سئو خارجی (Off page seo) چیست؟

سئو خارجی (Off page seo) چیست؟
سئو-خارجی

سئو خارجی چیست؟ این نوع از سئو را با نام OFF PAGE نیز می‌شناسند. یکی از پله‌های مهم سئو که باعث می‌شود، سایت شما در میان نتایج سرچ کاربران در گوگل نمایش داده شود. در این مطلب می‌خواهیم به طور کامل در مورد این شیوه سئو صحبت کرده و روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که باعث بهبود سئو خارجی خواهد شد.

سئو خارجی چیست؟

سئو-خارجی

قبل از آنکه بخواهیم به روش‌های بهبود سئو خارجی اشاره کنیم، بهتر است این نوع از سئو را بشناسیم. سئو خارجی برخلاف سئو داخلی شامل تمامی اقداماتی است که در خارج از سایت صورت می‌گیرد. این موارد به گونه‌ای هستند که در نهایت باعث بهبود جایگاه آن وبسایت در موتورهای جستجو مانند Yahoo، Google و بینگ می‌شوند.

تکنیک‌های مهم برای بهبود سئو خارجی چیست؟

برای آنکه بتوانید با بهترین شکل ممکن سئوی خارجی سایت خود را بهبود ببخشید، باید پله‌هایی را طی کنید. ما در اینجا به 7 عملکرد مهم اشاره کرده‌ایم که در پروسه بهبود سئوی خارجی موثر است.

استفاده از بک لینک

بک لینک عبارت است از لینک‌هایی که توسط سایت‌های دیگر به سایت شما داده می‌شود. اعتبار این لینک‌ها بسیار بالا بوده و باعث می‌شود تا کاربر وارد سایت شما شود. با این پروسه افزایش واقعی رتبه سایت خود را خواهید دید. البته این موضوع را باید در نظر بگیرید که در زمان ورود کاربر به سایت خود باید محتوایی را به او ارائه دهید که برایش مفید باشد. در این صورت در سایت شما باقی خواهد ماند.

ساخت یک وبلاگ

برای آنکه بتوانید سایت خود را به کاربرانتان معرفی کنید، داشتن یک وبلاگ بهترین گزینه است. باید مقاله‌هایی را با محتوای مفید در اختیار دیگران قرار دهید که با جستجوی عبارت کلیدی مورد نظرشان وارد سایت شما شده و در نتیجه از این مطالب استفاده کنند. این ویژگی باعث ورود ترافیک بالایی از مشتریان به سمت شما خواهد شد. بنابراین هم از نظر گوگل ارزشمند است و هم ممکن است نرخ فروش شما را بیشتر کند.

سئو خارجی چیست؟ یکی از انواع سئو است که تاثیر مهمی را در رتبه سایت دارد.

انتشار رپورتاژ خبری

رپورتاژ نیز نقش مهمی را در سئو خارجی ایفا می‌کند. رپورتاژ یک تبلیغات است که به عنوان گزارشی درون سایتی که به صورت خبری بوده و بازدید بالایی دارد، منتشر خواهد شد. این متن حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد شما بوده که در نهایت با یک CTA مناسب، کاربر را به صفحه‌ای که شما معرفی کرده‌اید هدایت می‌کند. این صفحه مطمئنا وبسایت شماست. همانجایی که خدماتتان را به کاربرانتان ارائه می‌دهید. با اینکار آمار بازدید سایت شما بالا رفته و روی بهبود سئو موثر است.

مشارکت در فروم

فروم یا انجمن شامل وبسایت‌هایی است که در آنجا افراد زیادی عضو هستند. در این فضاها سوالات مختلفی پرسیده می‌شود که می‌توانید به آنها پاسخ داده و لینک مرتبط با پاسخ را که در مورد خود سایت شماست در اختیارشان قرار دهید. با اینکار افرادی که به کسب و کارتان احتیاج دارند، به صورت اختصاصی وارد سایت شما خواهند شد.

عضویت در شبکه‌های اجتماعی

امروزه افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند. بنابراین یکی از بهترین راهکارها برای بهبود سئو خارجی، مشارکت در این مکان‌هاست. شما می‌توانید صفحه‌ای را مربوط به کسب و کار خود در LinkedIn ،Facebook ،Instagram، Tweeter ایجاد کرده و پست‌های مختلفی را با لینک مرتبط داخل آنها قرار دهید. با اینکار تعداد زیادی ورودی را از این فضا دریافت خواهید کرد.

استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی

سعی کنید از روش‌های تبلیغاتی جدید برای کسب و کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال ویدئوهایی را ساخته و آن را در سایت‌های معتبر مانند یوتیوب و آپارات منتشر کنید. در کپشن این ویدئوها اطلاعات مربوط به سایت خود را قرار دهید تا مخاطبان پس از مشاهده فیلم وارد آن شوند.

معرفی در موتورهای جستجو

سعی کنید سایت خود را به موتورهای جستجویی که بازدید بالایی دارند معرفی کنید. به عنوان مثال در گوگل یا یاهو ثبت نام کنید. با اینکار امتیاز سایت شما بالا رفته و احتمال دیده شدن مقالاتتان بیشتر خواهد شد.

نقش سئو خارجی چیست؟ افزایش ورود کاربران و بهبود رتبه در نتایج جستجوی مرورگرها

مشکلات رایج در سئو خارجی چیست؟

offpage-seo

تا اینجا با عنوان سئو خارجی چیست و روش‌هایی که باعث بهبود آن می‌شود، صحبت کردیم اما گاهی این نوع از سئو مشکلاتی را نیز ایجاد می‌کند که در اینجا به چند مورد آن اشاره کرده‌ایم:

لینک‌های بی کیفیت

کیفیت پایین بک لینک هایی که دریافت می‌کنید، تاثیر مستیفیمی را در سئوی سایت شما دارد. باید حتما بک لینک توسط فردی حرفه‌ای و با بالاترین کیفیت ممکن انجام شود. منبعی که برای دریافت بک لینک انتخاب می‌کنید باید معتبر باشد. با استفاده از Moz’s Open Site Explorer می‌توانید لینک‌های بی کیفیت را که از قبل در سایت شما ایجاد شده پیدا کرده و آنها را از بین ببرید.

تبادل بیش از اندازه

گاهی افراد به دنبال افزایش و بهبود سئوی سایت خود دست به اشتباهاتی نظیر تبادلات بیش از حد با منابع لینک مختلف می‌زنند. به عنوان مثال دو سایت را ایجاد کرده و به طور مداوم لینک‌هایی را به یکدیگر می‌دهند. گوگل برای این موارد امتیازی را قائل نمی‌شود. حتی ممکن است برای این زیاده‌روی امتیازات منفی را در نظر بگیرد.

انکسرتکست نامناسب

یک بک لینک باکیفیت شامل انکر تکست‌های مناسبی است که باید آن را درون محتوای خود بگنجانید. این کار باید کاملا طبیعی انجام شود. همچنین باعث می‌شود تا گوگل کاملا طبیعی روی لینک‌های محتوایی که شما منتشر کرده‌اید امتیازاتی را به سایتتان ارائه دهد. معمولا انکرتکست‌هایی که به صورت غیر طبیعی درون یک سایت آورده شوند، گوگل را گمراه خواهند کرد و گاهی منجر به جریمه خواهند شد.

NAP نادرست

NAP مربوط به اطلاعات شماست. این اطلاعات شامل نام، آدرس و شماره تماسی است که مشتریان می‌توانند با شما در ارتباط باشند. هر گونه مغایرت در این آدرس که در سایت شما و دیگر وبسایت‌های دیگر قرار گرفته، باعث امتیاز منفی برای شما خواهد شد.

سخن پایانی

اکنون دیگر می‌دانید که سئو خارجی چیست و به چه دردی می‌خورد. تمام مواردی که در این مطلب عنوان شد تنها پس از طراحی سایتتان امکان پذیر است. شما می‌توانید برای طراحی سایت خود از خدمات افگیگا استفاده کنید. پس از این طراحی که در چند دقیقه قابل انجام است، می‌توانید شروع به اقداماتی مربوط به سئو داخلی و خارجی کنید. به نظر شما تکنیک‌های موثر دیگر در بهبود سئو خارجی چیست؟

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *