نکاتی مهم در مورد ای نماد…

نکاتی مهم در مورد ای نماد…
ای نماد چیست

ای نماد چیست؟ چرا باید لوگوی مربوط به آن را در سایت خود قرار دهیم؟ اعتمادسازی در کسب و کارهای آنلاین، یکی از روش‌های جلب نظر مشتریان و کاربران در هر حوزه کسب و کاری است. اینکار با استفاده از نماد یا فرایندهایی انجام می‌شود که معمولا در اغلب سایت‌های معروف آن را می‌بینیم. در این مطلب به سراغ یکی از روش‌های اعتمادسازی به نام در یافت ای نماد رفته‌ایم که وجود آن مخصوصا در سایت‌های فروشگاهی مهم و ضروری است.

ای نماد چیست؟

ای نماد چیست

این نماد یک نشانه است. نشانه‌ای که از سمت سازمانی به نام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در اختیار سایت‌های مختلف قرار می‌گیرد. این مرکز به یک سازمان بزرگ به نام وزارت صنعت، معدن و تجارت وابسته بوده و وظیفه آن قانون مند کردن وبسایت‌های مختلف است. به خصوص آنهایی که به صورت تجاری فعالیت می‌کنند. فرایندی که این سازمان انجام می‌دهند، به صورت یک نماد در اختیار سایت‌های مختلف قرار می‌گیرد.

نشانی که با نام ای نماد یا نماد اعتماد الکترونیک در اختیار شما قرار می‌گیرد، در گذشته تنها یکسال اعتبار داشت، اما اکنون این اعتبار به دو سال افزایش پیدا کرده است. معمولا اگر یک سایت تجاری دارای درگاه پرداخت باشد، این نشانه را باید در قسمت مخصوص ای نماد در سایت خود قرار دهد. این کار باعث جلب اعتماد کاربران خواهد شد. این نشانه به کاربر اعلام می‌کند که سایت پیش رویش از نطر سازمان کشوری تایید شده است.

ای نماد را در کدام قسمت سایت قرار دهیم؟

مراحل آموزش دریافت ای نماد را به طور کامل در مقاله مربوط به آن عنوان کرده‌ایم. اما پس از طی کردن این مراحل باید نمادی که دریافت کرده‌اید را به همراه لینک آن در صفحه اصلی سایتتان قرار دهید. زمانی که کاربر روی این علامت کلیک کند، وارد صفحه‌ای خواهد شد که اطلاعات مربوط به کسب و کار شما به طور کامل در آن قرار داده شده است. این لوگو معمولا در قسمت پایین صفحه اصلی سایت قرار می‌گیرد اما برخی افراد ترجیح می‌دهند، این نماد را دقیقا در دید مشتری قرار دهند تا بدون اسکرول کردن، بتواند آن را مشاهده کند.

ای نماد چه مواردی را به کاربر نشان می‌دهد؟

معرفی ای نماد

کاربر برای آنکه متوجه شود، ای نماد قرار داده شده در یک سایت واقعی است یا خیر باید روی آن کلیک کند. پس از این کار وارد صفحه‌ای خواهد شد که اطلاعات مربوط به کسب و کار شما در آن قرار گرفته است. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • آدرس سایت
  • آدرس شرکت (محل کسب و کار)
  • شماره تماس
  • آدرس ایمیل
  • تاریخ انقضای ای نماد

اطلاعات این صفحه باید با اطلاعات سایت مطابقت داشته باشد. همچنین نباید از انقضای نمادی که دریافت کرده‌اید، گذشته باشد.

انوع ای نماد چیست؟

برای دریافت ای نماد بهتر است انواع آن را بشناسید:

  1. موقت: این ای نماد زمانی به فروشگاه اعطا می‌شود که معیارهای حداقلی را در زمان کسب آن داشته باشند.
  2. دائم یک ستاره: این نوع از ای نماد پس از دریافت نوع موقت آن دریافت خواهد شد. برای دریافت این مدل، معیارهایی وجود دارد، که صاحب سایت باید از آنها برخوردار باشد.
  3. دائم دوستاره: این نشان تنها به سایت‌هایی داده می‌شود که گواهی امنیت SSL را داشته باشند. برای دریافت این نوع باید ابتدا نوع یک ستاره را دریافت کنید.

دلیل استفاده از ای نماد چیست؟

اینماد چیست

با کسب اطلاعات کافی در مورد این ویژگی اکنون سوال اینجاست که دلیل استفاده از ای نماد چیست؟ برای آنکه کاربر بتواند خریدهای اینترنتی خود را انجام دهد، باید به شما اعتماد کند. در این فضا مشکلات مختلفی ممکن است ایجاد شود که هر کاربری با آن مواجه است. مطمئنا به دلیل پرداخت هزینه از طریق شماره کارت یا حساب این اشخاص، ولین چیزی که ذهنشان می‌آید، امنیت است. یکی از راه‌های جلب اعتماد کاربران همین نماد الکترونیکی است.

با دریافت این نماد، اعتماد کاربران شما جلب شده و در نتیجه پروسه خرید آنها از سایتتان با اطمینان بالاتری انجام می‌شود. از آنجایی که ای نماد تا زمانیکه مراحل قانونی طی نشده، به کسب و کاری داده نمی‌شود، بنابراین زمانی که آن را در سایت خود قرار می‌دهید، به معنی ارائه این مدارک و تایید از جانب سازمان مربوطه است.

علاوه بر این اگر بخواهید درگاه بانکی را برای سایت خود دریافت کنید، باید حتما ای نماد را در سایت خود داشته باشید. استفاده از این لوگو، باعث می‌شود تا میزان تعاملات به دلیل امنیت بیشتر بالاتر رود.

دلیل دیگر وجود ای نماد در سایت شما نیز حفاظت از حریم خصوصی کاربران است.

شرایط دریافت ای نماد چیست؟

برای آنکه بتوانید ای نماد را دریافت کنید، نیازمند رعایت چند شرط خواهید بود. در اینجا به برخی از شرایط دریافت این لوگو اشاره کرده‌ایم:

  • شما باید در سایت خود محصول یا خدماتی را برای فروش داشته باشید.
  • مشخصات کالا و خدمات شما باید به طور کامل برای هر کدام در سایت درج شده باشد.
  • قیمت کالاهای شما باید از قبل مشخص شده و عدد مربوط به آنها در سایتتان درج شود.
  • امتیاز دامنه سایت شما با دقت بررسی می‌شود، این امتیاز باید دقیقا به نام شما یا شرکت شما باشد.
  • صلاحیت شما باید توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی تایید شود.
  • حداقل سن افرادی که درخواست ای نماد را می‌دهند، باید 18 سال باشد.
  • اگر مرد هستید، باید حتما کارت پایان خدمت یا معافیت داشته باشید.

مراقب افراد سودجو باشید!!!

تمام ای نمادهایی که درون سایت‌های مختلف قرار می‌گیرد، قابل اعتماد نیست. گاهی ممکن است کسب و کاری تنها از تصویر آن در سایت خود استفاده کرده باشد. برای کسب اطمینان باید حتما روی ای نماد کلیک کنید. لوگویی که قابلیت کلیک شدن را ندارد، ارزشی نداشته و از نظر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تایید شده نیست.

سخن پایانی

اگر به تازگی تصمیم به ایجاد یک سایت گرفته‌اید، قبل از هر چیز باید به دنبال محصولی باشید که نیاز شما را کدنویسی از بین ببرد. ما به شما سایت سازهای آماده به همراه قالب‌های رایگان یا ارزان را پیشنهاد می‌کنیم. ای نماد برای سایت‌های فروشگاهی یکی از مهمترین ویژگی‌هاست. کلیه مراحل مربوط به دریافت ای نماد را می‌توانید در مقاله مربوط به “آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک” بخوانید. اگر شما هم تجربه‌ای از فرایند دریافت ای نماد دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *