محتوای یونیک چیست؟

محتوای یونیک چیست؟
محتوای یونیک

محتوای یونیک چیست؟ به طور کلی محتوا برای گوگل بسیار مهم بوده و بزرگترین چالش برای سئوکاران و وبمستران است. منظور از محتوای یونیک، استفاده از مقاله‌های منحصر به فردی است که کپی نبوده و محدود به محتوای متنی نباشد. به عنوان مثال یک نویسنده سعی کند تا با به کار بردن استعداد خود متنی را تولید کند که با دیگر سایت‌های موجود در فضای آنلاین کاملا متفاوت باشد.

دلیل اهمیت محتوای یونیک چیست؟

محتوای یونیک چیست

محتوای تازه و بکر برای گوگل اهمیت زیادی دارد. با استفاده از این محتواها می‌توانید به راحتی رتبه سایت خود را به میزان زیادی افزایش دهید. استفاده از محتوای کپی، باعث می‌شود تا توسط گوگل جریمه شوید.

محتوایی که شما در سایت خود منتشر می‌کنید، باید باکیفیت باشد. این محتواها توسط الگوریتم پاندا بررسی می‌شود. این الگوریتم، محتواهای سایت شما را رصد کرده و در صورت ضعیف و کپی بودن، آنها را جریمه خواهد کرد. البته منظور از کپی کردن، بازنویسی نیست. ترفند بازنویسی به تنهایی یکی از روش‌های تولید محتواست که در آن نویسنده ابتدا مقالات را می‌خواند و در نهایت با تغییر جملات و کلمات آن را بازنویسی می‌کند.

برای بازنویسی باید ساختار تیترها و محتوای کلی آن مقاله را به طور کامل تغییر دهید. محتوای یونیک نیز شامل محتوایی است که به صورت کامل، توسط خود نویسنده نوشته شود. حتی تیتر و مسیر محتوا نیز در این روش توسط خود فرد انجام شود.

گوگل چگونه محتوای کپی را تشخیص می‌دهد؟

محتوای بازنویسی شده در گوگل نیز همانند آنهایی که یونیک هستند، غیر کپی در نظر گرفته می‌شود. البته به شرطی که در این بازنویسی تمامی کلمات تغییر کند. در غیر اینصورت تشخیص کپی بودن محتوا توسط الگوریتم پاندای گوگل، تشخیص داده شده و شباهتی که جملات شما به یکدیگر دارند، به صورت کاملا دقیق مشخص خواهد شد. این محتوای کپی ارزشی را از نظر گوگل ندارد.

در کدام قسمت از سایت محتوای یونیک قرار دهیم؟

در برخی مواقع شما زمان کافی را برای نوشتن یک محتوای یونیک ندارید. در این شرایط می‌توانید به راحتی، از محتوای بازنویسی استفاده کنید. اما آیا این محتوا برای همه صفحات مناسب است؟

بهتر است صفحاتی که برایتان مهم است، را در الویت تولید محتوای یونیک قرار دهید. به عنوان مثال محتوای بخش‌هایی از دسته بندی ها، محصولات، خدمات و صفحه اصلی که نیازمند محتوای کاملا خاص و متفاوت هستند، بهتر است به صورت یونیک و با سلیقه خود نویسنده نوشته شوند. شما باید پایه سایت خود را از همان ابتدا محکم بنا کنید.

چگونه محتوای یونیک بنویسیم؟

محتوای سئو شده

تولید محتوای یونیک کار سختی نبوده و به راحتی می‌توانید با استفاده از روش‌های مخلتفی آن را تولید کنید. برای اینکار می‌توانید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. در میان رقبای خود بگردید. موضوعی که مدنظر دارید را در موتور جستجو وارد کنید و به دنبال صفحاتی باشید که در رتبه‌های برتر قرار گرفته‌اند. یکی از این مقالات را ببینید و تیترهای آنها را به طور دقیق بررسی کنید. سعی کنید، مقدمه و تیترها را برای متن خود به طور کامل تغییر دهید. مواردی را که این محتواها پوشش ندادنه‌اند، را شما در مطلب مورد نظرتان قرار دهید.
  2. محتوای خود را طولانی کنید. برای اینکار باید به محتوای خود شاخ و برگ دهید. از نرم افزار و ابزارهای آنلاینی که در این فضا، وجود دارد استفاده کنید. ترندهای روز را در محتواهای خود به کار ببرید و مطلبتان را اختصاصی کنید.
  3. درباره تجربه خودتان در زمینه موضوعی که در نظر دارید، صحبت کنید. اینکار به نوشتن محتوای یونیک شما کمک می‌کند. می‌توانید از زبان اول شخص استفاده کنید تا مخاطب کاملا احساس نزدیکی با شما داشته باشد.
  4. از مقاله‌ها استفاده کنید. کمی در فضای اینترنت جستجو کنید و ببینید که چگونه مثال‌ها را در زمینه موضوع مورد نظرتان استفاده کرده‌اند. سپس مثال‌هایی را به صورت اختصاصی برای مطلب خود بریزید.
  5. ضرب المثل‌ها در محتوا معجزه می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا محتوای شما یونیک شود.
  6. از تکه‌های مختلف فیلم و سریال در محتوای خود استفاده کنید تا هم آن را برای کاربر جذاب کنید و هم نسبت به دیگر مطالب متفاوت‌تر باشد.
  7. کپی ترجمه به وسیله گوگل ترنسلیت، باعث می‌شود تا محتوای شما کمی شبیه به سایت‌های دیگر شود. چرا که بسیاری از سایت‌ها از گوگل ترنسلیت برای تولید محتوای خود استفاده می‌شود.
  8. در شبکه‌های اجتماعی شما افراد زیادی نظرات خود را به صورت کامنت قرار داده‌اند. از این مطالب می‌توانید به راحتی برای تولید محتوای کاربردی در سایت خود استفاده کنید.
  9. کاربران شما نیازمند اطلاعات واقعی هستند که کمی خاص‌تر نسبت به دیگر انواع محتواها باشد. در این میان می‌توانید از منابع مختلف استفاده کنید و زوایای خاص آن را در نظر بگیرید و آنها را در اختیار مخاطبان قرار دهید.
  10. ایده‎‌های خود را سریعا عملی کنید تا بتوانید محتوای بکر و تازه‌ای را تولید و منتشر کنید.

سخن پایانی

محتوای یونیک

محتوای بکر و یونیک به شما کمک می‌کند تا در رتبه‌های بالای گوگل قرار گیرید. در واقع گوگل امتیاز خود را به محتوایی می‌دهد که کاملا تازه و یونیک باشد و بتواند با بهترین روش ممکن کاربر را به خود جلب کند. همچنین زمانی که محتوای شما نسبت به دیگر سایت‌ها متفاوت باشد، مطمئنا کاربر را بیشتر درگیر خواهد کرد. مانند تمام محتواهایی که در سایت ساز افگیگا نیز دیده می‌شود.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *