6 نکته مهم برای سئو پایه در تنظیمات رنک مث

6 نکته مهم برای سئو پایه در تنظیمات رنک مث
آموزش-تنظیمات-رنک-مث-100

آموزش تنظیمات رنک مث، به شما نکات اولیه سئو را برای بهینه‌سازی مطلبی که قصد انتشار آن را دارید، می‌دهد. ویژگی‌های مختلفی وجود دارد که برای استفاده از کلمات کلیدی اولیه و ثانویه در مطلب خود باید رعایت کنید تا بتوانید نمره 100/100 را در افزونه رنک مث دریافت نمایید. در این مطلب قصد داریم به بررسی صفر تا صد نکات مربوط به سئوی پایه در این افزونه بپردازیم. انجام مرحله به مرحله این فرایند، به شما کمک می‌کند تا نمره خوبی را از آن دریافت کنید.

سئو پایه در تنظیمات رنک مث

اگر به بخش مربوط به سئوی پایه در افزونه رنک مث نگاه کنید چند عبارت را می‌بینید که همانند یک راهنما برای شما هستند. این جملات مربوط به نحوه نوشته شما و استفاده از کلمات کلیدی است که توسط خودتان مشخص شده است. در ادامه به معرفی نکاتی که تنظیمات رنک مث را به شما آموزش می‌دهد، اشاره کرده‌ایم:

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان SEO

اولین کاری که برای تنظیمات رنک مث باید انجام دهید قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در عنوان سئو است. همانطور که می دانید، وجود کلمه کلیدی یک سیگنال رتبه بندی مهم برای گوگل و سایر موتورهای جستجو است. همچنین، گوگل حدود 60  کاراکتر از عنوان شما را روی دسکتاپ و حدود 50 کاراکتر را در موبایل نمایش می‌دهد. بنابراین، مهم است که کلمه کلیدی اصلی خود را در 50 کاراکتر اول اضافه کنید تا هم در دسکتاپ و هم در دستگاه‌های موبایل دیده شود.

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در توضیحات متا

توضیحات متا، همان چیزی است درست در زیر عنوان در نتایج جستجو ظاهر می شود. این متن دو وظیفه مهم دارد:

  1. کمک به گوگل و سایر موتورهای جستجو برای امتیازدهی راحت‌تر…
  2. کمک به کاربران برای فهمیدن محتوایی که در آن صفحه وجود دارد…

برای تنظیمات رنک مث در این توضیحات باید کلمه کلیدی را نیز جای دهید، تا به رتبه‌بندی و افزایش ترافیک سایت شما کمک کند. اگر شما توضیحات را وارد نکنید، رنک مث به صورت خودکار متنی را برگرفته از محتوای شما در آن قسمت قرار می‌دهد. اما بهتر است خودتان این محتوا را وارد کرده و متنی را بنویسید که کاربر را متقاعد کند تا روی لینک مربوط به صفحه شما کلیک نماید. توضیحات متا در رنک مث در بخش اسنیپت آمده است. تعداد کاراکترهای مربوط به این بخش باید چیزی بین 120 تا 160 کاراکتر باشد. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها می‌توانید، امتیاز این بخش را از افزونه دریافت کنید.

استفاده از کلمه کلیدی در URL

وجود کلمه کلیدی اصلی در URL یکی دیگر از سیگنال‌های رتبه بندی است که همه موتورهای جستجو از آن استفاده می‌‎کنند. همچنین از دیدگاه کاربران نیز بسیار مهم است. هنگامی که کاربران کلمه‌ای را در گوگل جستجو کرده و روی یک نتیجه کلیک می‌کنند. آدرس آن صفحه نشان می‌دهد که محتوا با آنچه که در ذهن اوست مطابقت دارد یا خیر…

در برخی مواقع وردپرس به صورت خودکار کلمات کلیدی را به URL اضافه می‌کند. اما خودتان نیز می‌توانید به صورت دستی در قسمت مربوط به نوشته و در بخش پیوند یکتا آن را وارد نمایید. این موضوع برای تنظیمات رنک مث یک ویژگی مهم است.

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در ابتدای محتوا

جدا از عنوان، توضیحات و  URL استفاده از کلیدواژه اصلی در ابتدای پست نیز مهم است. این ویژگی پست شما را در موتورهای جستجو تقویت کرده و همچنین به کاربران اطمینان می‌دهد که روی صفحه درستی کلیک کرده‌اند. Rank Math کلمه کلیدی اصلی را در 10٪ ابتدایی محتوای صفحه شما بررسی می‌کند. البته، یک استثنا نیز برای این قاعده وجود دارد. در شرایطی که محتوای شما کمتر از 300 کلمه باشد، Rank Math کل آن را برای کلمه کلیدی اصلی شما بررسی می‌کند. برای دریافت نمره از این بخش، فقط مطمئن شوید که کلمه کلیدی اصلی شما در 10٪ اول محتوای صفحه شما وجود دارد.

درصد استفاده از کلمه کلیدی در کل محتوا

جدا از همه ویژگی‌هایی که در مورد تنظیمات رنک مث عنوان کردیم، این افزونه وظیفه بررسی چگالی کلمه کلیدی را نیز به عهده دارد. از آنجایی که Rank Math تلاش می‌کند تا پست شما را برای همه کلیدواژه‌هایتان بهینه کند، این بررسی برای تمام عباراتی که شما انتخاب کرده‌اید، انجام می‌شود.

برای قبولی در این ویژگی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تمام کلمات کلیدی شما در محتوایتان قرار گرفته است. اما این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که افراط در استفاده از این کلمات مناسب نبوده و رنک مث امتیازی را برای شما در نظر نخواهد گرفت.

طول کلی محتوا در تنظیمات رنک مث

مطالعات زیادی انجام شده که نشان می‌دهد، طول محتوا و رتبه‌های بالاتر ارتباط مستقیمی با هم دارند. شاید گوگل صفحاتی با محتوای بیشتر را ترجیح می‌دهد، یا شاید محتوای طولانی این فرصت را به شما می‌دهد تا موضوع مورد نظرتان را بهتر توضیح دهید. رنک مث نیز بر اساس طول محتوای شما، امتیازاتی را در نظر گرفته است:

  • بیش از 2500 کلمه : 100٪ امتیاز
  • 2000-2500 کلمه : 70٪ امتیاز
  • 1500-2000 کلمه : 60٪ امتیاز
  • 1000-1500 کلمه : 40٪ امتیاز
  • 600-1000 کلمه : 20٪ امتیاز
  • زیر 600 کلمه : 0% امتیاز

در برخی مواقع نیز ویژگی‌های دیگری در یک محتوا وجود دارد که از نظر گوگل ارزشمندتر بوده و در نتیجه با وجود کوتاه بودن آن در رتبه‌های بالا قرار می‌گیرد. بنابراین طول محتوا تنها قانون اصلی برای رتبه بندی نیست.

تنظیمات سئو پایه برای دریافت نمره بالای 50

هنگامی که تمام موارد را بررسی کرده و محتوایتان بهینه شد، بخش سئوی پایه با تصویری مانند زیر برایتان به نمایش در خواهد آمد:  

با دیدن این تصویر، امتیازی که از رنک مث دریافت کرده‌اید بالای 50 خواهد بود. اگر هر کدام از گزینه‌ها در محتوای شما رعایت نشده باشد، رنگ سبز به قرمز یا زرد متمایل می‌شود.

سخن پایانی

برای نوشتن یک محتوای هدفمند، ابزارهای رایگان بهترین گزینه پیش روی شما هستند. شما می‌توانید با استفاده از این افزونه‌ها بهترین صفحات را از نظر گوگل در وبسایت خود ایجاد کنید. مقاله مربوط به تنظیمات رنک مث که در این صفحه مطالعه کردید، تمام اطلاعات مورد نیاز برای بهینه سازی محتوایتان را در اختیار شما قرار داده است. بخش بعدی در این افزونه مربوط به تنظیمات اضافی است که به طور کامل در مقاله‌ مربوط به آن توضیح داده شده است.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *