چگونه طراح سایت شویم؟

چگونه طراح سایت شویم؟
طراح-سایت

اینروزها با رونقی که در فضای کسب و کار اینترنتی صورت گرفته، افراد زیادی تمایل دارند، یک طراح سایت شوند. یادگیری این شغل کمی طولانی مدت است اما در نهایت به فرد کمک می‌کند تا پروژه طراحی سایت درآمد طراحی سایت بالایی را از آن کسب کند. اما سوال اینجاست که آموزش طراحی سایت را از کجا آغاز کنیم؟ آیا این کار برای شما مناسب است؟ در این مطلب می‌خواهیم به نکات پیرامون یادگیری این فرایند بپردازیم.

کارهایی که قبل از ورود به دنیای طراحی سایت باید انجام دهید…

برای ورود به دنیای طراحان سایت سه گام اساسی وجود دارد که باید آنها را طی کنید:

کار طراحی سایت را از نزدیک ببینید…

قبل از آنکه وارد پروسه یادگیری شوید باید کار این افراد را از نزدیک ببینید. باید با پستی و بلندی‌های آن آشنا شوید تا بتوانید راحت‌تر آن را انتخاب کنید. ممکن است این شغل برای شما مناسب یا نامناسب باشد. یا حتی ممکن است به این کار علاقه‌ای نداشته باشید. در واقع کار طراح سایت باید با علاقه کامل انجام شود، در غیر اینصورت در میانه راه آن را رها خواهید کرد. سعی کنید اطلاعات لازم را در زمینه درآمدی که این شغل برایتان در پی دارد، کسب کنید.

برای ورود به بازار کار طراحی سایت، باید تخصص‌های خود را تقویت کنید.

تخصص‌های مورد نیاز برای شغل طراحی سایت را بشناسید…

برای افرادی که به دنبال طراحی سایت هستند، داشتن اطلاعات کافی در مورد تخصص‌های لازم یکی از مهمترین کارهایی است باید انجام دهند. جدول زیر، شامل کلیه نرم افزار طراحی سایت پایه است که باید برای یک طراح سایت شدن داشته باشید:

نوع تخصصکاربرد
گرافیستایجاد طرح‌های اولیه-طراحی اشکال گرافیکی-طراحی سایت با فتوشاپ-طراحی لوگو
برنامه نویس سمت کاربر یا Client Sideطراحی رابط کاربری (پوسته سایت) با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی
برنامه نویس سمت سرور یا Server-Sideآسان کردن ارتباط مرورگر با سرور از طریق زبان‌های برنامه نویسی

به دنبال بهترین روش یادگیری طراحی سایت باشید…

زمانیکه می‌خواهید آموزش طراحی سایت را آغاز کنید، باید به دنبال روشی بگردید که بهترین و کم هزینه ترین مسیر برای شما باشد. همچنین باید در مدت زمان کوتاهتری نسبت به دیگر مسیرها شما را به جایگاهی که می‌خواهید برساند. در نظر داشته باشید که شما پول، انرژی و زمانتان را برای یادگیری می‌گذارید، بنابراین باید به بهترین شکل ممکن آن را انجام دهید. روش‌های یادگیری بسیار زیادی در این پروسه وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

استفاده از اینترنت و مقالات

اولین کاری برای یادگیری می‌توانید انجام دهید، مراجعه به اینترنت و سایت‌های طراحی سایت آموزشی رایگان یا خواندن مقالات آموزش طراحی سایت با وردپرس pdf رایگان یا سایت‌های تخصصی است. این آموزش طراحی سایت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای را برای شما در پی نخواهد داشت. اما سختی راه و طولانی شدن مسیر یادگیری را باید به آن اضافه کنید.

مطالعه کتاب‌های مختلف

دومین روش یادگیری می‌تواند مطالعه کتاب‌هایی باشد که در زمینه آموزش طراحی سایت نوشته شده است. این روش کاملترین منبع یادگیری را با کمترین هزینه طراحی سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید در هر مکان و زمانی در حال یادگیری باشید. اما مانند روش قبلی هم فرایند طولانی‌تر خواهد شد و هم از کار عملی دور خواهید ماند.

ویدئوهای آموزشی

استفاده از ویدئوهای آموزشی از دو روش اول بهتر است. هزینه کم، امکان استفاده در هر مکان و زمان، مشاهده چندین باره آموزش، استفاده از تجربیات اساتید برتر همگی در میان مزایای این روش آموزشی قرار می‌گیرند. اما ممکن است به دلیل عدم تماس با فردی که آموزش را به شما ارائه می‌دهد، نتوانید ایرادات خود را برطرف کنید. به عنوان مثال نمونه‌های آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس را می‌توانید در فضای وب به راحتی بببینید.

کلاس‌های آموزشی

بهترین و قدیمی‌ترین روش آموزش طراحی سایت با کلاس‌های حضوری است. در این روش می‌توانید از تجربیات مدرسان استفاده کرده و آسانترین مدل یادگیری برای شما خواهد بود. اما در هر صورت ایراداتی مانند هزینه بالا را نیز در پی خواهد داشت.

دوره طراحی سایت حضوری و آنلاین بهترین روش آموزش است.

برای آموزش طراحی سایت از کجا شروع کنم؟

فرض بر این است که اکنون تمام موارد مورد نیاز برای یک طراح سایت شدن را دانسته و روش آموزش طراحی سایت خود را نیز انتخاب کرده‌اید. اکنون باید از مراحل اولیه طراحی سایت شروع کنید. ما این موارد را به صورت یک لیست برایتان عنوان کرده‌ایم تا در زمان مورد نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

HTML

زبان استاندارد برای طراحی صفحات مختلف، طراحی سایت با html است. کدهایی که برای ایجاد این صفحات وجود دارد، در نهایت به همین کدهای HTML تبدیل شده و در نهایت در مرورگر کاربران نشان داده می‌شود. تمام این کدها در نهایت تبدیل به متن، عکس یا نوشته در صفحه نمایش سایت شما خواهند شد. تمام زبان‌های برنامه نویسی که در تمام دنیا نامشان را می‌شوید، وابسته به همین زبان HTML هستند.

CSS

برای آنکه بتوانید آرایش خاصی را در صفحات سایت خود ایجاد کنید، باید CSS را یاد بگیرید. بدون این زبان نمی‌توانید نوشته، رنگ و سایز اجزای موجود در وبسایت خود را تغییر دهید.

جاوا اسکریپست

این زبان نیز یکی دیگر از مواردی است که برای یک طراح سایت شدن باید در نظر بگیرید. با جاوا اسکریپت می‌توانید ویژگی‌هایی نظیر انیمیشن، منوهای کشویی و … را ایجاد کنید. البته برای افرادی که به تازگی برنامه نویسی را آغاز کرده‌اند، نیازی نیست که زبان جاوا اسکریپست را آموزش ببینند.

زبان برنامه نویسی Back-End

این زبان برنامه نویسی باعث می‌شود تا اطلاعات بین مرورگر و سرور در تبادل باشد. دو زبان برای این ویژگی وجود دارد که با نام php و asp.net بوده و باید برای یادگیری‌شان با آنها آشنا شوید.

برنامه آموزش طراحی سایت باید از قبل آماده شوید.

چقدر طول می‌کشد تا یک طراح سایت شویم؟

مطمئنا نمی‌توانیم مدت زمان مشخصی را برای آموزش طراحی سایت و ورود به شغل طراح سایت در نظر بگیریم. اما همینقدر بدانید که همه چیز به تلاش شما بستگی دارد. گاهی فردی انقدر پشتکار و تمرین دارد که تنها پس از مدت 3 ماه به درآمد می‌رسد و در مواقعی حتی در یکسال اول نیز هیچ درآمدی به دست نمی‌آید.

در هر صورت باید در ادامه مسیر خود مصمم باشید و تمام نکات لازم برای شروع کار طراحی سایت را از طریق منابع مختلف و به روز شده دریافت کنید. همچنین بهتر است علاوه بر طراحی سایت با html و css، آموزش انواع طراحی سایت با وردپرس یا طراحی سایت بدون کد نویسی را نیز در برنامه یادگیری خود قرار دهید.

نمونه کار خودتان باشید…

شاید نتوانید در اولین روزهای یادگیری آموزش طراحی سایت برای افراد دیگر کار کنید، اما می‌توانید با راه اندازی یک وبسایت برای خود نمونه کارتان را در اختیار دیگران قرار دهید. برای افرادی مدت زمان طولانی در این زمینه در حال آموزش بوده و یا پروژه طراحی سایت زیادی را در دست دارند، استفاده از یک سایت و قالب آماده نیز می‌تواند در جلب مشتری موثر باشد. شما می‌توانید بدون زمان گذاشتن و استفاده از قالب‌های آماده یک سایت نمونه کار برای خود ایجاد کرده و نظر مشتریان خود را در آن درج کنید. مانند همین قالب رزومه من که در سایت ساز افگیگا موجود است.

سخن پایانی

پرداختن به مواردی که در مسیر آموزش طراحی سایت است، فراتر از نوشته‌های یک صفحه‌ای است. برای آنکه بتوانید با سختی کار این افراد آشنا شوید، باید به صورت عملی اقدام کنید. باید تمام موارد را از نزدیک دیده و آنها را بسنجید، سپس اولین قدم خود را برای ورود به این عرصه بردارید. تمام مواردی که در اینجا به آنها اشاره شد می‌تواند برایتان کمک کننده باشد. به شرطی که علاقه و پشتکار خود را پشتوانه‌ قدم‌های خود کنید. اگر طراح سایت هستید یا به تازگی، آموزش طراحی سایت را شروع کرده‌اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *