لینک فالو و نوفالو

لینک فالو و نوفالو
لینک فالو و نوفالو

برای آنکه بتوانید درک بهتری از لینک فالو و نوفالو داشته باشید، نیازمند دریافت اطلاعات کافی در مورد لینک سازی هستید. لینک سازی بخش مهمی از سئوی سایت است. برخی از لینک‌ها به صورت ورودی و برخی خروجی هستند. نوع این لینک‌ها اهمیت داشته و تعیین می‌کند که عملکرد موتور جستجو برای آنها چگونه است؟

لینک فالو یا dofollow چیست؟

لینک فالو یکی از انواع لینک سازی در سایت است. هر چه تعداد آن بیشتر باشد، امتیازی که از سمت گوگل دریافت می‌کنید بیشتر خواهد بود. موتورهای جستجو همیشه به دنبال محبوبیت و کارایی یک لینک می‌گردند و در نتایج جستجو به آن رتبه بیشتری را خواهند داد. در شرایطی ممکن است برخی از لینک‌های فالو معکوس عمل کند و باعث کاهش رتبه سایت شما شود. زمانی که شما از سایتی معتبر لینکی را دریافت کنید، اعتبار آن را به سایت خود منتقل خواهید کرد. در نتیجه این فرایند اعتبار سایت شما نیز بیشتر خواهد شد.

لینک نوفالو nofollow چیست؟

در برخی شرایط لینک نوفالو را خواهید دید که ساختار متفاوتی نسبت به انواع فالو دارند. در لینک نوفالو یک عبارت “rel=”nofollow  قرار خواهد گرفت.  زمانیکه لینک فالو باشد، این عبارت برای آن در نظر گرفته نمی‌شود. بنابراین در محاسبه رتبه صفحه، نیز در نظر گرفته خواهد شد. اگر لینک از نوع نوفالو باشد، تاثیری در رتبه و افزایش اعتبار شما نخواهد داشت. البته این به معنی تاثیر 0 درصدی نیست. در این شرایط استفاده از نوفالو، نسبت فالو، رشد بیشتری را برایتان به همراه خواهد داشت.

لینک فالو و نوفالو را چگونه انتخاب کنیم؟

follow or nofollow link

انتخاب لینک فالو و نوفالو، به سایت‌هایی بستگی دارد که قرار است لینکی را از آن دریافت کنید یا به آن لینک دهید. در برخی از استراتژی‌ها، نیازمند استفاده از لینک فالو خواهید بود. در مقابل برخی از لینک‌ها ممکن است به صفحه‌ای که شما در آن لینک را قرار می‌دهید، مربوط نباشند و بنابراین در این مواقع لینک نوفالو انتخاب مناسب‌تری است. به عنوان مثال لینک‌هایی که برای یک تبلیغ در سایتتان قرار می‌دهید. این لینک‌ها برای کسب درآمد سایت شما هستند، اما ممکن است گوگل آنها را در صفحه‌ شما مناسب نداند. با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانید نوع لینک فالو و نوفالو را مشخص کنید.

چگونه بک لینک‌های فالوی سایت خود را افزایش دهیم؟

بهترین راه برای دریافت بک لینک فالو، انتشار مطالب باکیفیت است. با افزایش کیفیت سایت خود در نهایت به یک مرجع تبدیل خواهید شد که تعداد زیادی بک لینک واقعی و فالو را از سایت‌های دیگر دریافت می‌کند. اینکار تنها با طراحی هوشمندانه سایت شما، استفاده از نویسندگان باتجربه و در نهایت تولید محتواهای باکیفیت امکان پذیر است.

چه زمانی از لینک فالو استفاده کنیم؟

لینک دهی باید به درستی و با روش اصولی انجام شود تا ارزش بالایی را از نظر سئو داشته باشد. در اینجا به مواردی اشاره کرده‌ایم، که می‌تواند دلیلی برای استفاده از لینک‌های فالو باشد:

  • لینک دادن به سایتی که با حوزه کاری شما مرتبط باشد. اگر این سایت معتبر و پر بازدید باشد، می‌توانید امتیاز آن را دریافت کنید.
  • لینک فالو دادن به سایتی که محتوای مفید دارد. در این شرایط اعتبار سایت مرجع به شما نیز منتقل خواهد شد.
  • لینک فالو را می‌توانید به صفحات دیگر در سایت خود نیز ایجاد کنید. در این شرایط باعث می‌شوید تا کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت شما بگذارند و در میان صفحات شما در گردش باشد.

چه زمانی از لینک نوفالو استفاده کنیم؟

در برخی مواقع نیز باید نوفالو را به جای لینک‌های فالو قرار دهید. شرایط زیر استفاده از لینک نوفالو را ضروری‌تر می‌داند:

  • زمانی که سایت‌ مورد نظر شما محتوای نامرتبط داشته باشد، باید لینک ارائه دهنده به آن از نوع نوفالو باشد. در این شرایط به گوگل می‌فهمانید که لینک قرار داده را تایید نمی‌کنید.
  • زمانیکه فعالیت سایت شما فروش لینک به صورت اسپانسری باشد، باید لینک نوفالو قرار دهید. در واقع این لینک‌ها به دلیل عدم ارتباط سایت مورد نظرتان با موضوع سایت شما، باید نوفالو باشد.
  • زمانی که لینکی وابسته باشد باید از کد نوفالو استفاده کنید.
  • زمانی که محتوای شما توسط کاربرانتان تولید شده باشد و فردی، برای تبلیغ سایت خود لینکی را در صفحه شما قرار دهد، بهتر است از کد نوفالو استفاده کنید.
زمان مناسب برای استفاده از لینک فالوزمان مناسب برای استفاده از لینک نوفالو
لینک دادن به سایت مرتبط با حوزه فعالیت شمالینک دادن به سایت‌هایی با محتوای نامرتبط
لینک دادن به یک سایت با محتوای مفیدلینک دادن به محتوایی به صورت اسپانسر
لینک دادن به صفحات دیگر در سایت خودلینک‌های وابسته
 محتوای تولید شده توسط کاربران

آیا لینک فالو و نوفالو از نظر سئو اهمیت دارد؟

لینک فالو و نوفالو

لینک‌های نوفالو اگرچه توسط گوگل شناسایی نمی‌شوند، اما از نظر سئو بی‌اهمیت نخواهند بود. در واقع زمانی که یک لینک نوفالوست، فقط از دادن اعتبار به سایت لینک دهنده جلوگیری می‌کند. اما از نظر سئویی مفید است:

  1. باعث طبیعی نشان دادن بک لینک‌ها می‌شوند. یعنی تعداد زیاد لینک فالو در سایت شما مشکوک است و ترکیب آن با لینک نوفالو می‌تواند برای آن صفحه مفید باشد.
  2. لینک نوفالو باعث بازدید و ترافیک بالا می‌شود.
  3. لینک نوفالو اگرچه از نظر گوگل اعتباری را ندارد، اما به دلیل شناخته شدن شما توسط کاربران به خوبی می‌تواند، لینک فالو را رشد دهد.

قرار دادن لینک فالو و نوفالو تنها با یک کلیک در قالب‌های افگیگا

همانطور که مشاهده کردید، برای ایجاد لینک نوفالو باید یک کد را به لینک اضافه کنید. این موضوع در سایت‌های اختصاصی به صورت کدنویسی انجام می‌شود. ویژگی جالبی که در قالب‌های افگیگا وجود دارد، عدم نیاز به کدنویسی در این شرایط است. در تمام این قالب‌ها در زمان ایجاد یک لینک گزینه‌های مربوط به نوع لینک و نمایش آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت که یکی از آنها مربوط به Nofollow است. با انتخاب این گزینه به راحتی و به صورت اتومات لینک شما به صورت نوفالو در صفحه‌تان قرار می‌گیرد.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *