آموزش ایجاد محصول متغییر در ووکامرس

آموزش ایجاد محصول متغییر در ووکامرس

حتما شما هم دیده‌اید که با ورود به یک فروشگاه آنلاین، برای هر محصول امکان تغییر رنگ، ابعاد یا سایز وجود دارد. این ویژگی‌ها توسط متغیرهای ووکامرس برای هر محصول تعریف می‌شود. اگر شما هم یک سایت فروشگاهی دارید باید با نحوه ایجاد این متغیرها آشنا باشید. این مطلب توضیح کاملی برای شما خواهد بود. مراحل آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس را به طور کاملا اصولی و مرحله به مرحله به شما ارائه داده‌ایم.

آموزش ایجاد محصول متغیر و مراحل آن

آموزش-ایجاد-محصول-متغیر

مراحل آموزش ایجاد محصول متغیر که در ادامه معرفی می‌شود مربوط به آموزش ایجاد محصول متغیر در ووکامرس است. با در نظر گرفتن تمام موارد موجود در این مطلب می‌توانید به راحتی یک محصول را متناسب با نیاز کاربرانتان ایجاد کنید.

یک محصول را ایجاد کنید…

در اولین مرحله در آموزش ایجاد محصول متغیر نیازمند ایجاد یک محصول هستید. یا می‌توانید  با استفاده از بخش ویرایش وارد محصول شده و تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید. در هر صورت از هر روشی که وارد می‌شوید، باید یک محصول داشته باشید که در اختیار مشتریان شما قرار بگیرد.

وارد بخش اطلاعات محصول شوید…

اطلاعات محصول بخشی مربوط به وارد کردن ویژگی‌هاست. این همان قسمتی است که محصول ساده شما را به متغیر تبدیل می‌کند. همانطور که در تصویر می‌بینید، گزینه‌ای وجود دارد که روی محصول ساده تعریف شده است. بنابراین با انتخاب آن و کلیک کردن روی محصول متغیر عملیات تغییر پذیری را برای آن آغاز خواهید کرد. زمانی که این گزینه را انتخاب کنید، تبی با نام تب متغیر به بخش اطلاعات محصول اضافه خواهد شد.

با انجام مرحله به مرحله این مطالب آموزش ایجاد محصول متغیر برایتان ساده‌تر خواهد شد.

ویژگی‌ها را مشخص کنید…

آیجاد-محصول-متغیر

باید مشخص کنید که ویژگی متغیر در محصول شما چیست؟ آیا می‌خواهید سایز آن تغییر کند؟ یا برای تغییر سایز محصول این متغیر را ایجاد می‌کنید. پس از تصمیم گیری در مورد نوع متغیر باید در قسمت مربوط به ویژگی روی گزینه افزودن کلیک کرده و در نهایت تغییری که قصد اجرای آن را دارید را اضافه کنید. این گزینه را در تصویر بالا می‌بینید. برای اضافه کردن ویژگی همه چیز مانند تعریف ویژگی‌های یک محصول ساده است. تنها تفاوت در گزینه استفاده از متغیرهاست که باید تیک آن را بزنید. این گزینه با قرمز مشخص شده است. پس از انجام این مراحل با کلیک کردن روی ذخیره ویژگی‌ ها این اطلاعات ثبت شده و وارد مرحله بعد می‌شوید.

متغیرها را بسازید…

با اقداماتی که در بالا انجام دادید اکنون باید وارد تب مربوط به متغیرها شوید. با کلیک روی این گزینه و سپس انتخاب گزینه ساخت متغیرها از همه ویژگی ها و پس از آن برو دو متغیر برایتان به نمایش در خواهد آمد.

متغیرها را تصحیح کنید…

زمانی که متغیرها را اضافه کردید، با این صفحه در تب متغیر رو به رو خواهید شد. همانطور که می‌بینید ما دو گزینه سیاه و قرمز را برای محصولمان انتخاب کرده‌ایم. این قسمت به شما اجازه می‌دهد تا هر آنچه که مربوط به محصول شما با رنگ قرمز یا مشکی را به صورت اختصاصی وارد کنید.

  • قیمت اصلی و فروش فوق العاده
  • وضعیت موجودی انبار
  • وزن
  • ابعاد
  • توضیحات

چرا باید از متغیر استفاده استفاده کنیم؟

در هر فروشگاهی تعداد زیادی محصول وجود دارد که رنگ‌ آنها یا سایز و جنسشان متفاوت است. اما این محصولات از نظر جنس، تصویر و برخی از ویژگی‌ها مشابه هستند. اینجاست که مزیت تعریف یک محصول متغیر بیشتر از قبل مشخص می‌شود. با این کار به میزان زیادی در هزینه‌ و زمان خود صرفه جویی کرده و دیگر نیازی به وارد کردن محصولات به صورت جداگانه نخواهید داشت.

مراحلی که تحت عنوان آموزش ایجاد محصول متغیر بیان شد، در تمام فروشگاه‌هایی که با ووکامرس طراحی شده‌اند وجود دارد. تمامی مراحل در سایت‌های مختلف یکسان بوده و تنها تفاوت در نوع متغیرهاست. در قالب‌های فروشگاهی که در افگیگا وجود دارد نیز می‌توانید با نصب ووکامرس کالاهای متغیر را ایجاد کنید.