قالب وردپرس فارسی بهتر است یا انگلیسی

قالب وردپرس فارسی بهتر است یا انگلیسی
سایت-وردپرس

آسانترین روش برای ایجاد یک سایت برای هر کسب و کاری استفاده از CMS وردپرس است. در این پلتفرم هزاران افزونه و قالب وجود دارد که به صورت رایگان یا پولی در دسترس هستند. اما سوال اینجاست که قالب‌ وردپرس فارسی بهتر است یا انواع قالب‌های انگلیسی؟ در این مطلب به بررسی مزایا و معایب هر دو نوع قالب پرداخته‌ایم تا در نهایت بتوانید در مورد انتخاب آنها تصمیم بهتری بگیرید.

قالب وردپرس فارسی یا انگلیسی؟ انتخاب شما کدام است؟

سایت-وردپرس

مهمترین بخش در هر سایت وردپرسی، قالب آن است. در واقع تمام وبسمتران پس از آنکه سایت خود را ایجاد کردند، به سراغ انتخاب یک قالب می‌روند. حالا این قالب‌ها می‌تواند به صورت آماده باشند، یا توسط افرادی که در زمینه طراحی قالب‌ها فعالیت می‌کنند، به صورت تخصصی و مناسب با کسب و کار شما طراحی شوند.

قالب‌های آماده معمولا به دلیل قیمت‌های پایین‌تری که دارند، بیشتر مورد توجه کاربران هستند. در این میان برخی از آنها به صورت انگلیسی و برخی نیز فارسی هستند. مسلم است که قالب انگلیسی توسط یک فرد خارجی و قالب وردپرس فارسی توسط یک فرد ایرانی طراحی می‌شود.

قالب‌های آماده فارسی برای افرادی که تجربه‌ای در زمینه طراحی سایت ندارند، مناسب است.

با وجود آنکه قالب‌های ایرانی به تازگی وارد بازار کسب و کار آنلاین شده‌اند، اما به خوبی توانسته‌اند با رقبای خارجی خود رقابت کنند. تا جایی که تعداد زیادی از کاربران در فضای کسب و کار آنلاین از همین محصولات استفاده می‌کنند. اما در هر صورت انتخاب بهتر قالب باید با توجه به ویژگی‌هایی انجام شود که شما در ذهنتان دارید. ما سعی کردیم نکات مثبت هر کدام را به صورت کامل بیان کنیم، تا در این انتخاب به شما کمک کند.

ویژگی‌های اصلی قالب وردپرس فارسی

ویژگی‌هایی که در ادامه عنوان می‌شود، در اکثر قالب‌های ایرانی و البته قالب‌های طراحی شده توسط افگیگا دیده می‌شود:

نال شده نیستند…

قالب‌های نال شده معمولا به محصولاتی گفته می‌شود که به صورت غیر قانونی از یک قالب اصلی کپی شده و به صورت رایگان یا با هزینه کم به فروش می‌رسند. اکثر قالب‌های وردپرس فارسی به صورت نال شده نیستند.

ارتباط با طراح قالب آسانتر است…

نکته خوبی که در مورد قالب وردپرس فارسی وجود دارد، ارتباط مستقیم کاربر با کسی است که آن را طراحی کرده است. این موضوع در مورد قالب‌های انگلیسی دیده نمی‌شود.

طراحی آن با توجه به نیاز کاربران ایرانی است…

انواع قالب وردپرس فارسی با توجه به نیاز کاربران و مشتریان ایرانی طراحی می‌شود. به عنوان مثال با درگاه‌های پرداخت کاملا متناسب بوده یا چینش سطر، منو و ستون‌ها مطالب با کاربران ایرانی است.

ظاهرشان متفاوت‌تر است…

از آنجایی که قالب‌های ایرانی را تنها کسب و کارهایی استفاده می‌کنند که در داخل ایران هستند، بنابراین کمی خاص‌تر بوده و به میزان کمتری آن را در فضای اینترنت خواهید دید.

متناسب با سلیقه ایرانیان طراحی شده است…

معمولا سلیقه کسب و کارهای ایرانی و خارجی با یکدیگر متفاوت است. قالب‌های ایرانی کاملا متناسب با سلیقه این افراد طراحی شده است.

ویژگی‌های اصلی قالب وردپرس انگلیسی

با وجود تمام مزایایی که در مورد قالب‌های ایرانی گفته شد، باز هم نمی‌توانیم از مزایای قالب‌های خارجی حرفی نزنیم. این ویژگی‌ها را می‌توانید در اغلب محصولات ببینید:

پشتیبانی اصولی دارند…

معمولا قالب‌های انگلیسی به خوبی نیازهای کاربرانشان را در نظر گرفته و پشتبانی خوبی را به آنها می‌دهد. به عنوان مثال با به روز رسانی دائمی محصولات خود جای هیچگونه سوالی را برای مشتری باقی نمی‌گذارند.

مجهز به صفحه سازهای متفاوت هستند…

یکی از ویژگی‌هایی که در قالب‌های انگلیسی می‌بینیم، امکان استفاده از صفحه ساز ویژوال کامپوزر است. این قابلیت در حال حاضر در هیچ کدام از انواع قالب وردپرس فارسی قرار نگرفته است. اما ما در ایران صفحه سازهای بسیار پیشرفته‌تری را داریم که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

افزونه‌های مخصوص به خود را دارند…

اگرچه همه قالب وردپرس فارسی از اغلب افزونه‌ها پشتیبانی می‌کنند. اما در هر صورت افرادی که در خارج از ایران هستند، یک امتیاز را تنها برای محصولات خود در نظر گرفته‌اند تا بتوانند افراد مختلف را به سمت خود جذب کنند.

قابلیت چند زبانه شدن را دارند…

اگر چه افزونه‌های چند زبانه زیادی در قالب‌ وردپرس فارسی نیز وجود دارد، اما در قالب‌های انگلیسی به راحتی می‌توانید با چند کلیک سایتتان را چند زبانه کنید.

دو تفاوت مهم در قالب وردپرسی فارسی و انگلیسی

اکنون که با ویژگی‌های هر کدام از این محصولات آشنا شدید، می‌خواهیم به بررسی آنها از دو منظر متفاوت و مهم بپردازیم:

از نظر قیمت

مطمئنا قالب‌های رایگان زیادی در فضای آنلاین وجود دارند که می‌توانید آنها را انتخاب کنید. اما نکته اینجاست که آیا می‌توانند آنطور که شما می‌خواهید انتظاراتتان را برآورده کنند؟ از طرفی یکی قالب خارجی برای افرادی که در داخل ایران هستند، هزینه بیشتری را نسبت به قالب ایرانی دارد. همچنین نحوه پرداخت آن باید از طریق درگاه‌هایی انجام شود که برای ایرانیان مناسب نیست.

از نظر پشتیبانی

زمانیکه شما یک قالب خارجی را خریداری می‌کنید، باید به این ویژگی نیز توجه کنید که ممکن است در طول استفاده از آن مشکلاتی برایتان پیش بیاید. در این شرایط آیا دسترسی به طراح قالب امکان پذیر است؟ بنابراین نیاز به پشتیبان ممکن است در هر شرایط وجود داشته باشد که مسلما در یک قالب ایرانی بهتر خواهد بود.

انتخاب شما کدام است؟

اکنون با وجود این موارد می‌توانید راحت‌تر در مورد این انتخاب تصمیم گیری کنید. اما افگیگا به شما پیشنهاد می‌دهد که در صورت خرید یک قالب خارجی حتما از یک برنامه نویس برای برپایی سایت خود کمک بگیرید. این فرد باید بتواند کلیه تغییرات مورد نیاز شما را در قالب پیاده کرده و در نهایت فرمت انگلیسی آن را صورت کاملا فارسی سازی شده در اختیارتان قرار دهد.

از انواع قالب وردپرس فارسی افگیگا دیدن کنید…

یکی از فعالیت‌های سایت ساز افگیگا، طراحی و آماده سازی قالب وردپرس فارسی و فروش آنها با قیمتی مناسب است. در میان این قالب‌های آماده می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که مخصوص کسب و کار شما طراحی شده باشد. هر کدام از قالب‌هایی که در این سایت قرار گرفته قابلیت‌ نصب شدن روی پلتفرم‌های وردپرس را دارند. اما ویژگی‌های آن مطمئنا هر فردی را متقاعد می‌کند تا این قالب‌ها را برای سایت خود انتخاب کند:

ویژگی‌های اصلی قالب وردپرس فارسی افگیگا
سازگار با افزونه‌ها
سئوفرندلی
سرعت بارگذاری بالا
امکان ایجاد فرم
قابلیت تغییر و سفارشی‌سازی
طراحی ریسپانسیو یا واکنش‌گرا
پنل تنظیمات ساده با کاربری آسان
امکان استفاده از افزونه تغییر زبان
دارای 6 فونت پر طرفدار
دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *