آیا متن جایگزین تصویر Alt Text تاثیری در سئوی سایت دارد؟

آیا متن جایگزین تصویر Alt Text تاثیری در سئوی سایت دارد؟
تاثیر alt text در سئو

متن جایگزین تصویر Alt Text چیست؟ به طول کلی تصاویر نقش مهمی را در زیبا شدن سایت شما دارند. هرچه تعداد آنها بیشتر باشد، ظاهر صفحه مورد نظر شما نیز جذابتر خواهد بود. به خصوص اگر یک محتوای طولانی را در آن صفحه قرار دهید، استفاده از تصاویر، ظاهر خسته کننده آن را از بین خواهد برد. استفاده از تصاویر در سئو نیز تاثیر دارد، به شرطی به درستی بهینه سازی شده باشد. البته این به معنی درست کردن تصویر و بهینه سازی از لحاظ گرافیکی نیست، بلکه باید مواردی را در آن قرار دهید که گوگل به عنوان بهینه سازی تصاویر اعلام کرده است.

متن جایگزین تصویر Alt Text چیست؟

آلت تصاویر چیست

متن جایگزین تصاویر، یکی از عواملی است که در سئوی تصاویر نقش دارد. به این گزینه “attribute alt” یا “description alt” نیز گفته می‌شود. این تصویر شامل یک توصیف کوتاه در مورد تصویری است که در صفحه خود قرار داده‌اید. این توصیف در html صفحه وارد می‌شود. در مواقعی نیز اگر سایت ساز وردپرسی داشته باشید، می‌توانید متن تصویر را در هنگامی که می‌خواهید آن را در پست خود قرار دهید، وارد کنید. این روش، بیشتر از نحوه کدنویسی انجام می‌شود.

متن جایگزین به طور مستقیم توسط کاربران مشاهده نخواهد شد. به صورت میانگین بازدیدکنندگان سایت شما، آن را نخواهند دید و تنها یک نشانه برای گوگل است. اضافه کردن متن جایگزین، تاثیر زیادی را در سئو و افزایش بازدید سایت شما دارد.

متن جایگزین تصویر Alt Text و ارتباط آن با سئو

دلیل اهمیت متن جایگزین تصویر Alt Text از نظر سئو، این است که تصاویرتان تاثیری در رتبه بندی سئو ندارد، اما زمانی که متن جایگزین را برای آن قرار دهید، باعث می‌شود تا موتور جستجو آن را ببیند و توسط خزنده‌های گوگل نمایش داده شود. تنها در این صورت می‌تواند در موتور جستجو نمایش داده شوید.

خزندگان گوگل متن شما را کراول کرده، کلمات کلیدی را شناخته و عناوین کارآمد شما را سازماندهی می‌کنند. اما نمی‌توانند تصاویر را شناسایی کنند. به همین دلیل است که باید متن جایگزین تصویر را قرار دهید، تا موضوع مورد بحث را به گوگل بفهمانید و در رتبه بندی به شما کمک کند.

در برخی مواقع بسته به موضوع صفحه مورد نظر شما، استفاده از تصاویر می‌تواند بهتر از محتوا روی سئو تاثیر گذار باشد. به خصوص برای صفحات فروش یا فرود که در یک کمپانی پوشاک، رستوران یا تهیه غذا و همچنین مقالاتی که مبتنی بر اینفوگرافی است. گاهی یک عکس، می‌تواند مانند 1000 کلمه متن باشد.

ویژگی متن جایگزین تصویر Alt Text

متن جایگزین تصویر Alt Text

متن جایگزین تصویر Alt Text، صفحات وب شما را برای افرادی که می‌خواهند آن را ببینند، قابل دسترس کرده و ساده‌ترین اصول دسترسی است که باید از آن استفاده کرد. افراد زیادی هستند که شاید هیچگاه متن جایگزین تصویر شما را نبینند.

اگر بخش عمده‌ای از متن صفحه مورد نصر شما، شامل تصاویر هستند، باید مطمئن شوید که کاربران با شما تعامل برقرار می‌کنند. عدم استفاده از متن جایگزین مناسب، باعث می‌شود تا بخشی از مخاطبان خود را از دست بدهید.

نکاتی در مورد متن جایگزین تصویر Alt Text

  1. برای تمام تصاویر خود از آلت استفاده کنید…

آلت تصاویر را تنها برای یک صفحه در سایت خود قرار ندهید. باید اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر در صفحه سایت شما حداقل یک متن جایگزین را داشته باشد. حتی اگر این متن تنها در حد چند کلمه باشد.

  1. متن جایگزین تصویر را به صورت توصیفی بنویسید…

زمانیکه می‌خواهید متن جایگزین را برای یک تصویر قرار دهید، می‌تواند تقریبا 100 کاراکتر باشد. هرچه این متن توصیفی بیشتر باشد، ارزشمندتر است.

  1. تنها تصویر را توصیف کنید…

استفاده از نکات غیر ضروری در متن جایگزین خود را فراموش کنید. متنی را قرار دهید که با تصویر شما هماهنگ باشد. متن جایگزین را با زبانی ساده در قسمت مخصوص متن جایگزین قرار دهید.

  1. کلمات کلیدی را در متن جایگزین خود به کار ببرید…

بهترین راه برای نوشتن یک متن توصیفی استفاده از کلمات کلیدی است. اینکار به خزنده‌های گوگل کمک می‌کند تا تصویر شما را بهتر درک کند.

  • از کلمات کلیدی اضافه استفاده نکنید…

استفاده از کلمات کلیدی نامناسب با تعداد زیاد باعث می‌شود تا گوگل آن را به عنوان یک عامل مضر برای سایت شما در نظر بگیرد.

سخن پایانی

استفاده از متن جایگزین تصویر Alt Text، یکی از موارد مهم و ضروری در سئوی تصاویر است. برای آنکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، باید به دنبال دلایل استفاده از این متن‌های جایگزین باشید. این مطلب راهنمای خوبی برای تمام وبمستران است و دلایل و اهمیت آلت تصاویر در این یک سایت را به شما نشان داده است. برای مطالعه دیگر مقالات در زمینه سئوی سایت می‌توانید به “دسته بندی مقالات سئو” مراجعه کنید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *