همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش چیست؟
همکاری-در-فروش-چیست

همکاری در فروش چیست؟ این سوالی است که ممکن است پس از ورود به دنیای کسب و کار آنلاین با آن مواجه شوید. این روش در گذشته، به صورت آفلاین انجام می‌شد، اما اکنون ردپای آن را در پلتفرم‌های آنلاین نیز می‌بینیم.

در این مدل از تبلیغات معمولا یک واسطه وجود دارد که نقش آن انتشار لینک‌های مورد نظر است. به ازای این انتشار نیز کارمزدی را به صورت درصدی از فرد دریافت می‌کند. البته بر اساس شروطی که احتمالا در ابتدای همکاری در قرارداد عنوان می‌شود.

در میان سایت‌هایی که در این زمینه فعال هستند، می‌توانیم به آمازون اشاره کنیم که تقریبا از سال 1996 کار خود را در این سیستم راه اندازی کرده است. اگرچه آمازون مبلغ بالایی را به عنوان پورسانت دریافت می‌کند، اما فروش بالای محصولات، در برابر این میزان از کارمزد، راضی کننده است.

طرفین معامله در پروژه‌های همکاری در فروش چه کسانی هستند؟

همکاری در فروش

در این پروسه همه چیز بسیاری ساده‌تر از آن چیزی است که ما در ذهنمان داریم. ساز و کاری کاملا مشخص و بر اساس یک چهارچوب معین که در نهایت باعث افزایش فروش در کسب و کارهای مختلف می‌شود. این فرایند فروش بین سه فرد مختلف انجام می‌شود.

فروشندگانسایت‌ها و کسب‌وکارهایی که می‌خواهند از طریق بازاریابی پورسانتی میزان فروش خود را افزایش دهند.
سایت انتشار دهندهسایت‌های منتشر کننده تبلیغات که در ازای قراردادن بنرها و لینک‌های موردنظر در سایت خود که منجر به کلیک کردن و فروش محصول موردنظر می‌شود، درصدی را دریافت می‌کنند.
مشتریکاربران یا مشتریانی که روی لینک‌های مورد نظر در سایت منتشر کننده کلیک می‌کنند.

انواع همکاری در فروش چیست؟

با وجود سیستم مشخصی که برای همکاری در فروش وجود دارد، اما پیاده سازی آن می‌تواند با روش‌های مختلفی صورت گیرد که روش پرداخت هزینه آنها متفاوت است:

1. CPA Cost Per Action

در این روش پرداخت به ازای هر عمل انجام می‌شود. نرخ تبدیل در آن بسیار بالاتر از دیگر روش‌ها بوده و البته دقیق‌تر هم هست. در این روش شما تنها زمانی مبلغ را پرداخت می‌کنید، که آنچه در ذهنتان است، انجام شده باشد. ممکن است چیزی که شما می‌خواهید، مربوط به خرید یک محصول، پر کردن یک فرم، عضویت در خبرنامه و مواردی از این قبیل باشد.

CPS Cost Per Sale .2

در این روش به ازای هر فروشی که مشتریان از طریق لینک شما دارند، هزینه‌ای را باید پرداخت کنید. یعنی تبلیغ دهنده به دنبال، مشتری و فروش واقعی است تا کلیک کردن روی لینکی که ارائه داده است. معمولا پورسانتی که در این مواقع تعریف می‌شود بین 4 تا 10 درصد است. این هزینه بر اساس اعتباری تعیین می‌شود که سایت تبلیغ دهنده دارد.

3. CPL Cost Per Lead

در این روش هدف تبدیل مشتریانی است که هنوز به مخاطبان بالفعل تبدیل نشده‌اند. در این روش کاربر روی لینکی که تبلیغ دهنده داده کلیک کرده و وارد می‌شود. پس از آن اقداماتی که برای آن کسب و کار مهم و ضروری است را انجام می‌دهد. این روش همکاری در فروش برای افرادی مناسب است که نمی‌توانند محصولات خود را در لحظه بفروشند، اما نیاز دارند تا قبل از فراهم کردنشان، ارتباط خوبی را با مشتریان به دست آورند.

4. CPM Cost Per Mile

در این مدل از تبلیغات پرداخت بر اساس نمایش آگهی صورت می‌گیرد. به عنوان مثال در صورت نمایش آگهی به 100000 نفر که متفاوت هستند، مبلغی دریافت می‌شود. افرادی که به دنبال برندسازی و معرفی محصولات خود هستند، این روش تبلیغ برایشان مناسب است.

5. CPC Cost Per Click

پرداخت به ازای هر کلیک یکی دیگر از زیرمجموعه‌های همکاری در فروش است که بیشتر از سایرین مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش به ازای هر کلیک کاربر، مبلغی دریافت می‌شود.

6. پرداخت با تعرفه ثابت

در برخی مواقع نیز تعرفه‌های مشخصی برای قراردادها وجود دارد که هر دو طرف قرارداد از آن مطلع هستند. در این روش به ازای قرار دادن بنر تبلیغاتی در سایت برای مدت زمان مشخص، هزینه معینی دریافت می‌شود. چه این تبلیغات کلیک یا فروشی را در بر داشته باشد و چه نداشته باشد.

مزایا و معایب همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش چیست

مطمئنا این روش بازاریابی نیز همانند دیگر فعالیت‌ها از مزایایی برخوردار است که دانستنشان به انتخاب بهتر کمک می‌کند. این روش بازرایابی یکی از بهترین روش‌هایی است که در سرتاسر دنیا انجام شده و نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌شود، نتیجه بسیار خوبی دارد. تمام کسب و کارها می‌توانند از این روش تبلیغات استفاده کنند. چه کسب و کار آنها کوچک باشد و چه بزرگ…

مهمترین مزایای استفاده از همکاری در فروش چیست؟

  1. این روش تبلیغاتی عملکرد محور است. یعنی تنها زمانی باید هزینه را پرداخت کنید که نتیجه آن را دیده باشد. اینکار باعث می‌شود تا فرد منتشر کننده، بیشتر تلاش کند تا شما به هدفتان برسید.
  2. این روش بازاریابی باعث می‌شود تا مخاطبان شما بیشتر شده و نقش مهمی را در برندسازی ایفا می‌کند.
  3. استفاده از این مدل تبلیغات، اعتبار شما را بیشتر می‌کند. فردی که تبلیغ شما را در سایت خود منتشر می‌کند، برای فروش و کلیک روی آن از شما تعریف کرده و از آنجایی که خودش از نظر مردم معتبر است، باعث می‌شود اعتبار کسب و کار شما نیز بیشتر شود. تکرار این پروسه اعتبار شما را بالاتر می‌برد.
  4. این روش بسیار مقرون به صرفه است. در واقع خروجی نهایی نسبت به هزینه‌های بالایی که باید برای دیگر تبلیغات در فضای آنلاین بپردازید، بسیار بهتر خواهد بود. این نکته را هم در نظر بگیرید در صورت عدم خروجی دلخواهتان نباید مبلغی را پرداخت کنید.
  5. این روش تبلیغات به سرعت ترافیک ورودی سایت شما را بالا می‌برد. به دنبال این اتفاق مطمئنا از فروش بالاتری هم برخوردار خواهید شد.

سخن پایانی

کانال‌های مختلفی برای این روش بازاریابی وجود دارد که از میان آنها می‌توانیم به بلاگرها، سایت‌های تخفیف و خرید گروهی ، لیستی ایمیل‌ها، اینفلوئنسرها و سایت‌های نقد و بررسی اشاره کنیم. در هر صورت این روش بازاریابی نیز انتخاب خوبی برای رشد کسب و کار شما خواهد بود. اگر قصد استفاده از این روش بازاریابی را دارید، می‌توانید با استفاده از سایت ساز افگیگا، پلتفرم خود را در فضای آنلاین طراحی کنید. اگر شما هم تجربه‌ای از این روش‌ بازاریابی داشته‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *