آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک

نماد-الکترونیک

آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک

فرض می‌کنیم که شما یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کرده‌اید. در این صورت به منظور جلب اعتماد مشتریان برای انجام پرداخت‌های بانکی باید به دنبال روش‌های مختلفی باشید که دریافت اینماد یکی از آنهاست. E نماد همان نماد اعتماد الکترونیکی است که احتمالا در قسمت فوتر مربوط به تمام وبسایت‌ها دیده‌اید. این نماد را می‌توانید در صفحه پیش رویتان نیز ببینید. برای دریافت نماد اعتماد نیازمند فراهم کردن مدارک و همچنین انجام پروسه خاصی هستید. در این مطلب می‌خواهیم به طور کامل به آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک بپردازیم.

نماد الکترونیکی چیست؟

نماد-الکترونیک

قبل از آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک بهتر است با این واژه آشنا شوید. ای‌نماد یک مجوز است. نمادی برای کسب و کارهایی که در فضای آنلاین فروشگاه اینترنتی دارند. هر فروشگاهی پس از دریافت ای‌نماد، علامتی را در بخش فوتر دریافت می‌کند که 2 سال اعتبار دارد.

شرایط لازم برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک

نماد-الکترونیک

شرایطی که برای دریافت ای‌نماد وجود دارد، چندان پیچیده نیست. این شرایط را می‌توانید در موارد زیر ببینید. در صورت نداشتن حتی یک مورد از آنها آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک برایتان ارزشی نخواهد داشت.

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • درج قیمت و تعرفه کالاها و خدمات در سایت
  • درج کلیه ویژگی‌های فنی و ظاهری کالاها و خدمات در سایت
  • قرار دادن موضوع فعالیت کسب و کار در قسمت درباره ما
  • قرار دادن اطلاعات تماس و نحوه ثبت و رسیدگی به شکایات در قسمت تماس با ما
  • داشتن دامنه به نام یکی از اعضاء هیات مدیره برای سایت‌های حقوقی
  • داشتن دامنه به نام متقاضی برای سایت‌های حقیقی
  • درج قوانین و مقررات مربوط به حفظ حریم شخصی مصرف‌کنندگان در سایت
  • ارائه پیش فاکتور برای مشتریان قبل از نهایی شدن خرید
  • درج روند بازگشت کالا و شرایط لغو سفارش

مدارک مورد نیاز برای سایت نماد

نماد-الکترونیک

اگر شرایط بالا را داشته باشید، می‌توانید اولین قدم برای آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک را بردارید. در اینجا به مدارکی اشاره کرده‌ایم که برای ثبت درخواست شما در سایت ای نماد مورد نیاز است:

  • شماره تلفن همراه فردی که درخواست ای‌نماد دارد و همچنین شماره تماس مدیر عامل شرکت
  • کسب و کارهای حقیقی باید تصویر شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه دهند.
  • کسب و کارهای حقوقی باید تصویر شناسنامه و کارت ملی یکی از اعضای هیات مدیره یا مدیر عامل شرکت را ارائه دهند.
  • آدرس سایت و دامنه
  • ارائه‌ ایمیلی با فرمت [email protected]

مبلغ مورد نیاز برای دریافت نماد اعتبار الکترونیکی

نماد-الکترونیک

برای آنکه بتوانید نماد الكترونيك سایت خود را دریافت کنید باید در سامانه اینماد درخواست خود را با دقت و صرف زمان ثبت نام کرده و اطلاعات مورد نیازتان را ثبت کنید. در قبال درخواست ای نماد نیز باید هزینه‌ای را پرداخت نمایید. به دلیل تغییراتی که هرساله در عدد نهایی ایجاد می‌شود، در بخش “آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک” این عدد را اعلام نکرده‌ایم.

چگونه نماد اعتماد الکترونیکی بگیریم؟

نماد-الکترونیک

در اولین مرحله از آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک، باید وارد سایت مربوط به نماد اعتماد الکترونیکی شوید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:

ثبت نام در سایت

پس از ورود به سایت مربوطه باید یک حساب کاربری را ایجاد کنید. برای این کار روی گزینه “ایجاد حساب کاربری” کلیک کنید. صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که باید اطلاعاتتان را در آنجا وارد کنید. از این پس می‌توانید با نام کاربری و رمزی که در این قسمت وارد کرده‌اید وارد این سایت شوید.

بارگذاری مدارک

برای آنکه بتوانید مراحل را شروع کنید، باید تمام مدارک خود را از قبل آماده کرده باشید. با ورود به پروفایل شخصی‌تان، روی گزینه تکمیل اطلاعات کلیک کرده و مدارک خود را بارگذاری و اطلاعاتتان را تکمیل کنید.

احراز

مرحله احراز برای شناسایی شماست. در این مرحله کدی به شما داده می‌شود که باید به یک شماره موبایل ارسال کنید. پس از انجام این مرحله باید از سامانه خارج شده و دوباره از اول وارد شوید.

اضافه کردن کسب و کار

اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را باید در این مرحله به ای نماد اعلام کنید تا بتواند شما را در لیست افرادی قرار دهد که درخواست دریافت این نماد را دارند.

دریافت تاییدیه

برای آنکه بتوانید اطلاعات کسب و کار خود را در ای نماد تایید کنید، باید روی گزینه مدیریت کسب و کار کلیک کنید تا تاییدیه فنی برای شما انجام شود.

نوع خدمات

این مرحله ممکن است نیاز به مجوز داشته باشد. باید ببینید که کسب و کار شما در میان این موارد وجود دارد یا خیر. سپس نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید را مشخص کنید.

نظرسنجی

در این مرحله از آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک، سایت ای نماد، به شما یک صفحه برای نظرسنجی می‌دهد. اگر آن را پر نکنید، نمی‌توانید به مراحل بعدی بروید.

احراز اطلاعات

سایت ای نماد باید اطلاعات وارد شده توسط شما را نیز تایید کند. آدرس محل فعالیت، ایمیل و شماره تماس همگی در این مرحله تایید می‌شود.

برای این فرایند باید با شماره تلفنی که وارد کرده‌اید، با مکان مشخص شده در این صفحه تماس بگیرید و کد مربوطه را بدهید. تقریبا ده دقیقه زمان لازم است تا شماره تلفن شما تایید شود. تایید ایمیل نیز پس از وارد کردن کد ارسال شده به ایمیلتان در فیلد مربوط به انجام خواهد شد. برای تایید آدرس نیز کدی به آدرس پستی شما ارسال می‌شود که باید در پنل خود و در کادر مربوطه وارد کنید.

ارسال پرونده

اگر تمام مواردی بالا را به صورت صحیح انجام دادید، می‌توانید با کلیک کردن روی گزینه”ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس” آن را به اطلاعات افراد مربوطه برسانید.

تعهد

باید فایل‌هایی که برایتان ارسال شده، را پرینت گرفته، تکمیل و از طریق دفترخانه امضا کنید. اکنون باید کپی و اصل آن مجوزهای خود را نیز در منطقه‌ مشخص شده، بارگذاری کرده یا به مکان عنوان شده ارسال کنید.

دریافت

با گذراندن تمام مراحل آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک می‌توانید در نهایت نماد خود را دریافت کنید. این نماد الكترونيكي یک تصویر است که می‌توانید آن را در بخشی از سایت خود قرار دهید.

سوالات پر تکرار درباره آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک

آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک

نماد اعتماد الکترونیکی تا چه مدت اعتبار دارد؟

همین حالا که در حال خواندن مطلب آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک هستید، این سایت، به مدت 2 سال اعتبار را به تمام مشتریان خود می‌دهد.

ستاره‌های نماد اعتماد نشانه چیست؟

این ستاره‌های نشان دهنده اعتماد و کیفیت وبسایت مورد نظر است. هرچه تعداد ستاره‌ها بیشتر باشد، نشان می‌دهد که سطح اعتماد و کیفیت عملکرد وبسایت بهتر است.

نماد اعتماد مربوط به چه پلتفرم‌هایی است؟ آیا شبکه‌های مجازی را هم در بر می‌گیرد؟

بله. نماد اعتماد در حال حاضر به افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند، نیز اعطا تعلق می‎‌گیرد.

آیا می‌توانیم از عکس نماد اعتماد بدون انجام مراحل بالا در سایتمان استفاده کنیم؟

بله. این نماد یک نشانه دولتی است که در صورت هر گونه جعل پیگرد قانونی دارد.

چه زمانی باید نماد اعتماد را دریافت کنیم؟

پس از آنکه سایت اینترنتی خود را راه‌اندازی کردید، می‌توانید از طریق آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک آن را دریافت کنید.

سخن پایانی

حالا که آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک را به طور کامل مطالعه کردید، می‌توانید به راحتی فروشگاهتان را در فضای انلاین راه‌اندازی کنید. اما قبل از آن باید یک سایت داشته باشیدد. می‌توانید برای طراحی سایت از خدمات طراحی سایت افکیکا استفاده کنید.