وب اپلیکیشن چیست؟

وب اپلیکیشن چیست؟
وب اپلیکیشن چیست؟

وب اپلیکیشن چیست؟ این سوالی است که ممکن است، اینروزها ذهن شما را هم به خود مشغول کرده باشد. وب اپلیکیشن یک سایت یا یک اپلیکیشن نیست. این نرم افزار شباهت زیادی به ترکیب سایت و اپلیکیشن دارد. اما نمی‌تواند زیر مجموعه هیچ کدام از آنها قرار گیرد و دسته‌ای جداگانه برای آنها تعریف می‌شود.

این نرم افزار را می‌توانید با تایپ یک آدرس اینترنتی در مرورگر خود ببینید. دقیقا شبیه به اپلیکیشن موبایل بوده و محتوای زیادی را در خود جای نمی‌دهد. طراحی این ابزار بر اساس عملکرد و قابلیت هایی است که کاربر از آن انتظار دارد.

مثالی برای وب اپلیکیشن…

وب اپلیکیشن چیست؟

سرویس جیمیل را احتمالا همه شما دیده‌اید. این سرویس روی گوشی‌های نصب شده و یکی از بهترین ابزارها برای ارسال ایمیل در جهان است. این سرویس یک وب اپلیکیشن است که ساختار یکپارچه‌ای را در تمام دستگاه ها دارد. همچنین دیگر برنامه‌هایی که اینروزها با آنها سر و کار داریم:

  • تاکسی‌های اینترنتی که اینروزها بسیاری از ما روی گوشی‌های خود آن را داریم.
  • وب اپلیکیشن‌های پرداخت آنلاین مانند آنهایی که مخصوص بانک‌ها مختلف هستند.
  • بازی‌های آنلاین که بسیاری از ما با اتصال به اینترنت قادر به استفاده از آنها هستیم. مانند بازی‌های ارستراتژیک…
  • نرم‌افزارهای مدیریت پروژه مانند ترلو، نوشن و تسکولو که برای انجام کارهای مختلف از آنهای استفاده می‌شود.
  •  وب اپلیکیشن‌های تبدیل واحد که در حوزه کریپتوکارنسی از آنها استفاده می‌شود.

نحوه عملکرد وب اپلیکیشن چیست؟

این ابزار برای کار کردن نیازی به بارگیری ندارد. همه چیز تحت شبکه بوده و در همین بستر انجام می‌شود. کاربران کافی است برنامه‌های مانند Google Chrome، Mozilla Firefox یا Safari که معمولا روی تمام دستگاه‌ها وجود دارد را نصب کرده و از طریق این مرورگرها به برنامه‌های مورد نظر خود دست پیدا کنند. در برخی از وب اپلیکیشن‌ها یک نسخه اولیه وجود دارد که با یکبار نصب می‌توانید برای همیشه آن را روی گوشی خود داشته باشید.

این اپلیکیشن برای آنکه اجرا شود نیازمند یک وب سرور برای مدیریت درخواست‌های مشتری، سرور برنامه برای تکمیل درخواست و پایگاه داده برای ذخیره اطلاعات است.

ویژگی‌های اصلی وب اپلیکیشن چیست؟

ویژگی‌های اصلی این نرم افزار را می‌توانیم در موارد زیر ببینیم:

امکان استفاده 24 ساعته

در میان مزایایی که برای این محصول عنوان شده می‌توانیم به امکان استفاده 24 ساعته از آن اشاره کنیم. مهم نیست که موضوع اصلی این وب اپلیکیشن چه چیزی باشد، در همه مکان‌ها قابل استفاده بوده و محدودیت خاصی را در استفاده از آن نخواهید داشت.

قابلیت دسترسی به بخش‌های ذخیره شده بدون نیاز به اینترنت

اگرچه وب اپلیکیشن در هر دستگاهی قابل استفاده است، اما شما زمانی می‌توانید از آن استفاده کنید که به اینترنت متصل باشید. در غیر اینصورت تنها بخش‌هایی که ذخیره کرده‌اید قابل مشاهده و در دسترس خواهند بود.

قابل استفاده در تمام دستگاه‌های هوشمند

قابلیت استفاده در تمام دستگاه‌های هوشمند ویژگی دیگر این وب اپلیکیشن است. به همین دلیل هیچ محدودیتی در استفاده از آن نخواهید داشت.

عدم نیاز به ابزارهای مختلف

برای آنکه بتوانید از وب اپلیکیشن‌ها استفاده کنید نیازی به ابزار خاصی نخواهید داشت. کافی است آدرس مورد نظر را در مرورگر خود تایپ کنید و سپس همه امکانات در جلوی چشمانتان خواهد بود.

عدم نیاز به فضای زیاد

وب اپلیکیشن فضای زیادی را در دستگاه شما اشغال نمی‌کند، بنابراین نیازی به رم اضافه برای ایجاد فضای مناسب آن نخواهید داشت.

امکان استفاده به صورت آفلاین

ویژگی دیگر در مورد وب اپلیکیشن‌ها استفاده حتی به صورت آفلاین است. لبته تنها به بخش‌هایی که از قبل ذخیره کرده باشید می‌توانید دسترسی داشته باشید.

قابلیت ارائه اطلاعات بر اساس سلیقه کاربر

وب اپلیکیشن اطلاعات را به صورت دسته بندی شده در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای این منظور باید پرسونای مخاطبی را طراحی کنید که این فرایند به درستی انجام شود. با اینکار تنها محصولات یا خدماتی به فرد نمایش داده خواهد شد که مناسب با نیازش باشد. این به معنی یک انتخاب هوشمندانه است. بدون آنکه مجبور باشید هزینه بالایی را صرف تبلیغات بیهوده کنید.

سرعت و دقت بالا

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود، وب اپلیکیشن مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گیرد، سرعت و دقت بالای آن است. کاربر می تواند بدون معطلی به سرعت به آنچه که می‌خواهد دست پیدا کرده و تمام اطلاعات خود را به صورت به روز شده در کوتاهترین زمان ممکن به دست آورد.

افزایش سئوی سایت با وب اپلیکیشن 

وب اپلیکیشن

اگر به مقالاتی که گوگل در زمینه سئو ارائه داده دقت کنید، نام وب اپلیکیشن را در میان قابلیت‌های اثرگذار در افزایش نرخ تعامل کاربران خواهید دید. تاثیر وب اپلیکیشن به دلیل دسترسی راحت‌تر کاربر به سایت و خدمات شما در این زمینه بسیار زیاد بوده و می تواند بخشی از استراتژی سئوی شما باشد.

تفاوت اپلیکیشن و وب اپلیکیشن چیست؟

 برای آنکه درک بهتری از این دو داشته باشید، آنها را در یک جدول کنار هم قرار داده‌ایم:

وب اپلیکیشناپلیکیشن
برنامه‌های وب برای اجرا شدن نیاز به اتصال به اینترنت فعال دارند.اپلیکیشن‌ها پس از بارگذاری به صورت آفلاین نیز می‌توانند کار کنند.
اجرایشان نسبت به اپلیکیشن کمی کندتر هستند.اجرایشان سریع‌تر و کمی کارآمدتر هستند.
به روز رسانی به صورت اتوماتیک و اغلب دور از چشم کاربر انجام می‌شود.اپلیکیشن‌ها به صورت دور‌ه‌ای نیاز به آپدیت شدن دارند.
پیغام‌هایی را برای به روز رسانی برنامه به کاربران ارسال می‌کند.

مزایای وب اپلیکیشن چیست؟

اپلیکیشن تحت وب

معمولا در وب اپلیکیشن، کاربردهای مختلفی دیده می‌شود. اما در میان مزایای عنوان شده برای آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اجازه دسترسی چندین کاربر را به یک نسخه کاملا مشابه می‌دهد.
  • نیازی به نصب آن نخواهید داشت.
  • می‌توانید آن را روی پلتفرم‌های مختلف اجرا کنید.
  • از طریق مرورگرهای مختلف قابل استفاده است.

سخن پایانی

ایده شما برای وب اپلیکیشن چیست؟ آیا طراحی این پلتفرم را در لیست کارهای خود قرار داده‌اید؟ اکنون می‌دانید که وب اپلیکیشن چیست و چرا باید از آن در یک کسب و کار استفاده شود؟ چرا وجود آن باعث افزایش ورودی کاربران می‌شود و دلیل اهمیت آن چیست؟ وجود وب اپلیکیشن بهترین انتخاب برای کسب و کار شماست، به شرطی که بتوانید آن را به درستی در دستور کار کسب و کارتان قرار دهید. البته قبل از وب اپلیکیشن باید یک سایت مناسب را ایجاد کنید که سایت ساز افگیگا می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *