغل کارشناس سئو را دارید، باید بتوانید:

  • داده‌ها و نتایج آزمون‌های انجام شده برای رسیدن به نتایج اول را تجزیه و تحلیل کنید.
  • کمپین‌های مختلفی را ایجاد و آنها را بررسی کنید.
  • برآورد ماهانه‌ای از هزینه‌های سئو داشته باشید.
  • صفحات فرود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
  • کلمات کلیدی را پیدا و آن را در سایت به کار ببرید.
  • توصیه‌های گوگل برای کسب رتبه بالاتر را روی سایت‌های مختلف پیاده کنید.
  • لینک‌های مختلف در سایت‌های دیگر را بررسی و آنها را در سایت خود به کارببری.

برای این شغل باید مهارت‌های مختلفی را داشته باشید، مانند درک درست، کار با ابزارهای مختلف، روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، کار با سیستم های مدیریت و محتوا و طراحی سایت، به روز بودن از بهترین شیوه‌های سئو، مدرک مرتبط با این شغل…

مدیر دیجیتال مارکتینگ

این مورد در میان شغل های پردرامد دیجیتال مارکتینگ، مربوط به افرادی است که با توسعه، پیاده سازی و اجرای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال در دراز مدت و کوتاه مدت، به جذب مشتری و فروش بیشتر کمک می‌کنند. اگر قصد انتخاب این رده شغلی را دارید، باید بتوانید:

  1. ابزارها و پلتفر‌م‌های جدید بازاریابی را شناسایی و آنها را در کسب و کار خود به کار ببرید.
  2. از ابزراهای آنالیز رفتاری سایت برای رصد رفتار مشتریان استفاده کنید.
  3. کمپین‌های بازاریابی را در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین شناخته و از آنها استفاده کنید.
  4. رفتار خریداران را پیگیری کنید.

همچنین باید مهارت‌های مختلفی نظیر مهارت‌های ارتباطی، مدیریت زمان و تفکر استراتژیک را در خود تقویت کنید.

متخصص و آنالیزورهای هوش مصنوعی

شغل های پردرامد دیجیتال مارکتینگ

دنیای هوش مصنوعی این روزها بسیار پرطرفدار شده است. از اینرو افراد زیادی به دنبال یادگیری این علم هستند. متخصصان و آنالیزورهای هوش مصنوعی از درآمد زیادی برخوردارند. البته مطمئنا زمینه شغلی آنها کمی محدودتر است. در هر صورت اگر به این شغل علاقه دارید، باید بتوانید:

  1. در زمینه الگوریتم‌های مناسب در هوش مصنوعی تخقیق کنید.
  2. برنامه‌های یادگیری ماشین را توسعه دهید.
  3. ارتباط خبوی را با مهندسان برق و رباتیک داشته باشید.
  4. بتوانید تست‌های یادگیری ماشین را اجرا کنید.
  5. از روش‌های مناسب برای تکنیک‌های نمایش دانه و دیتاست استفاده کنید.

همچنین مهارت‌های مختلفی نظیر زبان های برنامه نویسی مانند R ، Python ، Java  و  C ++، آمار، جبر خطی و حساب، پردازش زبان طبیعی، معماری شبکه عصبی، دانش صنعت، مهارت‌های ارتباطی، تفکر انتقادی را در خود تقویت کنید.

کدام یک از شغل های پردرامد دیجیتال مارکتینگ برای شما مناسب است؟

در میان تمام شغل‌هایی که در دنیا وجود دارد، تنها شغلی برایتان مناسب است که بتواند با روحیه شما سازگار باشد. البته باید درآمد آن را هم در نظر بگیرید. این موارد کمی در دنیای دیجیتال سخت است، اما با ورود به آن و یادگیری مهارت‌های اعلام شده، تمام این موارد برایتان آسان خواهد شد. با انتخاب این شغل‌ها نه تنها در ایران و به صورت تومان بلکه به صورت دلاری نیز می‌توانید درآمدزایی کنید.

سخن پایانی

این مطلب به طور کامل تمام اطلاعات مورد نیازیتان را در اختیارتان قرار داده است. ممکن است مهارت شما در زمینه دیگری باشد اما می‌توانید با شروع یادگیری هر کدام از این شغل‌ها یک کار جداگانه را برای خود دست و پا کنید. بسیاری از این موارد عنوان شده، قابلیت دورکاری را دارند بنابراین به عنوان شغل دوم نیز می‌توانید آنها را انتخاب کنید. شما چه شغل دیگری را در زمینه دیجیتال مارکتینگ سراغ دارید؟ اگر از درآمد آن اطلاعی دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *