نقش لینک سازی داخلی در سئو

نقش لینک سازی داخلی در سئو
لینک سازی داخلی در سئو

لینک سازی داخلی در سئو یکی از مهمترین مواردی است که یک وبمستر یا سئوکار آن را باید انجام دهد. این ویژگی مربوط به سئوی داخلی است. پیوندهای داخلی، یک منبع خاص را در سایت شما به کاربر معرفی می‌کنند که درون خود سایت شما قرار داشته و در نتیجه باعث می‌شود تا این کاربر از یک صفحه سایت شما به صفحه دیگری منتقل شود. به این کار لینک سازی داخلی گفته می‌شود.

در متون بهینه، برای لینک سازی از انکرتکست‌ها و کلمات کلیدی استفاده خواهد شد. در واقع این لینک‌ها و عبارات هستند که باعث می‌شود کاربر جذب شده و تصمیم بگیرد که روی لینک معرفی شده توسط شما کلیک کند یا نکند.

لینک سازی داخلی در یک سایت  را می‌توانیم مشابه ساختمانی بدانیم که در آن یک آسانسور در هر طبقه وجود داشته و مخاطب و خزنده‌های گوگل را میان بخش‌های مختلف که همان صفحات سایت شما هستند، جابجا می‌کند. سایتی که دارای لینک سازی داخلی مناسب باشد، از نظر گوگل بسیار مهم بوده و ارزشمند تلقی می‌‎شود.

اهمیت لینک سازی داخلی در سئو

اهمیت لینک سازی داخلی در سئو چیست؟

لینک سازی داخلی در سئو باعث می‌شود تا کاربر از یک صفحه سایت شما به صفحه دیگری وارد شود که در همان دامنه قرار گرفته است. در واقع لینک داخلی یک پیوند در میان صفحات مختلف سایت شماست که دارای موضوعات مشابه با یکدیگر هستند.

زمانی که در یک صفحه موتور جستجو وارد می‌شود، برای ایندکس کردن سایت شما باید محتوای دیگر صفحات را ببیند. برای پیدا کردن تمام صفحات سایت شما باید لینک‌های قابل خزشی وجود داشته باشد. لینک‌هایی که به خزنده‌ها و ربات‌های گوگل اجازه دهد تا درون سایت شما در گردش باشند.

گوگل لینک‌ها را برای پیدا کردن محتواهایتان بررسی کرده و رتبه آنها را در سایت شما دنبال خواهد کرد. اگر محتوای شما لینک‌های درستی را داشته باشد، اهمیت آن را برای گوگل مشخص می‌کند.

در بسیاری از سایت‌ها این اشتباه وجود دارد که لینک سازی داخل به درستی انجام نشده و در نتیجه موتورهای جستجو نمی‌توانند مسیر مناسبی را در سایت شما داشته باشند. اگر لینک سازی داخلی در سایت شما وجود نداشته باشد، موتور جستجو به بن بست خواهد رسید و گردش در میان صفحات سایت شما وجود نخواهد داشت.

ساختاری که برای سایت شما در نظر گرفته می‌شود باید به صورت یک هرم باشد که صفحات موجود در آن به یکدیگر متصل باشند. این ساختارهاست که در نهایت باعث ارزش لینک و قدرت رتبه بندی در سایت شما می‌شوند. این رتبه بندی نیز باعث افزایش رتبه سایت شما خواهد شد.

لینک داخلی

انواع لینک سازی داخلی در سئو

برای آنکه بتوانید بهترین لینک سازی داخلی در سئو را رای سایت خود قرار دهید، باید با انواع آن آشنا شوید:

لینک‌های موجود در فرم

فرم‌های موجود در صفحه می‌تواند یکی از مواردی باشد که می‌توانید لینک‌های موجود در یک صفحه را درون آن قرار دهید. می‌توانید یک نظرسنجی را در سایت خود به صورت فرم در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. البته خزنده‌های گوگل نمی‌توانند لینک‌هایی که درون فرم وجود دارد را مشاهده کنند.

لینک در باکس جستجوی داخلی

خزنده‌های گوگل علاقه‌ای به گشت و گذار در میان صفحات مختلف سایت شما ندارند. به همین دلیل تعداد زیادی لینک ممکن است از نظر گوگل پنهان مانده باشد.

لینک‌های موجود در Javascript غیر قابل تجزیه

در برخی مواقع لینکی را با استفاده از Javascript خواهید ساخت که ممکن است قابلیت خزیدن را نداشته یا ارزش آن کمتر باشد. به همین دلیل گفته می‌شود که از لینک‌های استاندارد HTML به جای این پیوندها استفاده کنید.

لینک‌های Flash ،Java و …

در برخی مواقع پیوندهایی که شما در داخل یک صفحه قرار می‌دهید، از نوع FLASH، برنامه‌های جاوا یا سایر پلاگین‌هاست. همه این پیوندها از نظر موتورهای جستجو قابل دسترسی است. به همین دلیل است که اگر نخواهید لینکی در صفحه‌ای توسط خزنده‌های گوگل خوانده شود، می‌توانید از تگ‌های Meta Robots و Robots.txt استفاده کنید.

لینک‌هایی که در صفحات حاوی لینک‌های زیاد

در هر صفحه نیازمند محدودیتی در خزش برای موتورهای جستجو هستید. تقریبا 150 پیوند در یک صفحه وجود دارد. البته امکان استفاده بیشتر از این مقدار پیوند نیز وجود دارد، اما بهتر است تا 150 عدد باشد. در صورت بیشتر بودن تعداد پیوندها ممکن است موتورهای جستجو نتوانند میان صفحات سایت شما بخزند.

لینک‌های موجود در Frame یا I-Frame

لینک‌هایی که در یک صفحه وجود دارند، ممکن است از نظر فنی در دو مدل Frame و I-Frame باشند. هر دوی این لینک‌ها کاملا سازماندهی شده هستند. اما در بهترین حالت از Frame باید در لینک دهی داخلی استفاده کنید.

اهمیت لینک سازی داخلی

لینک‌ داخلی، باعث اتصال صفحات و پست‌های شما به هم و لینک خارجی، سایت شما را به سایت‌های دیگر متصل خواهد کرد.

اهمیت لینک سازی برای گوگل

  • باعث رابطه بین محتواهای سایت شما خواهد شد. این اتصال با استفاده از گوگل بات انجام می‌شود. ربات وارد سایت شما شده و با دنبال کردن پیوندها، پست و سایز مطالبتان را بررسی می‌کند.
  • لینک‌ها در صفحه اصلی بیشتررین میزان بک لینک را دریافت خواهد کرد. لینکی که در صفحه اصلی سایت شما قرار گرفته، ارزشی دارد که به صورت تقسیم شده با دیگر لینک های آن صفحه است.
  • استراتژی لینک سازی داخلی گوگل باعث می‌شود تا پینودهای داخلی در میان سایت شما با نظم بیشتری انجام شده و در نتیجه ارزش میان صفحات شما مشخص خواهد شد.

سخن پایانی

لینک سازی داخلی، باعث افزایش رتبه بندی سایت شما در گوگل خواهد شد. در این مطلب ارزش این عمل را برایتان به طور کامل توضیح داده‌ایم. برای آنکه لینک سازی داخلی با بهترین شکل ممکن انجام شود، باید به مواردی که در اینجا به آنها اشاره شد، به درستی پایبند باشید. لینک‌سازی باید با استراتژی دقیقی انجام شود، دقیقا همانند همان چیزی که در سایت ساز افگیگا برای محتواها انجام می‌شود.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *