آموزش قرار دادن نمودار قیمت در ووکامرس

آموزش قرار دادن نمودار قیمت در ووکامرس

یکی از مهمترین قسمت‌های هر سایت فروشگاهی، قیمت است که می‌تواند به صورت نمودار باشد. آموزش قرار دادن نمودار قیمت در ووکامرس، به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند قیمت را بر اساس تاریخ و اطلاعات مختلف مشاهده کرده و اطلاعات لازم را کسب کنند.

آموزش قرار دادن نمودار قیمت در ووکامرس با دو روش

آموزش قرار دادن نمودار قیمت در ووکامرس

برای کار با این ابزار می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

  1. این روش مخصوص کسانی است که می‌خواهند، برای چندین محصول در فروشگاه اینترنتی خود نمودار قیمتی را ایجاد کنند.
  2. این روش برای زمانی است که قصد دارید، برای تمام محصولاتی که در فروشگاهتان وجود دارد یک نمودار تغییر قیمت را ایجاد کنید.

آموزش قرار دادن نمودار قیمت در ووکامرس برای روش اول

در این روش شما می‌خواهید به صورت شخصی سازی شده چندین محصول را در نمودار خود قرار دهید. برای اینکار باید به برگه مربوط به محصولات خود بروید و کدی تحت عنوان [chartprice] را به آن اضافه کنید. با این کد شما نمودار قیمت محصولات را در همان قسمتی که آن را وارد کرده‌اید، خواهید دید. در نهایت خروجی شبیه به یک نمودار خواهد بود.

اگر قصد تغییر این نمودار را داشته باشید، با ورود به ووکامرس، سپس پیکربندی و در نهایت در قسمتی به نام Customer List می‌توانید، نوع نمودار مورد نظرتان را انتخاب کنید، تغییرات لازم را در آن انجام دهید و سپس آن را ذخیره کنید.

اگر قصد فارسی سازی تاریخ در نمودار تغییرات را داشتید، می‌توانید WP-Parsidate را در پلتفرم خود نصب کنید.

آموزش قرار دادن نمودار قیمت در ووکامرس برای روش دوم

دومین روش برای قرار دادن نمودار تغییرات قیمت، رفتن به فایل functions.php موجود در پوشه قالب سایت شماست. البته حتما باید نسخه پشتیبانی را داشته باشید و اگر مشکلی ایجاد شد، بتوانید از آن استفاده کنید. با کلیک راست کردن روی این گزینه و انتخاب Edit کد زیر را وارد کنید:

add_filter('chart_price_apply_filter_format_date', 'format_date');functionformat_date($date){$date=date('Y/m/d'); //defult Y-m-dreturn$date;}

اکنون باید فایلی با نام single-product-page.php، را پیدا کنید. روی آن کلیک راست کرده و ادیت را انتخاب کنید. سپس کد زیر را در آن قسمت وارد کنید.

<?php code do_shortcode( '[chartprice]'); ?>

نمودار تغییرات قیمت محصولات در ووکامرس ایجاد شد…

نرخ پرش

اکنون با مراحلی که در آموزش قرار دادن نمودار قیمت در ووکامرس انجام دادید، می‌توانید نمودار تغییرات قیمت را در سایت خود ببینید. با این جدول به راحتی کاربران شما می‌توانند، میزان تغییرات قیمت در بازه‌های زمانی مختلف را ببینند و در نهایت در مورد خرید خود تصمیم گیری کنند. برای مشاهده دیگر آموزش‌های در سایت ساز افگیگا به دسته مربوط به آموزش های افگیگا مراجعه کنید.