قیمت طراحی سایت فروشگاهی 2022

قیمت طراحی سایت فروشگاهی 2022
قیمت-طراحی-سایت-فروشگاهی

از آنجایی که تمایل به استفاده از خدمات آنلاین سایت‌های فروشگاهی بیش از قبل شده، افراد زیادی به دنبال طراحی سایت برای کسب و کار خود هستند. یک سایت فروشگاهی می‌تواند با استفاده از CMSهای متفاوتی ایجاد شود که در میان آنها وردپرس یکی از پرطرفدارترین‌هاست. کافی است یک سرچ ساده با کلمه “فروشگاه اینترنتی” داشته باشید، تا تعداد زیادی از این وبسایت‌ها را ببینید. اما سوال اینجاست که قیمت طراحی سایت فروشگاهی در سالی که در آن هستیم، چقدر است؟

عوامل موثر در قیمت طراحی سایت فروشگاهی

استاتیک یا داینامیک بودن سایت

اغلب سایت‌هایی که در فضای اینترنت می‌بینیم، داینامیک هستند. معمولا این سایت‌ها رابطه کاربری آسانتری دارند. البته قابلیت‌های آنها نیز به گونه‌ای است که نباید آن را نادیده بگیریم. معمولا قیمت طراحی سایت فروشگاهی در شرایط مشابه با یک سایت استاتیک پایین‌تر است.

 نوع CMS سایت

CMS یا سیستم مدیریت محتوا یک پلتفرم است، برای آنکه بتوانید وبسایت خود را روی آن پیاده کنید. تعداد بسیار زیادی از این سیستم‌ها وجود دارند که وردپرس یکی از آنهاست. اینروزها شاهد سایت سازهای مختلف دیگری با قیمت‌هایی بسیار مناسب‌تر و البته کارایی بالاتر نیز هستیم که جای مدل‌های قدیمی را گرفته‌اند. سایت ساز افگیگا یکی از این محصولات است که تنها با چند کلیک و در مدت زمان بسیار کوتاهی سایت شما را می‌سازد.

اگر به دنبال یک سایت ارزان قیمت هستید می‌توانید از نسخه‌های رایگان استفاده کنید، اما مطمئنا کیفیت یک سایت پیشرفته را در آن نخواهید دید. پس از CMSهای رایگان، سایت سازها ارزانترین مدل‌های موجود در بازار هستند. در آخر نیز CMSهایی قرار می‌گیرند، که به صورت تخصصی و با هزینه‌ای بالاتر برای شما نوشته می‌شوند.

سایت ساز افگیگا تنها با چند کلیک و در مدت زمان بسیار کوتاهی سایت فروشگاهی مورد نظر شما را می‌سازد.

ظاهر سایت

یکی دیگر از عواملی که در قیمت طراحی سایت فروشگاهی موثر است، ظاهر آن است. هر چه این ویژگی در سایت شما بهتر باشد، نظر کاربران بیشتری به آن جلب خواهد شد. برای ایجاد یک طرح مناسب روی وبسایت خود، باید هزینه‌ای را به یک طراح بدهید. بنابراین قیمت طراحی سایت شما بالاتر خواهد رفت.

خبر خوب اینکه برای برخی از CMSها، قالب‌هایی از قبل طراحی شده‌ و شما می‌توانید آنها را روی وبسایت خود پیاده کنید. این قالب‌ها با طرح‌های گرافیکی زیبا و جذابی تولید شده و شما دیگر نیازی به یک گرافیست نخواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید، خرید آنها و نصب‌شان روی وبسایت‌تان است. در این شرایط هزینه طراحی سایت شما بسیار پایین‌تر خواهد بود. نمونه‌ای از این قالب‌ها را می‌توانید در دسته قالب سایت افگیگا ببینید.

امنیت هاست

اطلاعاتی که شما در سایت خود قرار می‌دهد، در فضایی به نام هاست قرار می‌گیرد. برای آنکه هکرها به این اطلاعات دسترسی نداشته باشند، نیاز دارید تا امنیت آن حفظ شود.

هاست‌هایی که به فروش می‌رسند، دارای قیمت‌ها متفاوت هستند. معمولا مدل‌های رایگان و ارزان، امنیت پایینی دارند. پس در مورد این گزینه ریسک نکرده و محصولی را با کیفیت مناسب خریداری کنید. شرکتی که در نهایت برای خرید هاست انتخاب می‌کنید در قیمت طراحی سایت فروشگاهی موثر است.

سئوفرندلی بودن

در زمان طراحی سایت باید برخی از مواردی که از نظر گوگل اهمیت دارد، رعایت شود. به عنوان مثال نوع قالبی که انتخاب می‌کنید، محتواهایی که در داخل آن قرار می‌دهید و کلیه مواردی که می‌تواند باعث جلب نظر گوگل شده و در نتیجه شما را در رتبه‌های بالای آن قرار دهد. ممکن است برخی از قالب‌ها و سایت‌های رایکان از این ویژگی برخوردار نباشند. سایت ساز و قالب های موجود در افگیگا همگی سئو فرندلی بوده و از نظر گوگل از امتیازاتی بالایی برخوردارند. در هر صورت سئوی سایت نیز یکی دیگر از عواملی است که در قیمت طراحی سایت فروشگاهی موثر است.

تعداد زبان‌های سایت

زبان‎ سایت نیز می‌تواند نقش موثری را در قیمت طراحی سایت فروشگاهی داشته باشد. این موضوع برای افرادی که فعالیت آنها در زمینه بین المللی است، بیشتر اهمیت دارد. هرچه تعداد زبان‌های سایت شما بیشتر باشد، قیمت طراحی سایت فروشگاهی شده بالاتر است.

امکانات پیشرفته سایت

یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه نهایی سایت، امکاناتی است که در اختیار شما و مخاطبانتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال یک وبسایت ممکن است اجازه انتشار مقالات را به شما بدهد. یا حتی می‌توانید کاربران را مدیریت کنید. در برخی شرایط پنل‌های بسیار پیشرفته‌ای در یک وبسایت قرار می‌گیرد که روی هزینه نهایی آنها موثر است. همه این ویژگی‌ها در قیمت نهایی طراحی سایت موثر است. هرچه امکانات بیشتر باشد، قیمت طراحی سایت فروشگاهی نیز بالاتر خواهد رفت.

هزینه‌های پنهان طراحی سایت فروشگاهی

طراحی-سایت-فروشگاهی

مواردی که در بالا عنوان شد، تنها بخشی از عوامل موثر در قیمت طراحی سایت فروشگاهی را عنوان کرده است. در این میان هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که قطعا بدون آنها داشتن یک سایت امکان پذیر نیست:

دامنه: هر وبسایت یک نام و آدرس مخصوص به خود را دارد که به آن دامنه گفته می‌شود. این دامنه باید با پرداخت هزینه دریافت شده و در مدت زمان فعالیت شما به صورت سالانه با پرداخت هزینه دوباره تمدید شود. معمولا دامنه‌هایی با پسوند ir ارزانتر و com گرانتر هستند.

  • دستمزد شرکت طراحی سایت: اگر سایتتان را با استفاده از پلتفرم‌های آماده ایجاد می‌کنید که تکلیف مشخص است، اما برای استفاده از شرکت‌های طراحی سایت نیازمند پرداخت هزینه هستید که با توجه به قدمت آن کمپانی مشخص می‌شود.
  • پشتیبانی سایت: معمولا در طول مدت استفاده از سایت فروشگاهی خود ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید که تنها به دست پشتیبان آن حل خواهد شد. بنابراین باید هزینه‌های پشتیبانی سایت را نیز به مبلغ نهایی طراحی سایت خود اضافه کنید.
  • تولید محتوا: زمانی که یک سایت فروشگاهی را طراحی می‌کنید باید برای تک تک محصولات خود توضیحاتی را در نظر بگیرید که با پرداخت هزینه توسط تولیدکنندگان محتوا قابل انجام است. هزینه عکاسی از محصولات را نیز به این عدد اضافه کنید.
  • تبلیغات: در نهایت نیز تبلیغات برای سایت نیز ممکن است هزینه‌هایی را برای شما در پی داشته باشد.

سخن پایانی

بسیاری از افرادی که قصد طراحی سایت دارند، اطلاعات چندانی از هزینه نهایی آن در دسترسشان نیست. بنابراین به دنبال مرجعی برای به دست آوردن یک عدد واحد می‌گردند. مشکل اینجاست که قیمت طراحی سایت فروشگاهی و البته هر نوع سایت دیگری کاملا متغیر است. حتی گاهی افراد مختلف، سایت‌های مشابه را با هزینه‌هایی کاملا متفاوت طراحی می‌کنند. بنابراین ارائه یک قیمت واحد برای تمام وبسایت‌ها عملا غیر منصفانه است. برای اطلاعات از هزینه طراحی وبسایت خود می‌توانید با کارشناسان افگیگا در تماس باشید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *