سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید
WHITE HAT SEO

این عبارت نامی آشنا برای افرادی است که در زمینه سئو، تولید محتوا و وبمستری فعالیت می‌کنند. این تکنیک، شامل تعداد زیادی از استراتژی است که در نهایت انجام آنها باعث می‌شود تا یک سایت یا صفحه در رتبه‌های بالای گوگل قرار گیرد. مطمئنا وجود این روش‌ها باعث می‌شود تا گوگل امتیازات خوبی را در اختیار شما قرار دهد. در این مطلب به بررسی سئو کلاه سفید یا وایت هت پرداخته‌ایم.

سئو کلاه سفید یا White-Hat SEO

بهینه سازی سایت با استفاده از سئو کلاه سفید، فعالیتی است که در آن وبمستر یا مدیر سایت، با استفاده از روش‌هایی درست و قانونمند، سایت خود را در رتبه‌های بالای گوگل قرار می‌دهد. بدون استفاده از این رتبه بندی سایت شما در گوگل رتبه خوبی را دریافت نخواهد کرد. اهمیت این بهینه سازی در گوگل بسیار زیاد بوده و  هر سئوکاری باید آن را بداند.

سئو کلاه سفید چه تاثیری در سئو دارد؟

سئوی کلاه سفید

تکنیک کلاه سفید بهترین روش برای قرار گرفتن در نتایج بالای گوگل بود. تکنیک‌های کلاه سیاه اما ریسک بالایی برای سایت شما دارد. شاید در گذشته، افراد زیادی تکنیک‌های کلاه سفید را برای سایت خود ضروری نمی‌دانستند. چرا که نیازمند زمان زیادی برای رسیدن به نتایج است. اما اکنون ضرورت استفاده از این تکنیک‌ها بیشتر از قبل مشخص است. اما روش‌هایی در تکنیک کلاه سفید وجود دارد که با سرعت بسیار بالاتری شما را در نتایج رتبه بندی شما قرار می‌دهد.

مزیت دیگر تکنیک کلاه سفید نسبت به کلاه سیاه، بهبود رتبه سایت به صورت تضمینی و قطعی است. در حالی که کلاه سیاه این ویژگی را ندارد. موتور جستجو به راحتی تشخیص می‌دهد که شما از ترفندهای کلاه سیاه برای سایت خود استفاده کرده‌اید.

قسمت زیادی از آنالیزهایی که گوگل انجام می‌دهد، به صورت کاملا خودکار بوده و به زودی متوجه تکنیک‌های سیاه شما خواهد شد و در نهایت باعث جریمه شما خواهد شد. در واقع این ابزارهای داخلی هستند که این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال سئو کلاه سیاه، به راحتی با ابزارهای محتوایی تشخیص داده می‌شوند.

انواع تکنیک‌های کلاه سفید

نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، استفاده از تکنیک‌های برتر کلاه سفید بوده و باعث می‌شود تا رنک سایت افزایش پیدا کند. در اینجا به چند نمونه از روش‌های سئو کلاه سفید اشاره کرده‌ایم:

  • محتوایتان را الویت بندی کنید…

محتوا اصلی‌ترین ویژگی در سایت شماست. بنابراین تمرکز اصلی موتورهای جستجو در بررسی محتوای سایتتان بوده و این اهمیت در سیستم رتبه بندی گوگل به مرور نیز بیشتر می‌شود. محتوای ارزشمند نیازمند استفاده از ویژگی‌های اصولی است. این موارد بسیار ساده بوده و فاکتورهای گوناگونی را در خود جای داده است:

  • طول مناسب متن که بهتر است از 600 کلمه بالاتر باشد.
  • عنوان مناسب مقاله که باید جذاب و معتبر باشد.
  • استفاده از کلمات کلیدی مناسب که باید چگالی مناسبی داشته باشد.
  • استفاده از انکرتکست‌های مناسب و لینک‌ داخلی که باید با تعداد مناسب باشد.
  • تاریخ محتوا که باید به روز باشد.
  • اعتبار و جذابیت محتوا باید مناسب باشد.
  • رضایت کاربر را در نظر بگیرید…

یکی از اهداف اصلی گوگل، افزایش رضایت کاربران است. باید این موضوع را در نظر بگیرید و سایت خود را به گونه‌ای بهینه کنید که بهترین نتایج را برایتان در نظر داشته باشد.

  • صفحه خودتان را mobile-friendly کنید…

بر اساس مواردی که گوگل اعلام کرده، صفحات سایت باید در گوشی‌های موبایل به درستی نمایش داده شود. در واقع باید کیفیت موجود در دسکتاپ شما، دقیقا در موبایل نیز به همان گونه نمایش داده شود.

تکنیک های کلاه سفید
  • سئوی محلی را فراموش نکنید…

با وجود الگوریتم‌های جدید، سئوی محلی نیز در در قرار گرفتن میان رتبه‌های برتر گوگل بسیار موثر است. تقریبا 82 درصد از خریدهای مربوط به مشتریان از فروشگاه‌های نزدیک است که سئوی محلی باعث نمایش این موارد به آنها در زمان جستجوی اینترنتی خواهد شد.

  • Ux را در نظر بگیرید…

برای بهبود وضعیت تجربه کاربری، باید به UX نیز توجه کنید. فاکتورهای زیادی در این ویژگی وجود دارد که باعث جذب کاربر و کاهش نرخ پرش می‌شود.

  • تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید…

استفاده مناسب از کلمات کلیدی، باعث بهبود رتبه سایت شما خواهد شد. بهتر است با تحقیق در مورد این موارد، بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید. سپس آن را به درستی در محتوا و صفحات سایت خود به کار ببرید. همچنین با ارائه استراتژی و فاکتورهای مناسب و برنامه ریزی مشخص، اعتبار و رتبه بندی سایت خود را با بهترین حالت ممکن قرار دهید. در واقع تمام تلاش شما باید به گونه‌ای باشد که بتواند مخاطبانتان را به خود جذب کرده و برای ساعات طولانی‌تری آنها را در سایت شما قرار دهد.

  • از لینک سازی داخلی استفاده کنید…

کیفیت لینک سازی در سئو کلاه سفید نیز بسیار اهمیت دارد. با استفاده از این روش کاربر در سایت شما در گردش بوده و در نهایت باعث بهبود سایتتان خواهد شد. کافی است لینک‌های موجود در سایت‌های برتر نتایج جستجو را بررسی کنید تا متوجه لینک سازی دقیق در صفحات آن شوید. البته پروسه لینک سازی به درستی انجام نمی‌شود اما یک سئوکار به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد. تنها چیزی که لینک سازی کلاه سفید و سیاه را از هم جدا می‌کند، نحوه استفاده شماست. در کلاه سفید هیچگونه تقلبی صورت نخواهد گرفت.

سخن پایانی

استفاده از سئو کلاه سفید، باعث افزایش رتبه بندی سایت شما خواهد شد. در این مطلب دلایل استفاده از این سئو را توضیح دادیم و به طور کامل به شما معرفی کردیم که چگونه می‌توانید با استفاده از این روش سئو، در رتبه‌های برتر گوگل قرار گیرید. برای دریافت دیگر مقالات در زمینه سئو می‌توانید مطالب مربوط در این زمینه را در سایت ساز افگیگا بخوانید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *