3 نکته مهم برای خوانایی عنوان در تنظیمات رنک مث

3 نکته مهم برای خوانایی عنوان در تنظیمات رنک مث
خوانایی-عنوان-تنظیمات-رنک-مث

خوانایی عنوان یکی از عوامل موثر در سئوی سایت است. اگر بیشتر زمان خود را صرف نوشتن محتوا می‌کنید و وقت کمی را برای انتخاب یک عنوان مناسب می‌گذارید، باید در استراتژی قرار دادن مقالات در وبسایت خود تجدید نظر کنید. دلیل این موضوع کاملا واضح است. چرا که 100٪ از مخاطبان شما عنوان مربوط به پست شما را می‌بینند، اما کمتر از 50 درصد ممکن است وارد وبسایت شما شده و محتوایتان را بخوانند. در نتیجه یک عنوان بد ممکن است حتی 50 درصد از خوانندگانتان را هم جلب نکند.

اهمیت خوانایی عنوان مناسب در پست‌ها، موضوع اغراق آمیزی نیست. در واقع عنوان یک قلاب برای افزایش بازدیدکنندگان سایت شماست. علاوه بر این در رتبه‌بندی گوگل نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. البته گوگل این موضوع را تایید نکرده اما نرخ کلیک یکی از عواملی است که در رتبه بندی او تاثیر دارد و اگر عنوان مناسب باشد، تعداد کلیک روی آن نیز بیشتر خواهد شد. پس می‌توانیم به صورت غیر مستقیم این دو شاخصه را به هم ربط دهیم، حتی اگر گوگل حرفی از آن نزده باشد.

اهمیت عنوان به قدری بالاست که Rank Math بخشی را به صورت جداگانه برای آن در نظر گرفته است. در این مطلب می‌خواهیم آموزش‌هایی را برای دریافت تیک سبز از این افزونه عنوان کرده‌ایم:

چه مواردی برای افزایش خوانایی عنوان رعایت کنیم؟

از کلمه کلیدی در ابتدای عنوان استفاده کنید.

در صفحه‌ نمایش نتایج موتورهای جستجو باید در سریع‌ترین زمان ممکن توجه کاربر را به خود جلب کنید. به همین دلیل مهم است که عنوان خود را به گونه‌ای بیان کنید که کلمات مهم (کلید کلیدی تمرکز) در ابتدا قرار گیرند. نتایج با کلمه کلیدی در ابتدای عنوان نیز از نظر موتورهای جستجو مهم‌تر هستند.

Rank Math بررسی می‌کند که آیا کلمه کلیدی اصلی خود را در 50٪ اول عنوان قرار داده‌اید یا خیر و در صورت داشتن وجود داشتن، امتیاز آن را به شما می‌دهد. دلیل اینکه Rank Math، پنجاه درصد اول را بررسی می‌کند این است که گاهی قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در ابتدای پست، ممکن است غیرطبیعی به نظر برسد. اگر نتوانستید تیک سبز را از این قسمت دریافت کنید، کافی است، عنوان را بازنویسی کنید.

احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید.

یک راه ثابت شده برای اینکه افراد بیشتری روی وب سایت شما در صفحه‌ نمایش نتایج موتورهای جستجو کلیک کنند، داشتن عنوانی است که احساسات او را بر انگیزد. یعنی باید عنوان به اندازه‌ای برایش جذاب باشد که روی آن کلیک کرده و وارد صفحه شما شود. البته نباید در انتخاب عنوان اغراق کنید. همچنین باید عبارتی بنویسید که با محتوای شما سازگار باشد. در صورت عدم ارتباط مفهومی عنوان و محتوای متن احتمالا سریعا سایت شما را ترک خواهند کرد. این پروسه باعث امتیازدهی منفی به وبسایت شما خواهد شد. سعی کنید یک لیست از کلمات قدرتمند، را در دفتر یا کامپیوتر خود داشته باشید تا در هر بار انتخاب عنوان بتوانید از آنها استفاده کنید.

از شماره در عنوان استفاده کنید.

قرار دادن شماره برای افزایش خوانایی عنوان

یک راه‌های ثابت شده برای برای افزایش خوانایی عنوان و دریافت کلیک‌های بیشتر از SERPها استفاده از اعداد در عنوان است. این تکنیک مدتی است که محبوب شده است. اگرچه توضیح شفاف و دقیقی در مورد این موضوع وجود ندارد، اما در هر صورت روی افزایش ورودی به وبسایت شما به شدت تاثیرگذار است.

گذراندن تمام تست‌های خوانایی عنوان و دریافت تیک سبز از رنک مث

در نهایت با گذراندن تمام مراحل مربوط به خوانایی عنوان که در بالا عنوان شد و سبز شدن رنگ علامت کنار آنها می‌توانید نمره این مرحله را نیز از Rank Math بگیرید. در واقع تصویر زیر در این شرایط برای شما نمایش داده می‌شود:

آموزش-تنظیمات-رنک-مث

سخن پایانی

افزونه رنک مث را می‌توانید به صورت رایگان روی وبسایت خود فعال کنید. تمام گزینه‌های مربوط به سئوی محتوا مانند خوانایی عنوان توسط این افزونه بررسی می‌شود. این افزونه‌ها را می‌توانید به صورت کاملتر از طریق پرداخت هزینه از وبسایت‌های مختلف دریافت کنید. در افگیگا نیز نسخه اورجینال افزونه رنک مث وجود داشته و می‌توانید با استفاده از لینکی که قرار داده شده، آن را خریداری کنید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *