4 روش آسان برای یادگیری سئو

4 روش آسان برای یادگیری سئو
یادگیری سئو

چگونه سئو را یاد بگیریم؟ سئو یکی از مهارت‌هایی است که در تمام دنیا ارزش زیادی را داشته و افراد مختلفی به دنبال یادگیری آن هستند. اهمیت سئو به قدری بالاست که اینرزوها بیشترین میزان درآمد در کسب و کارهای اینترنتی به آن تعلق گرفته است. برای آنکه بتوانید سئو را یاد بگیرید، نیازمند سرمایه اولیه نخواهید بود، همچنین ضرورتی برای دانستن علم برنامه نویسی نیز در این فرایند وجود ندارد.

به طور کلی اساس سئو، بهینه سازی سایت در فضای گوگل است. گوگل مدت زمان زیادی است که فعال بوده و سایت‌های زیادی در این فضا مشغول هستند. بنابراین سئو، یک مهارت بین‌المللی بوده و یادگی آن فرصت خوبی برای ورود به دنیای کسب درآمد است. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی همه نکاتی که پیرامون یادگیری علم سئوست بپردازیم. آیا یادگیری آن ارزش دارد؟

درآمد یک متخصص سئو چقدر است؟

چگونه سئو را یاد بگیریم؟

اولین سوالی که در ذهن مخاطبان و طرفداران این فیلد ایجاد می‌شود، میزان درآمد سئوکاران است. کافی است یک جستجو ساده در فضای اینترنت داشته باشید تا ببینید که این مبلغ به چه اندازه‌ای است. اگر فردی پروژه‌های مربوط به خارج از کشور را دریافت کند، می‌تواند درآمد خود را دلاری کند. برای آنکه بتوانیم قیمت دقیق‌تری از دستمزد یک سئوکار را به شما بدهیم، عبارت SEO PRICE را در گوگل جستجو کردیم و با اعداد زیر رو به رو شدیم:

میانگین هزینه‌های سئو در ایالات متحده بین 100 تا 250 دلار در ساعت است. هزینه‌های سئو اغلب از 2500 تا 10000 دلار در ماه برای آژانس های ایالات متحده متغیر است. هزینه پروژه سئو به طور متوسط 2819 دلار در ماه است. هر شرکت های SEO در خارج از کشور ممکن است 10 تا 50 دلار در ساعت نیز هزینه کنند. در ایران هم قیمت پروژه‌ها حدودا از ماهانه 4 میلیون تومان تا ماهانه 20 میلیون تومان می باشد.

حال فرض کنید یک متخصص سئو تعداد بیشتری از پروژه‌ها را مدیریت کند با این وجود این تعرفه بسیار بیشتر خواهد شد. بنابراین یادگیر سئو ارزش وقت گذاشتن را دارد. اما چطور این مهارت را یاد بگیریم؟

چگونه سئو را یاد بگیریم؟

مدیر سئو

به طور کلی سئو را می‌توانید با سه روش یاد بگیرید…

استفاده از دوره‌های آموزشی

بسیاری از متخصص و مدرسان، دوره‌های آموزشی را تولید و به فروش می‌رسانند. می‌توانید از دوره‌های رایگان شروع کنید البته عده‌ای معتقدند که دوره‌های رایگان ممکن است راندمان خوبی را نداشته باشد. اما برای شروع کار انتخاب خوبی خواهد بود. شاید با ورود به این پروسه متوجه شوید که سئو به درد شما نمی‌خورد. اگر در این زمینه موفق بودید، می‌توانید دوره‌های پیشرفته‌تر را با پرداخت هزینه دریافت کنید. همچنین با یک جستجو در فضای وب دوره‌های آموزشی سئو را پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.

استفاده از منابع خارجی

سعی کنید برای یادگیری از منابع خارجی نیز استفاده کنید. به خصوص برای افرادی که زبان انگلیسی آنها در سطح بالایی قرار دارد این منابع عالی خواهد بود. سایت MOZ انتخاب خوبی در این زمینه است. همچنین در Youtuebe نیز می‌توانید آموزش‌های بسیاری متنوع و خوبی را در این زمینه ببینید.

گذراندن دوره‌های کارآموزی

سومین روش برای یادگیری سئو استفاده از دوره‌های کارآموزی است. در این دوره‌ها نه تنها هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنید، بلکه در مواقعی نیز حقوقی برایتان در نظر گرفته خواهد شد.

مشکلی که در این موارد وجود دارد طولانی بودن این دوره‌هاست. روند یادگیری نیز ممکن است کند بوده و عموما باید به دنبال فردی باشید که در این پروسه آموزش‌ها را به صورت دلسوزانه در اختیارتان قرار دهد.

در دوره‌های کارآموزی شما به صورت عملی سئو را یاد می‌گیرید و با فضای کار نیز آشنا خواهید شد. همچنین در صورت رضایت از کارتان شما را در آنجا استخدام می‌کنند. اگر قصد خرید دوره‌های مختلف را ندارید، بهتر است کارآموزی را انتخاب کنید.

استفاده از مکمل‌های یادگیری

برای یادگیری سئو بهترین نکته تمرین، اجرای تکنیک و استفاده از روش‌های مختلف است. سعی کنید این پروسه را در میان مراحل یادگیری خود قرار دهید. به عنوان مثال روزانه یک سایت را در زمینه‌های مختلف بررسی و تحلیل کنید. بخش‌های مخلتف آن را ببینید که چگونه باعث افزایش بازدید و سئوی سایت شد‌ه‌اند. از چه روش‌های تبلیغاتی استفاده کرده‌اند؟ چه محتوا و کلمات کلیدی را در سایت خود قرار داده‌اند؟

چه چیزهایی را باید در سئو یاد بگیریم؟

آموزش سئوی سایت

برای آموزش سئو باید چند مهارت را یاد بگیرید. این موارد را به صورت جدولی در اینجا عنوان کرده‌ایم:

مهارتجزئیات
بخش فنی سایتسرعت وب‌سایت
ایندکس شدن وب‌سایت
مناسب بودن ساختار وب‌سایت در موبایل
ساختار کلی وب‌سایت
مناسب بودن وب‌سایت برای کرال شدن از سمت موتورهای جستجو
سئوی داخلی وب‌سایتمحتوای وب‌سایت
بهینه سازی
کلمات کلیدی
متا تگ‌ها
لینک‌های داخلی
افزایش ترافیک موتورهای جستجو 
سئوی خارجی وب‌سایتتدوین استراتژی برای برندینگ برای موتورهای جستجو

در کنار این موارد، مهارت‌های دیگری نیز وجود دارد که یک سئوکار باید در طول آموزش خود آنها را فرا گیرد. در این میان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تفکر انتقادی: یک سئوکار باید انتقال پذیر باشد.
  • اولویت بندی و اجرای دقیق استراتژی‌ها: سئوی یک سایت باید بر اساس اصول و به دقت انجام شود که نیازمند این مهارت است.
  • مهارت فن بیان: مهارت فن بیان برای سئوکاهار باعث رابطه بهتر با مدیریان می‌شود.
  • دیجیتال مارکتینگ: این دانش در افزایش ترافیک سایت موثر است.
  • مهارت در تجزیه و تحلیل: بهتر است مهارت زیادی را در تحزیه و تحلیل آمار دریافت شده در هر دوره داشته باشد.
  • آشنایی با کدنویسی وب: اگر چه این مهارت ضروری نیست اما آشنایی با کدنویسی در سطوح پیشرفته کمک بسیاری مهم و کمک کننده است.
  • صبر زیاد: یک سئوکار باید در برابر تغییرات الگوریتم‌های گوگل صبور بوده و از آنها در جهت رشد کسب و کار خود استفاده کند.

سخن پایانی

یادگیری سئو شاید در ابتدا کاری سخت باشد، اما کافی است پای خود را به این عرصه بگذارید، تا جذابیت‌های آن را درک کنید. اما تمام این سختی‌ها به دستمزد نهایی که دریافت می‌کنید، می‌ارزد. برای آنکه بتوانید این پروسه را روی سایت خود امتحان کنید، بهتر است یک سایت ارزان قیمت را برپا کرده و تمام موارد یاد گرفته را روی آن پیاده کنید. ما به شما سایت‌ ساز افگیگا را پیشنهاد می‌کنید. قالب‌هایی که در این سایت وجود دارد، امکان ایجاد سایت‌های مختلف را به شما می‌دهد.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *