تکنیک آسمان خراش محتوا

تکنیک آسمان خراش محتوا
تکنیک آسمان خراش

با ورود کسب و کارهای مختلف به فضای آنلاین، بازاریابان خلاق‌تر شده و در نتیجه ایده‌های جدیدتری را آزمایش و از آنها استفاده می‌کنند. اینکار تنها به منظور جذب مشتریان و مخاطبان بیشتر است. در میان این روش‌ها می‌توانیم به استفاده از تکنیک آسمان خراش محتوا، فهرست‌های مختلف، اینفوگرافیک، استفاده از محتوای ویدئویی یا تصویری و … اشاره کنیم که باعث می‌شود، مخاطب ارتباط بیشتری را با آن کسب و کار برقرار کند.

برای آنکه بتوانید در بازار رقابت این روزها سربلند باشید، می‌توانید از روشی به نام تکنیک آسمان خراش محتوا استفاده کنید. در این روش محتوایی که برای تبلیغ یا اطلاع رسانی در فضای آنلاین منتشر کرده‌اید بازدهی بیشتری را از نظر مخاطبان و مشتریان خواهد داشت. در این مطلب قصد داریم با معنی این تکنیک و نکات پیرامونش آشنا شویم.

تکنیک آسمان خراش محتوا چیست و چگونه عمل می‌کند؟

تکنیک آسمان خراش محتوا

تکنیک آسمان خراش محتوا را با نام Skyscrapper نیز می‌شناسند. روشی جذاب برای تبدیل کردن محتوا به یک سیستم جذب مشتری…

محتوای کامل و جامع در سایت شما منتشر شده و تمام موضوعاتی که پیرامون این مطلب در آن قرار گرفته را پوشش می‌دهد. یعنی همه بازوهای آن را به طور کامل توضیح می‌دهد. به زبان ساده‌تر کاملترین مطلبی است که در مورد یک موضوع مشخص وجود دارد.

در این روش شما باید در مورد روندهای محبوب، موضوعات و مواردی که باعث جذب مشتری می‌شود تحقیق کنید. این موارد باید حوزه کسب و کار شما را پوشش دهد. سپس به دنبال پیدا کردن روش‌هایی جدید برای تولید محتوای مناسب و در نهایت انتشار آن بگردید. چیزی که بتواند پیام جذاب و متفاوتی را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان شما منتقل کند.

مزایای استفاده از تکنیک آسمان خراش در سئو

تکنیک آسمان خراش محتوا می‌تواند مزایای بیشتری را برای شما در بر داشته باشد. در اینجا به چند نمونه از آن اشاره کرده‌ایم:

به دریافت بهتر رتبه شما کمک می‌کند…

محتواهای مفید و طولانی از نظر گوگل بسیار جذاب هستند. به همین دلیل است که یک محتوای کامل، جامع و آسمان خراش، امتیاز بالاتری را نسبت به دیگر مقالات دارد. البته به شرطی که در استفاده از کلمات کلیدی زیاده‌روی نشده باشد. بهترین انتخاب LSIها هستند.

دست شما برای ایجاد تغییرات باز است…

محتوای طولانی دست شما را برای قرار دادن تصاویر، ویدئو و … باز می‌گذارد. محتوای نوشته شده با این روش، بسیار ارزشمندتر و ماندگارتر است. طولانی بودن محتوای ارزشمند شما نرخ پرش را هم کمتر خواهد کرد.

شما دیده خواهید شد…

زمانیکه یک محتوا را بر اساس تکنیک آسمان خراش محتوا می‌نویسید که ارزشمند است، احتمالا مخاطبان و خوانندگان آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. در ساده‌ترین حالت ممکن قرار دادن آنها در شبکه‌های اجتماعی‌شان است. این یعنی دریافت تعداد زیادی بک لینک که هدف اصلی آسمان خراش است.

از تکنیک آسمان خراش محتوا چه موقعی استفاده کنیم؟

بازاریابی محتوا

مطمئنا استفاده از تکنیک آسمان خراش محتوا در تمام صفحات سایت مناسب نخواهد بود. شاید اصلا در برخی مواقع گوگل علاقه خاصی به آن نشان ندهد. به طور مثال سایتی که چندین زبان دارد یا برخی از موضوعاتی که اطلاعات کمی در مورد آنها در فضای وب وجود دارد، نیازمند آسمان خراش هستند. بنابراین همیشه آسمان خراش ایده مناسبی برای یک محتوا در سایت شما نخواهد بود.

چگونه یک محتوای آسمان خراش بنویسیم؟

نوشتن محتوای آسمان خراش چندان سخت نیست اما باید در این مسیر پله پله و با رعایت چند نکته قدم برداریم:

1. انتخاب موضوعی مناسب

اگر قصد نوشتن یک محتوای آسمان خراش را دارید، باید موضوعی ترند و پر سرچ را انتخاب کنید. چیزی که همیشه از نظر مخاطبان مهم باشد. به علاوه باید موضوع انتخابی شما قابلیت تبدیل شدن به یک آسمان خراش را داشته باشد. یعنی شامل زیرمجموعه‌ و زیر عنوان‌هایی باشد که هر کدام مطلبی را برای گفتن داشته باشند.

2. تولید محتوای متفاوت

اکنون نوبت به نوشتن محتوا می‌رسد. این مطلب باید کاملترین چیزی باشد که در فضای آنلاین وجود داشته باشد. باید همه جواب را در برگرفته و محتوای جامع و کاملی را بنویسید. بهترین کار بررسی تمام سایت‌های موجود در صفحات اول گوگل است. سعی کنید زیر عنوان های زیادی را برای آن در نظر بگیرید و تمام جوانب را رعایت کنید.

3. کیفیت، نه کمیت

برای آنکه بتوانید بازخورد خوبی از یک محتوا بگیرید نیازی نیست که صرفا از عبارات و کلمات زیاد استفاده کنید. شما باید بتوانید محتوایی مناسب بنویسید، نه صرفا چیزی برای داشتن یک آسمان خراش…

4. انتشار درست و به جا

بخش بعدی کار شما در محتوای آسمان خراش مربوط به انتشار است. یعنی باید در هر فضا و رسانه‌ای که می‌دانید، بهترین حالت برای انتشار و مورد توجه مخاطبان است، آن را قرار دهید تا در نهایت کامنت و توجه بیشتری را دریافت کنید. می‌توانید آنها را در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های پرسش و پاسخ و … به اشتراک بگذرید.

5. به روز رسانی محتوا

محتوای آسمان خراش خود را به امان خدا رها نکنید. باید به این محتوا برسید، آن را به روز رسانی کنید و با استفاده از استراتژی محتوا مطالبی را به آن اضافه کنید. در این حالت نیز باید همه چیز از رقبا بهتر باشد.

تولید محتوا

ازتکنیک آسمان خراش محتوا استفاده نکنید اگر…

  • قرار است طولانی بودن موضوع باعث رنجش مخاطب شما شود. چرا که او فقط به دنبال بخش کوچکی از آن است.
  • احساس می‌کنید کلاستر می‌تواند تاثیر بیشتری را در سئوی محتوا داشته باشد.
  • می‌توانید برای هر عبارت کلیدی در این مطلب، یک صفحه جداگانه را ایجاد کنید.

سخن پایانی

تکنیک آسمان خراش محتوا یکی از بهترین مقالات سایت شما را ایجاد خواهد کرد، به شرطی که همه نکات و موارد مربوط به آن را رعایت کرده باشید. این محتواها می‌تواند برای برخی مخاطبان با ارزش باشد، اما گاهی نیز موجب رنجش آنها خواهد شد. در هر صورت برای آنکه بتوانید بهترین انتخاب را برای نوع مقالاتتان داشته باشید، باید تمام جوانب را در نظر بگیرید. تا در نهایت بتوانید موضوعی مناسب با محتوایی ارزمشمند را ارائه دهید. برای آنکه بتوانید دیگر مقالات مربوط به تولید محتوا در سایت افگیگا را به بخوانید به دسته بندی مربوط به “مقالات تولید محتوا” مراجعه کنید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *