گوگل کیورد پلنر و نقش آن در پیدا کردن کلمات کلیدی

گوگل کیورد پلنر و نقش آن در پیدا کردن کلمات کلیدی
گوگل کیورد پلنر

یکی از ابزارهای بسیاری کاربردی و مهم برای پیدا کردن کلمات کلیدی که تاثیر زیادی را در رتبه بندی دارد، گوگل کیورد پلنر است. اگرچه در مواقعی برای استفاده از این ابزار باید هزینه‌ای را پرداخت کنید، اما بیشتر بخش‌های آن به صورت رایگان در دسترس شماست.

پیدا کردن کلمه کلیدی و اینکه کاربران چه مواردی را در سایت شما جستجو می‌کنند توسط خود شما امکان پذیر نبوده و نیازمند ابزارهای قدرتمندی است که بتوانند اطلاعاتی را با دیتای بسیار زیاد در اختیار شما قرار دهند. برای آنکه بتوانید کلیه کلمات کلیدی را در این زمینه پیدا کنید، نیازمند ابزارهای پیشرفته هستید و خودتان به تنهایی نمی‌توانید اینکار را انجام دهید. گوگل کیورد پلنر یکی از این ابزارهاست که در پیدا کردن کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند.

گوگل کیورد پلنر Google Keyword Planner چه کاری برای شما انجام می‌دهد؟

گوگل کیورد پلنر یکی از بخش‌های تبلیغاتی در گوگل ادز است که با استفاده از آن می‌توانید، عبارات و کلمات کلیدی را در حوزه کاری خود بررسی کرده و آنها را با رقبایتان مقایسه کنید. استفاده از این ابزار مزایای زیادی را برای شما در پی خواهد داشت که در اینجا به آنها اشاره کرده‌ایم:

  • پیشنهادات و ایده‌های را برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید به شما ارائه می‌دهد که با فعالیت شما در ارتباط باشد.
  • باعث می‌شود تا آنالیز کلمات کلیدی، امکان پذیر باشد و به شما امکان مقایسه با سایت‌های رقبا را بدهد.
  • امکان بررسی کلمات کلیدی که توسط کاربران در یک بازه زمانی مشخص سرچ شده را به شما می‌دهد.
  • به شما امکان می‌دهد که تنظیماتتان را بر اساس مخاطبان هدف برای تاریخ، زبان و موقعیت مکانی خاص در نظر گرفته و بر اساس آن امتیازاتی را به شما می‌دهد.
  • امکان فیلتر کردن با استفاده از کلمات کلیدی، میانگین جستجوی ماهانه، میزان هزینه‌ها و … را به شما می‌دهد.
  • به شما امکان دسته بندی کلمات کلیدی را خواهد داد و خروجی نهایی را به صورت نرم افزار اکسل در اختیارتان قرار می‌دهد.
گوگل کیورد پلنر
نقش google keyword planner در افزایش رتبه سایت

چگونه به‌طور رایگان به گوگل کیورد پلنر دسترسی داشته باشیم؟

برای آنکه بخواهید وارد گوگل کیورد پلنر شوید، باید یک اکانت گوگل داشته باشید که برای ایجاد آن باید به سایت مخصوصش بروید و پس از آن نیز روی Start Now، کلیک کنید. البته به شرطی که IP خارج از ایران را داشته باشید. در این مواقع استفاده از فیلترشکن تنها راه دسترسی شما به این ابزار است.

با کلیک بر روی دکمه Start Now، صفحه ورود به اکانت برای شما نمایش داده می‌شود. اگر اکانتی دارید وارد کنید و در غیر این صورت بر روی Create Account کلیک کرده و اکانت جدیدی بسازید. اگر تمایل به ساخت یک کمپین ادوردز را داشتید، باید هزینه‌ای را برای آن پرداخت کنید. اما برای استفاده از این ابزار، نباید حتما کمپین داشته باشید. با نصب فیلترشکن، روی دکمه EXPLORE YOUR CAMPAIGN کلیک کنید تا محیط اصلی این ابزار را ببینید. اکنون صفحه اصلی گوگل ادز را خواهید دید که دارای آیکون‌های مخلتفی است. زمانی که روی هر کدام از آنها کلیک کنید، می‌توانید وارد بخش مربوط به تنظیمات سایت خود شوید. آیکونی در نوار ابزار بالای صفحه وجود دارد که شامل گزینه TOOLS & SETTINGS است. منویی در این فضا برای شما به نمایش در خواهد آمد که با کلیک روی بخش Planning، در سمت چپ منو و کلیک کردن روی Keyword Planner صفحه مورد نظر شما را نمایش خواهند داد. با اینکار شما به گوگل کیورد پلنر دسترسی پیدا خواهید کرد و کار شما در این ابزار آغاز خواهد شد.

گوگل کیورد پلنر
google keyword planner در سایت‌های فروشگاهی

بخش Plan Overview در گوگل کیورد پلنر

بخشی از گوگل کیورد پلنر، مربوط پیش بینی عملکرد کلمات کلیدی سایت شماست. برای این کار باید باکس کنار کلمات، را انتخاب کنید و به بخش Plan اضافه کنید. توجه کنید تا در این مرحله عباراتی که شما انتخاب کرده‌اید، با 3 حالت نمایش داده خواهند شد:

  • Broad match: در این مجموعه، عباراتی وجود دارند که مرتبط با عبارت کلیدی اصلی مورد نظر شما هستند. این بخش حتی عبارت کلیدی که شما انتخاب نکرده‌‌اید را هم شامل می‌شود.
  • Phrase match: این مجموعه، شامل کلمات کلیدی مختلفی است که از نظر معنایی با آنچه که شما در ذهنتان است؛ نزدیک است و عباراتی که قبل یا بعد از آن وجود دارد را هم در بر میگیرد.
  • Exact match: این مجموعه نیز شامل عبارات مورد نظر شماست که از نظر معنایی بسیار نزدیک به کلمه کلیدی شما هستند و باید در کلمات موجود در نتیجه جستجو ظاهر شوند.

برای دریافت آسانتر معنی این عبارات می‌خواهیم یک مثال را عنوان کنیم:

فرض کنید کلمه کلیدی اصلی ما “قالب سایت” است:

  • در اولین حالت می‌توانیم عبارات “خرید قالب سایت”، “قالب سایت ارزان”، “قالب‌ سایت” و مواردی از این قبیل را قرار دهیم.
  • در حالت دوم می‌توانیم این عبارات را به صورت “قالب زیبا برای سایت”، “خرید بهترین قالب سایت”، “حراج قالب سایت” و … در نظر بگیریم.
  • در نهایت نیز مجموعه سوم شامل عباراتی مانند “قالب سایت”، “قالب های سایت”، “قالب برای سایت” و … است.

در نظر گرفتن حجم جستجو و پیش‌بینی‌هایی برای کلمات توسط گوگل کیورد پلنر

ممکن است شما لیستی از کلمات کلیدی را داشته باشید و بخواهید عملکرد آنها را توسط گوگل کیورد پلنر بسنجید. برای اینکار باید در صفحه اول کیورد پلنر از دو ابزار Get search volume and forecasts استفاده کنید. کلمات را وارد یا به صورت فایل در این بخش آپلود کنید. در نهایت نیز نتایج را ببینید. اگر کسب و کارتان در شرایط مختلف تغییر می‌کند، بهتر است برنامه ریزی هفتگی را انتخاب کنید، تا از به روز رسانی کلمات موجود در این بخش مطمئن شوید.

گوگل کیورد پلنر یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی است.

کلمات کلیدی خود را از گوگل کیورد پلنر استخراج کنید

هر کسب و کاری پس از ورود به فضای اینترنت، باید بداند که مخاطبانش به دنبال چه هدفی هستند. نیازهایشان چیست و بر اساس آن محتوای باکیفیتی را تولید کند تا ترافیک بالایی وارد سایتش شود. برای اینکار نیازمند ابزارهای مانند کیورد پلنر خواهید بود. استراتژی کلمات کلیدی سایت به شما کمک می‌کند تا محتوای جذابی را برای سایت خود داشته باشید. سپس با قرار دادن آن در سایت خود ترافیک بالایی را جذب کنید و در نهایت باعث کاهش بونس ریت شوید. برای معرفی دیگر ابزارها برای جستجوی کلمات کلیدی مقاله “10 ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی فارسی و انگلیسی” را بخوانید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *