کاربرد گوگل سرچ کنسول چیست؟ 

کاربرد گوگل سرچ کنسول چیست؟ 
سرچ-کنسول

گوگل سرچ کنسول چیست؟ سرچ کنسول ابزاری به صورت کاملا رایگان در فضای وب برای ارزیابی سایت‌های مختلفی است که در نتایج جستجو در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با سرچ کنسول، وضعیت سایت خود را در فضای آنلاین بررسی کنید.

البته این موضوع به معنی ضرورت استفاده از این ابزار نبوده و قرار نیست برای قرار گرفتن در نتایج حتما در این ابزار ثبت نام کنید. سرچ کنسول تنها مشاهده‌ای از عملکرد سایت شماست.

وظایف گوگل سرچ کنسول چیست؟

کاربرد گوگل سرچ کنسول چیست؟ پیشرفت و رشد کسب و کارهای مختلف…

  • سرچ کنسول تایید می‌کند که صفحه مورد نظر شما در سایتتان جزو نتایج جستجو قرار داشته یا خیر.
  • سرچ کنسول به شما نشان می‌دهد که چه میزان صفحات سایتتان مشاهده شده یا هر کاربر با چه جستجویی وارد سایت شما شده است.
  • اگر یک هرزنامه در سایت شما پیدا شود، سرچ کنسول آن را به شما اعلام خواهد کرد.
  • سایت‌هایی را که به صفحات شما لینک شده‌اند را می‌توانید در سرچ کنسول ببینید.

آیا شما هم به سرچ کنسول نیاز دارید؟

کاربرد سرچ کنسول

به طور کلی تمام افرادی که کسب و کار اینترنتی دارند، باید یک پنل سرچ کنسول داشته باشند. اگر جزو افراد زیر هستید باید بدانید که گوگل سرچ کنسول چیست و چرا باید آن را یاد بگیرید:

  1. صاحبان مشاغل: افرادی که خودشان صاحب یک کسب و کار هستند، باید از سرچ کنسول آگاهی داشته یا آن برای سایت خود فعال کنند. حتی اگر خودتان هم روی این پلتفرم کار نمی‌کنید، داشتن اطلاعات کافی در مورد آن باعث می‌شود تا بدانید کارمند شما در حال انجام چه کاری است.
  2. دیجیتال مارکترها و متخصصان سئو: افرادی که در این زمینه فعال هستند، باید بتوانند با Search Console کار کنند. باید روی ترافیک سایت نظارت داشته و تصمیمات درستی را در مورد آن بگیرند. علاوه بر این یک سئوکار باید از مشکلات سایتی که روی آن کار می‌کند، اطلاعات کافی را داشته باشد، تا بتواند با برطرف کردن آنها سایت را در میان رتبه‌های بالای گوگل قرار دهد.
  3. مدیران وبسایت: اگر صاحب یک سایت بوده و می‌خواهید آن را در رتبه‌های بالای گوگل قرار دهید، باید با سرچ کنسول آشنا باشید. با اینکار می‌توانید وضعیت سایت خود را بررسی کنید.

سرچ کنسول یک کانال ارتباطی برای شماست…

زمانی که قصد دارید، یک مسیر ارتباطی را بین گوگل و کسب و کار خود پیدا کنید، سرچ کنسول به کمکتان می‌آید. با اینکار می‌توانید کلیه مشکلات، خطاها و جریمه‌هایی که گوگل برای شما تعیین کرده را به خوبی بررسی کرده و درصدد رفع آنها بر آیید. در واقع این ابزار یک مسیر ارتباطی برای شما خواهد بود که در این شرایط روش‌هایی را پیش رویتان خواهد گذاشت.

سرچ کنسول ابزاری برای مدیریت سایت شماست…

سرچ کنسول یک مرکز است. مرکزی برای مدیریت روزمره وبسایت شما که در نهایت بتواند کنترل سایت را در اختیارتان قرار دهد. این کاربرد سرچ کنسول را می‌توانید از طریق تب Sitemap ببینید. همچنین سرچ کنسول به شما نشان می‌دهد که خطاها و مشکلات سایتتان چه بوده است. علاوه بر این می‌توانید کنترل نمایش سایتتان در گوگل را نیز ببینید.

ابزار برای نمایش عملکرد وبسایت شماست…

اکانتی که در سرچ کنسول به شما ارائه می‌شود، شامل اطلاعات بسیار سودمندی است. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید دید خوبی را از نحوه نمایش سایت خود در نتایج گوگل داشته باشید. می‌توانید متوجه شوید که کاربران با چه ابزاری وارد سایت شما شده‌اند. حتی میزان کلیک خوردن کلمات کلیدی خود را نیز متوجه خواهید شد.

زمان استفاده از گوگل سرچ کنسول

زمانی که سایت شما در سرچ کنسول ثبت می‌شود، این ابزار شروع به جمع آوری اطلاعات در زمینه آن کرده و در نهایت آنها را در اختیار شما قرار می‌دهد. این اطلاعات تنها در صورتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که مالکیت خود را در آن تایید کرده باشید.

زمان آپدیت شدن اطلاعات گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول چیست

برای آنکه بتوانید اطلاعات صحیحی را از این سامانه دریافت کنید، نیازمند تجزیه و تحلیل اطلاعاتی هستید که توسط این ابزار در اختیار شما قرار می‌گیرد. در هر ماه کلیه اطلاعات این پلتفرم آپدیت خواهد شد. اما برخی از وبمستران به صورت روزانه اینکار را انجام می‌دهند.

تا اینجای کار سرچ کنسول گوگل را با موفقیت روی وبسایت خود نصب کرده‌اید. حالا آماده شروع بررسی ویژگی‌ها و قسمت‌های مختلف این ابزار هستید. در گوگل سرچ کنسول دامنه‌ای از گزارش های مختلف وجود دارد که می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید و اطلاعات ارزشمندی را استخراج کنید. گزارش‌های موجود برای ارائه بینش‌های مختلف در سایت شما طراحی شده‌اند. در ادامه به بررسی قسمت‌های مختلف سرچ کنسول و کاربرد هریک از این بخش‌ها و نحوه استخراج گزارشات خواهیم پرداخت. سپس هریک از این گزارش‌ها را بررسی خواهیم کرد. اما قبل از شروع، توضیح چند اصطلاح و نکته ضروری به نظر می‌رسد.

قسمت‌های مختلف گوگل سرچ کنسول چیست و چه کاربردی دارد؟

سرچ-کنسول

برای آنکه بتوانید از سرچ کنسول بهتر استفاده کنید، بهتر است با گزینه‌های آن بیشتر آشنا شوید. 4 بخش مختلف در این پلتفرم وجود دارد که در اینجا آنها را معرفی کرده‌ایم:

  • Clicks: این بخش شامل تعداد کلیک‌هایی است که کاربران پس از آنکه سایت شما را در نتایج جستجو دیده‌اند، روی آن داشته‌اند.
  • Impressions: این گزینه تعداد دفعاتی را نشان می‌دهد که صفحه‌ای از سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شده است. این مقدار از کلیک بیشتر است. چرا که ممکن است کاربران سایت شما را ببینند، اما روی آن کلیک نکنند.
  • Click-Through Rate (CTR) یا نرخ کلیک: نرخ کلیک، از تقسیم تعداد دفعات کلیک به ایمپرشن به دست می‌آید. این عنوان به شما می‌گوید که در میان تعداد نشان داده شده، چند کلیک روی سایت شما انجام شده است.
  • Average Position یا میانگین رتبه: این گزنیه نیز مربوط به رتبه شما در یک سری از کلمات کلیدی خاص است. البته میانگینی از این اعداد است که بر اساس موقعیت کاربران و دستگاه‌هایی که برای ورود به سایت شما از آنها استفاده می‌شود، متفاوت خواهد بود.

سخن پایانی

با وجود مواردی که عنوان شد، به نظر می‌رسد، سرچ کنسول گزینه بسیار مناسبی برای شماست. به خصوص اینکه می‌توانید اطلاعات خوبی را در مورد آنها کسب کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا در بهبود روند پیشرفت سایت خود بهتر عمل کنید. اگر همین حالا فکر استفاده از سرچ کنسول در ذهنتان است، بهتر است طراحی سایت خود را در سریعترین زمان از طریق سایت ساز افگیگا انجام دهید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *