سایت ساز ارزان بهتر است یا وبسایت اختصاصی؟

سایت ساز ارزان بهتر است یا وبسایت اختصاصی؟
سایت-ساز

با وجود افزایش روز افزون وبسایت‌هایی که با جملات تبلیغی ساخت سایت در چند دقیقه، در فضای وب فعالیت می‌کنند، شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که یک سایت ساز ارزان بهتر است یا طراحی یک سایت اختصاصی؟ ما می‌خواهیم در این مطلب به این پرسش شما پاسخ دهیم.

طراحی سایت با سایت ساز ارزان

سایت-ساز

وردپرس یک پلتفرم رایگان است که می‌توانید از آن به عنوان یک سایت ساز ارزان استفاده کنید. مطمئنا بسیاری از افزونه‌های موجود در این CMS نیازمند پرداخت هزینه هستند. بنابراین نمی‌توانیم آن را کاملا رایگان بدانیم. اما در هر صورت تا حد زیادی توانسته نظر کاربران خود را جلب نماید. در فضای اینترنت، تعداد زیادی کمپانی وجود دارد که سایت سازهایی را با قابلیت‌های بسیار بهتر از وردپرس در اختیار مشتریان خود قرار داده‌اند. مانند همان چیزی که در افگیگا شاهد آن هستید. البته سایت‌سازهای دیگری مانند Joomla ،Drupal  ،NetNuke نیز وجود دارند که به دلیل قیمت بالا و البته زبان انگلیسی در پنل کاربری‌شان، چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفته‌اند.

تاثیر سئو در سایت ساز

یک سایت ساز ارزان هم همانند پلتفرم‌های با قیمت بالا، می‌تواند بستر مناسبی را از نظر سئو برای شما فراهم کند. با استفاده از این افزونه‌ها نیز می‌توانید سایت خود را از نظر محتوایی و دیگر ویژگی‌های لازم بهینه کنید. افزونه‌های مانند رنک مث و یواست در این محیط‌ها وجود دارد که اطلاعات کافی را برای بهینه سازی به شما خواهند داد. شما می‌توانید این افزونه‌ها را از همان شرکتی که سایت ساز را طراحی می‌کند، دریافت کنید.

افزونه رنک مث پرو در افگیگا اطلاعات بیشتری را برای بهینه سازی وبسایتتان در اختیار شما قرار خواهد داد.

امکان تغییر قالب

در یک سایت ساز ارزان معمولا قابلیت تغییر تا حد زیادی وجود دارد. معمولا در این پلتفرم‌ها امکان اضافه کردن ویژگی‌ها را تنها با چند کلیک ساده خواهید داشت. همچنین به دلیل وجود داشتن قالب‌هایی که از قبل طراحی شده و در دسترس هستند، می‌توانید خودتان بدون نیاز به فرد دیگری طراحی وبسایتتان را تغییر دهید.

صرفه جویی در زمان و هزینه

یکی دیگر از مزیت‌های سایت‌ سازها قیمت ارزانتر و نیاز به زمان کمتر برای ایجاد وبسایت است. با استفاده از این پلتفرم‌ها می‌توانید تنها با یک بار پرداخت هزینه، سایت خود را با به روز رسانی دائم دریافت کرده و از قابلیت‌های آن استفاده کنید. در وبسایت افگیگا امکان استفاده از این قابلیت وجود دارد.

طراحی سایت از طریق برنامه نویسی

برای پیاده سازی یک وبسایت با استفاده از برنامه نویسی نیازمند فردی هستید، که بتواند بر اساس آنچه که شما در ذهنتان است، آن را ایجاد کند. این روش طراحی سایت نیز مزیت‌های خود را دارد که ممکن است برخی افراد را متقاعد کند تا به جای استفاده از سایت ساز ارزان با پرداخت هزینه یک پلتفرم را در فضایی کاملا خام ایجاد کنند.

طراحی اختصاصی و متناسب با الگوریتم‌های سئو

ویژگی که در این روش طراحی سایت وجود دارد این است که از همان ابتدای کدنویسی تمامی نکات لازم و مهم از نظر گوگل رعایت شده و همه چیز برای پایه اصول آن نوشته می‌شود. ویژگی‌هایی مانند متاتگ‌ها، ساختار صفحات، URLها و … در روش برنامه نویسی به طور کامل رعایت شده و در نهایت می‌تواند برای بهینه‌سازی گوگل مناسب باشد. از آنجایی که این سایت‌ها به صورت کاملا اختصاصی طراحی می‌شوند، بنابراین کمتر ممکن است با باگ‌های موجود از طرف گوگل روبه رو شوند.

ایجاد سایت اختصاصی و متناسب با آنچه که در ذهن شماست

ویژگی خوب دیگری که می‌توانیم برای سایت‌های اختصاصی عنوان کنیم، ارائه یک پلتفرم جذاب و متناسب با آن چیزهایی است که در ذهن شما وجود دارد. با این ویژگی شما می‌توانید سایتی را داشته باشید که دقیقا تمام بخش‌هایش مطابق با سلیقه شما پیش رفته و در طول طراحی سایت می‌توانید از برنامه نویس خود بخواهید تا تغییرات ممکن را روی آن اعمال کند.

زمان و هزینه بیشتر

این ویژگی در سایت‌های اختصاصی همان چیزی که است با مدل‌های سایت ساز ارزان موجود در فضای وب متفاوت است. برنامه نویسان با دریافت هزینه‌هایی بسیار بالا و با صرف زمان طولانی‌تری نسبت به یک سایت ساز ارزان، وبسایت شما را طراحی می‌کنند. اما شباهت آن با سایت ساز این است که پشتیبانی را برایتان در نظر می‌گیرند. معمولا هزینه و زمان طراحی سایت در این روش به نوع سایتی بستگی دارد که شما انتخاب کرده‌اید. هرچه سایت پیچیده‌تر باشد، زمان و هزینه آن نیز بالاتر است.

طراحی حرفه‌ای سایت در افگیگا به صورت کاملا اختصاصی و متناسب با نیاز شما انجام می‌شود.

سایت ساز ارزان یا پلتفرم اختصاصی؟ انتخاب شما برای کسب و کارتان چیست؟

سایت-ساز-ارزان

با وجود ویژگی‌هایی که در مورد هر دو پلتفرم عنوان شد، اکنون دیگر انتخاب بینشان آسانتر است. البته این عناوین، تنها بخش کوچکی از تفاوت بین یک سایت ساز ارزان و سایت تخصصی را مشخص می‌کند. مطمئنا گزینه‌های تخصصی بیشتری در این میان است که انتخاب را برای ما آسانتر خواهد کرد. ما سعی کردیم این ویژگی‌ها را در قالب یک جدول بیاوریم، تا بتواند بهتر در انتخاب پلتفرمی مناسب به شما کمک کند؟

سایت سازوبسایت اختصاصی
هزینه کمترهزینه بالاتر
دارای قالب‌های آماده و مشابه با دیگر وبسایت‌هاطراحی اختصاصی با توجه به کسب و کار شما
نیاز به زمان کمترنیاز به زمان بیشتر
قابلیت تغییر توسط خود شخصنیاز به برنامه نویس برای ایجاد تغییرات
قابلیت تغییر تنها در بخش‌های خاصامکان تغییر بدون محدودیت
سئوی راحت‌ترسئو کمی مشکل‌تر
سرعت پایین‌ترسرعت بالاتر
امنیت کمترامنیت بالاتر
عدم نیاز به برنامه نویس حتی بعد از گذشت مدت زمان طولانینیاز به برنامه نویسی که سایت شما را طراحی کرده
عدم دسترسی به برنامه نویس (در برخی پلتفرم‌ها)امکان استخدام برنامه نویس

نتیجه گیری

با وجود مواردی که در بالا عنوان شد به نظر می‌رسد، انتخاب یک بستر برای وبسایت کسب و کارهای مختلف، کاملا سلیقه‌ای است. نمی‌توانیم یک نسخه واحد را برای تمام آنها بپیچیم. ممکن است فردی با توجه به نیاز مخاطبانش و خدماتی که از وبسایت خود انتظار دارد، بخواهد از یک سایت ساز ارزان یا سایت اختصاصی گران استفاده کند. یا در برخی مواقع در شرکتی یک برنامه نویس استخدام شده تا بتواند کارهای مربوط به طراحی سایت را انجام دهد. مسلما در این مواقع انتخاب به عهده خود کارفرماست.

اما از آنجایی که کار با سایت سازها راحت‌تر بوده و معمولا نتیجه کار مشخص است، افراد زیادی این پلتفرم را انتخاب می‌کنند. اگر انتخاب شما هم یک سایت ساز است، می‌توانید به قالب‌های سایت موجود در افگیگا سر بزنید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *