کیورد استافینگ چیست؟

کیورد استافینگ چیست؟
Keyword Stuffing چیست؟

کیورد استافینگ چیست؟ Keyword Stuffing یک اصطلاح است، اصطلاحی که با نام بمباران کلمات کلیدی نیز شناخته شده و در گذشته از آن به عنوان روشی برای شناسایی نوع کلمه کلیدی در یک مطلب به گوگل استفاده می‌شد. در گوگل استافینگ، یک عبارت کلیدی به میزان زیادی به کار برده می‌شود. بنابراین چگالی این عبارت کلیدی خاص بسیار بیشتر شده و گوگل این موضوع را غیرمنطقی می‌داند.

با وجود ابزارهایی مانند یواست و رنک مث دیگر خبری از گوگل استافینگ نیست. چرا که چراغ سبز این ابزارها پس از این فرایند روشن نشده و در نتیجه از نظر گوگل چندان محبوب نخواهد بود. گوگل استافینگ امروزه از نظر گوگل نوعی اسپم بوده و محتواهایی که این ویژگی را دارند، عملا از نظر گوگل ارزشی نخواهند داشت.

تکنیک تکرار کلمات کلیدی از کجا شروع شد؟

Keyword Stuffing

در اولین سال‌های ورود سایت‌های مختلف به فضای آنلاین، الگوریتم‌ها، توانایی زیادی را برای درک کلمات به کار برده شده در یک محتوا نداشتند. این الگوریتم‌ها حتی نمی‌توانستند محتوای موجود در یک پاراگراف را به خوبی درک کنند. بنابراین تنها صفحاتی قابل درک بودند که بیشترین میزان عبارات کلیدی را در خود جای می‌دادند.

در واقع این تعداد بیش از اندازه کلمات کلیدی بود که موضوع یک صفحه را به گوگل می‌فهماند. رفته رفته الگوریتم‌های دیگری نیز به گوگل اضافه شد که در این میان می‌توانیم به مرغ مگس خوار و رنک برین اشاره کنیم. بنابراین دیگر گوگل می‌توانست کیفیت محتوای صفحه را به خوبی تشخیص دهد.

با افزایش دقت این ربات‌ها، گوگل دیگر اسفتاده از کلمات کلیدی زیاد در محتوای صفحه، ارزشی نداشت. تا جایی که تکنیک کیورد استافینگ از نظر کوگل به یکی از روش‌های اسپم در سئو تبدیل شد.

کیورد استافینگ، باعث افزایش رتبه شما در نتایج جستجو خواهد شد.

معایب کیورد استافینگ چیست؟

استفاده زیاد از یک کلمه یا عبارت خاص گوگل را بر این باور خواهد داشت که شما تنها قصد دریافت رتبه‌های برتر را دارید و هیچ تلاشی برای ارائه اطلاعات به کاربرانتان نخواهید داشت. به همین دلیل است که گوگل محتوای شما را هر چقدر هم که جذاب باشد، با کیفیت پایین در نظر گرفته و باعث می‌شود تا دیگر حایی در رتبه‌های بالای آن نداشته باشید.

انواع کیورد استافینگ چیست؟

KEYWORD STUFFING

کیورد استافینگ می‌تواند در بخش‌های مختلفی از یک صفحه انجام شود:

تکرار کلمات در عنوان صفحه

یکی از بدترین انواع کیورد استافینگ، در عنوان است. در این شرایط فردی که محتوا را می‌نویسد، سعی دارد تا عبارات هم معنی و مشخص را در کنار هم به کار ببرد تا شانس خود را برای قرار گرفتن در رتبه‌های بالا بیشتر کند. بهتر است عنوانی که برای صفحه خود انتخاب می‌کنید، جمله توصیفی کوتاهی باشد که در دیگر صفحات سایت شما تکرار نشده و تنها یک بار کلمه کلیدی در آن به کار رود.

تکرار کلمه کلیدی در توضیحات صفحه

روش دوم در توضیحات یا متادیسکریپشن است. از نظر برخی از مدیران سایت این کار باعث جذب مخاطبان شده و کلیک بیشتری را دریافت خواهد کرد. این موضوع از نظر گوگل به خوبی مشخص خواهد شد و در نتیجه باعث از دست دادن جایگاه سایت در گوگل می‌شود. توضحیات متا باید یک متن توصیفی به همراه یک بار کلمه کلیدی باشد.

تکرار بیش از حد یک عبارت در محتوای صفحه

بیشترین زمان استفاده از کلمات کلیدی در محتوای متن است. تنها 3 درصد از متن شما باید به کلمات کلیدی اختصاص داده شود. بیشتر از این مقدار شامل کیورد استافینگ خواهد شد.

تکرار لینک با متن مشابه در یک صفحه یا کل سایت

برخی از مدیران سایت‌های مختلف با استفاده از اسکریپت‌هایی، عبارات مورد نظرشان را به صورت اتومات به صفحه هدفی خاص لینک می‌دهند. این روش نیز نمونه‌ای از کیورد استافینگ است که تاثیر زیادی را در سئوی سایت خواهد داشت.

استفاده از کلمات کلیدی بی رنگ

برخی از مدیران سایت کلمات کلیدی را همرنگ با پس زمینه صفحه مورد نظرشان قرار می‌دهند. با اینکار اگرچه کاربران این عبارات را نخواهند دید، اما از دید گوگل مخفی نخواهد ماند. به عنوان مثال قرار دادن این عبارات در متاتگ و مواردی از این قبیل…

جایگزین مناسب برای کیورد استافینگ چیست؟

کیورد استافینگ چیست
  • از کلمات هم خانواده و هم معنی با کلمه کلیدی اصلی، LSI و Long Tail خود استفاده کنید.
  • از معادل انگلییسی کلمه کلیدی استفاده کنید.
  • از عبارات توصیفی استفاده کنید که مفهوم کلمه کلیدی را به کاربر منتقل کنند.
  • ترکبات متنوعی را با لینک سازی با عبارات طولانی قرار دهید.
  • موضوعات حاشیه‌ای را بیان کنید که با موضوع ارتباط مستقیم دارند.
  • برای هر صفحه یک کلمه کلیدی اصلی درنظر بگیرید.
  • تعداد کلمات محتوا را بیشتر از 500 کلمه در نظر بگیرید.
  • چگالی کلمات کلیدی را در هر صفحه به درستی رعایت کنید.
  • کلمه کلیدی اصلی را در بخش عنوان، توضیحات متا، آلت تصاویر و پاراگراف اول استفاده کنید.

هدف گوگل محتوای ارزشمند است…

اصلی‌ترین هدفی که گوگل به دنبال آن است، پیدا کردن محتوای باکیفیتی است که کاربران به دنبال آن هستند. هدف شما در نوشتن محتوا باید همین باشد. کاربر باید با ورود به صفحه شما لذت ببرد و در آن باقی بماند. در غیر اینصورت جریمه‌ای را از طرف گوگل دریافت خواهید کرد. با در نظر گرفتن کیفیت یک محتوا دیگر نیازی به تکرار بیش از اندازه یک کلمه کلیدی نخواهید داشت و به صورت کاملا استاندارد از آن استفاده خواهید کرد.

متن خود را برای کاربر بنویسید نه صرفا کسب جایگاهی در گوگل… زمانی که صفحه خود را پر از کلمات کلیدی کنید، کاربران آن را خواهند فهمید و سریعا از سایت شما خارج خواهند شد. این فرایند باعث از بین رفتن کاربران سایت شما شده و باعث افزایش بونس ریت یا افزایش نرخ پرش سایت خواهد شد.

کیورد استافینگ، باعث افزایش بونس ریت سایت خواهد شد.

بنابراین کیورد استافینگ باعث:

  • افزایش نرخ پرش سایت می‌شود.
  • از دست رفتن تجربه کاربری می‌شود.
  • افزایش احتمال جریمه شدن سایت می‌شود.

سخن پایانی

اکنون فهمیدیم که کیورد استافینگ چیست؟ و چرا باید در صفحات مختلف سایت به آن توجه شود؟ این مطلب به طور کامل هر آنچه که برای جریمه نشدن در سایتتان به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار خواهد داد. تمامی صفحاتی که در سایت ساز افگیگا قرار دارد، این قانون را رعایت کرده‌اند و هیچگونه استفاده بیش از اندازه‌ای را در آن نخواهید دید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *