آموزش مدیریت سفارشات در ووکامرس

آموزش مدیریت سفارشات در ووکامرس

ووکامرس امکانات پیشرفته‌ای دارد که در ایجاد، ویرایش و حذف سفارشات بسیار کمک می‌کند. در اینجا به آموزش مدیریت سفارشات در ووکامرس پرداخته‌ایم.

آموزش مدیریت سفارشات در ووکامرس

در آموزش مدیریت سفارشات در ووکامرس می‌توانید کلیه سفارشات را حذف، ویرایش یا ایجاد کنید. فرض کنید که مشتری محصولی را انتخاب کرده و فرایند سفارش را تکمیل کرده است. برای آنکه بتوانید سفارشات آنها را مدیریت کنید. باید به بخش مربوط به سفارشات رفته و وضعیت آن را تغییر دهید. برای اینکار وارد بخش ووکامرس و سپس سفارشات شوید. روی آن کلیک کنید و سفارشات را در این قسمت مشاهده کنید. در این قسمت هم تاریخ ثبت سفارش، وضعیت، آدرس مشتری و صورتحساب قرار گرفته است.

آموزش مدیریت ووکامرس

برای آنکه بتوانید گزینه‌های نمایش داده شده در صفحه مربوط به سفارشات را ببینید، روی تنظیمات در قسمت بالای آن کلیک کنید تا هر آنچه که به آن نیاز دارید را در این قسمت ببینید. با تیک زدن روی هر کدام از آنها، می‌توانید این نمایش را تغییر دهید. همچنین قسمتی به عنوان صفحه بندی وجود دارد که تعداد گزینه‌های مربوط به هر برگه را به شما نشان خواهد داد. روی اجرا کلیک کنید و در نهایت تغییرات را اعمال کنید. می‌توانید با کلیک روی تاریخ، سفارش و مجموع آنها را صعودی و نزولی کنید.

انواع وضعیت سفارش در ووکامرس

در ووکامرس سفارشتان شما در چند دسته مختلف قرار گرفته خواهد شد:

  • در انتظار پرداخت: این موقعیت برای کاربرانی است که هنوز پرداخت نکرده‌اند.
  • ناموفق: مربوط به افرادی است که با رنگ قرمز نمایش داده شده و کاربر موفق به پرداخت آن نشده است.
  • در حال انجام: مربوط به وضعیت سفارشاتی است که مدیر فروشگاه در حال ارسال آن بوده و پرداخت توسط مشتری به صورت کامل انجام شده است.
  • در انتظار بررسی: مربوط به مواقعی است که پس از ثبت سفارس بوده و محصول ارسال شده و پرداخت در محل است.
  • تکمیل شده: مربوط به کاربرانی است که سفراش را دریافت و تکمیل شده است.
  • لغو شده: مربوط به خریدارانی است که سفارش خود را کنسل کرده‌اند.
  • مسترد شده: مربوط به سفارشاتی است که هزینه آن پس داده شده است.

مشاهده جزئیات سفارش در ووکامرس

آموزش مدیریت سفارشات در ووکامرس

یکی از فرایندهایی که در آموزش مدیریت سفارشات در ووکامرس وجود دارد، مشاهده سفارشات است. برای آنکه بتوانید جزئیات هر سفارش را ببینید، می‌توانید روی علامت مربوط به چشم کلیک کنید تا کلیه اطلاعات را دریافت نمایید. در این مکان آدرس، ایمیل، تلفن، سفارش و تعداد و مبلغ نهایی را خواهید دید.

اگر بخواهید جزئیات سفارش خود را در صفحه جداگانه ببینید. باید آن را باز کرده و در نهایت اطلاعات مربوط به تاریخ و ساعت ثبت سفارش، مشاهده و تغییر وضعیت سفارش، آدرس ایمیل خریدار، آدرس ارسال سفارش، شماره تلفن همراه خریدار، کد پستی و IP خریدار را مشاهده کنید.

سخن پایانی

آموزش مدیریت سفارشات در ووکامرس برای افرادی است که ووکامرس را روی سایت خود نصب کرده‌اند. برای آنکه بتوانید بهترین کاربری را داشته باشید، باید این موارد را به طور کامل آموزش ببینید و مراحل مربوط به آن را انجام دهید. در سایت‌های ووکامرس به راحتی همه چیز در اختیار شماست. در صورت وجود هر گونه مشکل در زمینه مدیریت سفارشات ووکامرس، در کامنت آنها را بپرسید. ووکامرس را می‌توانید در قالب‌ های افگیگا نیز نصب کنید و سفارشات خود را با همین مراحل عنوان شده در مورد آموزش مدیریت سفارشات در ووکامرس، مدیریت کنید.