قالب وردپرس چیست؟ آیا نسخه رایگان آن ایمن است؟

قالب وردپرس چیست؟ آیا نسخه رایگان آن ایمن است؟
قالب-وردپرس-چیست

قبل از آنکه بخواهیم در مورد ایمنی قالب‌های وردپرس صحبت کنیم، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم: “قالب وردپرس چیست و به چه دردی می‌خورد؟” این مطلب می‌تواند به بسیاری از سوالات شما در مورد ایمنی قالب وردپرس پاسخ دهد. بهتر است قبل از آنکه بخواهید از آن برای ایجاد وبسایت خود استفاده کنید، این مطلب را با دقت بخوانید.

“قالب وردپرس چیست؟” این سوالی است که بسیاری از افرادی که به تازگی وارد فضای کسب و کار آنلاین شده‌اند، با آن رو به رو هستند.

قالب وردپرس چیست؟

قالب-وردپرس-چیست

قالب وردپرس چیست؟ وردپرس یک ابزار قدرتمند است که استفاده از آن به بسیاری از کسب و کارهایی که به تازگی وارد فضای آنلاین شده‌اند، توصیه می‌شود. اولین و مهمترین ویژگی در مورد این پلتفرم، استفاده آسان و کاربردی آن است. در واقع ویژگی‌های قدرتمندی دارد که آن را نسبت به سایر پلتفرم‌ها مناسبتر ساخته است.

اگرچه نصب وردپرس روی سایت شما به صورت رایگان است. اما برخی از ابزارهایی که برای برپایی آن استفاده می‌شود نیازمند پرداخت هزینه هستند. از میان این موارد به قالب‌های آن اشاره کنیم که در افگیگا نیز نمونه‌هایی از آنها را می‌بینید.

مطمئنا محصولات رایگان بسیار پرطرفدارتر از ابزارهای پولی هستند. اما آیا همیشه استفاده از این ابزارها کار درستی است. به عنوان مثال قالب وردپرس المنتور رایگانی که در فضای آنلاین وجود دارد، می‌تواند انتخاب خوبی باشد؟ چگونه می‌توانیم مطمئن باشیم که یک قالب وردپرسی رایگان ایمنی کافی را دارد؟

مزایای استفاده رایگان از قالب وردپرس چیست؟

قالب-وردپرس-چیست

اگر چه انتخاب یک قالب وردپرس رایگان ممکن است خطراتی را برای سایت شما در برداشته باشد اما نتوانستیم از مزایای استفاده از این محصولات نیز صرف نظر کنیم. لیست زیر شامل کلیه جوانب مثبتی است که با دانلود قالب وردپرس رایگان نصیب شما خواهد شد:

بدون پرداخت هزینه صاحب سایت شوید!

اولین و مهمترین مزیت استفاده از این قالب‌ها، رایگان بودن آنهاست. در واقع شما نیازی به پرداخت هزینه برای نصب این محصولات روی سایت خود نخواهید داشت. چه چیزی از این بهتر!!!

نصب قالب وردپرس روی هاست تنها با یک کلیک…

مزیت دیگر استفاده از این قالب نصب آسان آن است. شما می‌توانید بدون نیاز به انجام مراحل پیچیده و تنها با چند کلیک قالب را روی سایت خود نصب کرده و کار با آن را آغاز کنید. در مورد یک قالب غیر رایگان باید مراحل پرداخت را قبل از نصب بگذرانید.

تنظیمات سریع حتی با تجربه کم…

یکی دیگر از ویژگی‌ و مزایای استفاده از قالب‌های رایگان، تنظیمات سریع آن است. در واقع این محصولات خصوصیات خاصی ندارند که نیاز به تغییرات پیچیده داشته باشید. کافی است تنها به میزان کمی در زمینه کامپیوتر و پنل تنظیمات آشنایی داشته باشید تا بتوانید از امکانات این قالب‌ها استفاده کنید.

امکان امتحان کردن قالب‌های مختلف…

نکته دیگری که استفاده از این قالب‌ها دارد، این است که به دلیل رایگان بودن شما می‌توانید تعداد زیادی از آنها را به راحتی روی سایت خود نصب کنید و در نهایت مدلی مناسب را انتخاب کنید.

فواید استفاده رایگان از قالب وردپرس چیست؟

قالب-وردپرس-چیست

اما در کنار تمام مزایایی که عنوان شد، با مشکلاتی نیز در طول استفاده از این قالب‌ها رو به رو می‎شوید که به چند نمونه از آنها در این قسمت اشاره کرده‌ایم:

همه جا هستید!!!

مطمئنا افراد زیادی از قالب‌های رایگان استفاده می‌کنند. بنابراین در صورت انتخاب آنها احتمالا یک سایت منحصر به فرد نخواهید داشت. ممکن است مشابه سایتتان را در فضای وب به میزان زیادی ببینید.

عدم پشتیبانی صحیح…

قالب‌هایی که به صورت رایگان هستند، پشتیبانی درستی ندارند. بنابراین در صورتی که مشکلی برای شما پیش بیاید، مجبور هستید تا یک قالب دیگر را جایگزین کنید.

قابلیت‌های پیشرفته‌ای ندارند…

متاسفانه بسیاری از قالب‌های رایگان فاقد امکانات پیشرفته هستند. به همین دلیل نیاز دارید، تا برای استفاده از آنها ابزارهایی را با پرداخت هزینه خریداری کنید.

حاوی لینک‌های اسپم هستند…

قالب‌های رایگان در شرایط ممکن است لینک‌های اسپم را ایجاد کنند که تصحیح آنها نیازمند فرایند دشوار و پیچیده است.

آیا قالب آماده وردپرس رایگان به سایت آسیب می‌زند؟

قالب-وردپرس-چیست

اغلب افرادی که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی می‌کنند، استفاده از قالب وردپرس ارزان یا قالب‌های رایگان را در راستای کار خود قرار می‌دهند. به عنوان مثال سایت‌های نمونه کار یا حتی وبسایت‌های عمومی که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. اما گاهی این محصولات، آسیب‌های جبران ناپذیری را به سایت‌هایی که روی آن نصب می‌شوند، وارد خواهند کرد.

بسیاری از افراد به دلایل مختلف به دنبال هک کردن وبسایت‌ها هستند که در این میان‌ قالب‌های رایگان بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند. همچنین ممکن است برخی از تولید کنندگان قالب‌هایی را تولید کرده و آنها را به صورت رایگان در دسترس شما قرار دهند تا لینک‌های اسپم را به سایت شما وارد کرده و کسب و کار شما را نابود کنند.

در برخی از قالب‌های رایگان، رمزگذاری‌ کد وجود دارد که به راحتی امکان خواندن آنها وجود ندارد، بنابراین عملا حذف لینک‌های اسپم با مشکلات اساسی رو به رو خواهد شد. بنابراین گوگل امتیاز منفی را به شما خواهد داد.

مزایای استفاده غیر رایگان از قالب وردپرس چیست؟

قالب-وردپرس-چیست

تنها مشکلی که این قالب‌ها دارند، نیاز به پرداخت مبلغ برای آنهاست. در صورتی که مزایای آن بسیاری بیشتر از این ویژگی است. پس از استفاده از قالب‌های پرمیوم یا پولی می‌توانید امکانات زیر را دریافت کنید:

پشتیبانی واقعی…

اولین و مهمترین مزایای استفاده از این قالب‌ها پشتیبانی سفارشی از آنهاست. در صورت بروز هر گونه مشکلی می‌توانید از شرکت تولید کننده آنها بخواهید تا به صورت رایگان آن را برطرف کنند.

کدنویسی صحیح و مطابق با اصول سئو…

قالب‌های پرمیوم به صورت کاملا حرفه‌ای طراحی می‌شوند. تمام اصولی که برای سئوی سایت خود به آن نیاز دارید در زمانی نوشتن کدهای این محصول رعایت شده است. به همین دلیل اغلب این قالب‌ها در نتایج جستجوی کاربران در رتبه‌های بالا قرار می‌گیرند.

بهره‌مندی از امکانات پیشرفته…

یکی دیگر از امکاناتی که با استفاده از قالب‌های پرمیوم دریافت خواهید کرد، امکانات پیشرفته‌ای است که در یک قالب رایگان وجود ندارد. این ویژگی به دلیل ابزارهایی است که در زمان طراحی در این قالب در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید با این محصولات بهترین قالب وردپرس فروشگاهی را برای خود انتخاب کنید.

با دیگران فرق کنید!

این محصولات به دلیل نیاز به پرداخت هزینه، توسط هر کسی استفاده نمی‌شود. بنابراین کمتر پیش می‌آید که قالبی شبیه به سایت خود را ببینید. علاوه بر این امکان تغییرات در این محصولات وجود دارد.

ایمنی بالا…

در نهایت نیز ایمنی بالا، ویژگی دیگری است که در قالب‌های پولی وجود دارد که پس از نصب از آنها بهره‌مند خواهید شد. با خرید قالب وردپرس فروشگاهی می‌توانید ایمنی خود و مشتریانتان را به میزان بیشتری تضمین کنید.

امتحان قالب قبل از خرید نهایی

اگر کار خود را با وردپرس به تازگی شروع کرده‌اید، یا هنوز تصمیم درستی در مورد یک قالب پولی نگرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت قالب وردپرس افگیگا بزنید که به صورت امتحانی در اختیار شما قرار گرفته‌اند. افگیگا این فرصت 7 روزه را برای برخی از قالب‌ها قرار داده تا بتوانید به طور کامل تمام جوانب آن را بررسی کرده و در نهایت تصمیم درستی برای ظاهر سایت خود بگیرید. اما اگر می‌خواهید به صورت قوی و مطمئن کسب و کار خود را وارد فضای آنلاین کنید، انتخاب محصولات پولی بهترین گزینه است. چرا که علاوه بر ایمنی بالا کلیه امکانات مورد نیاز شما را نیز در اختیارتان قرار خواهد داد.

این محصولات دارای تنوع بالایی مانند قالب وردپرس با المنتور، قالب وردپرس انگلیسی، قالب وردپرس برای سایت موزیک، قالب وردپرس برای سایت شخصی، قالب وردپرس وبلاگ، قالب وردپرس برای پادکست، قالب وردپرس برای سایت آموزشی، قالب وردپرس باربری و … هستند. همچنین اغلب آنها در زیرمجموعه قالب وردپرس بی تم قرار گرفته‌اند. شما هم اگر تجربه‎ای از مشکلات یا مزایای استفاده از قالب‌های رایگان داشته‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *