دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ در دنیای بازاریابی آنلاین بحثی به نام دیجیتال مارکتینگ نیز شنیده می‌شود. اما شاید هنوز هم برخی افراد معنی این واژه را ندانند. این مطلب توضیحات کاملی را در مورد این پروسه و همچنین نکات پیرامون آن به شما بیان خواهد کرد.

دیجیتال مارکتینگ روشی مدرن و به صرفه برای رشد کسب و کار شماست.

کاربرد دیجیتال مارکتینگ چیست؟

digital marketing چیست

این فرایند، روشی مدرن در بازاریابی کسب و کارهای مختلف است. با این روش به خوبی می‌توانید مشتریان و مخاطبان خود را شناسایی کرده و محصولات خود را به آنها معرفی کنید. این روش بازاریابی نسبت به انواع دیگر که به صورت سنتی انجام می‌شود، کم هزینه‌تر است. همچنین ابزارهای مختلفی برای انجام آن وجود دارد.

مهمترین تکنیک‌های به کار برده شده در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

روش‌های مختلفی در دیجیتال مارکتینگ انجام می‌شود که تنها یک دیجیتال مارکتر از آن خبر دارد. لیستی از این فعالیت‌ها را می‌توانید در زیر ببینید:

  • سئو یکی از روش‌هایی است که در دیجیتال مارکتینگ برای کسب رتبه بالاتر در گوگل استفاده می‌شود.
  • بازاریابی محتوایی نیز برای افزایش آگاهی برند و جذب و تولید محتوا استفاده می‌شود.
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی روش دیگری برای افزایش آگاهی مخاطبان در فضای آنلاین است.
  • همکاری در فروش را نیز در میان روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ می‌توانید ببینید.
  • تبلیغات همسان نیز روش دیگر در بازاریابی دیجیتال است که باعث افزایش ترافیک ورودی در سایت شما خواهد شد.
  • اتوماسیون بازاریابی باعث افزایش رغبت مخاطبان برای استفاده از خدمات شما می‌شود.
  • بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌هایی است که به صورت کمپین انجام شده و مخاطبان را در جریان کسب و کار شما قرار می‌دهد.
  • ارتباط با مشتری نیز باعث افزایش رضایت و جلب کاربران می‌شود.
  • بازاریابی درونگرا در مراحل مختلف خرید مشتری، او را حمایت می‌کند.
  • ویدئو یکی دیگر از روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که به معرفی محصول، برندینگ و ارائه خدمات کمک می‌کند.
  • بازاریابی مجدد باعث می‌شود شانس تبدیل مخاطب به مشتری بیشتر شود.

چگونه دیجیتال مارکتینگ را وارد کسب و کارمان کنیم؟

ّبازاریابی-آنلاین-چیست

روش استفاده از دیجیتال مارکتینگ چیست؟ چگونه می‌تولنیم این پروسه را وارد کسب و کار خود کنیم؟ یک دیجیتال مارکتر با علمی که دارد، به راحتی می‌تواند این فرایند را برای ارتقای یک برند انجام دهد. اما می‌خواهیم در این مطلب به مواردی اشاره کنیم که می‌توانید با استفاده از آن شما هم از این پروسه برای رشد کار خود استفاده کنید.

1. هدف گذاری کنید…

هدف گذاری در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ زمانی که شما می‌خواهید به تازگی کار خود را آغاز کنید، باید هدفتان را مشخص کنید. باید استراتژی را از قبل تعیین کنید. فرض کنید هدف شما آگاهی از برند باشد. باید تمرکز خود را بیشتر روی این تکنیک قرار دهید. یا ممکن است بخواهید افزایش فروش در محصولات خود داشته باشید که در این صورت باید تمرکز خود را روی سئوی سایت بگذارید.

2. مخاطب هدف خود را مشخص کنید…

مخاطب خود را تعیین کنید. باید مشخص کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند. به عنوان مثال مخاطبان هدف بسته به کانال یا هدف شما متفاوتند. اگر مخاطبان شما جوانان هستند، باید محتواهایی متناسب با آنها ارائه دهید. یا به عنوان مثال باید ببینید که محتوای متنی بیشتر برای مخاطبان شما مهم است یا تصویری و ویدئویی؟ سپس بر اساس این موارد، سایت خود را بهینه کنید.

3. بودجه خود را تعیین کنید…

پله بعدی برای ورود دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار تعیین میزان بودجه است. اگر به تازگی کسب و کار خود را آغاز کرده‌اید به سراغ روش‌هایی بروید که هزینه چندانی را در بر نداشته باشند. مانند تکنیک‌های سئو، شبکه‌های اجتماعی و … که معمولا کم هزینه هستند.

4. استراتژی‌های رایگان و پولی را در نظر بگیرید…

استفاده مداوم از روش‌های رایگان دیجیتال مارکتینگ، برایتان مناسب نخواهد بود. باید هر دو را در کنار هم انجام دهید. اگرچه هزینه‌های کم هم در نهایت جواب خواهند داد، اما ممکن است این فرایند بیشتر طول بکشد. اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام روش دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید، بهتر است ابتدا شبکه‌های اجتماعی را امتحان کنید.

5. محتوای مناسب تولید کنید…

اکنون که مخاطب خود را شناخته‌ و بودجه مورد نظرتان را مشخص کرده‌اید باید به دنبال پیدا کردن محتواهایی مناسب باشید. این محتواها را می‌توانید در پلتفرم‌های مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی، بلاگ، تبلیغات، ایمیل، پیامک و … منتشر کنید. محتوای شما باید منحصر به فرد بوده و باعث افزاشی آگاهی مخاطب شود.

6. برای موبایل بهینه باشید…

اینروزها اغلب کاربران با استفاده از موبایل وارد فضای آنلاین می‌شوند. بنابراین باید فرایند دیجیتال مارکتینگ به گونه‌ای انجام شود که برای این کاربران نیز بهینه باشد. به عنوان مثال تصاویر، صفحات سایت و … باید کاملا با تمام اندازه صفحات متناسب باشد. در مورد سایت‌ها نیز باید امکان ریسپانسیو وجود داشته باشد.

7. کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید…

هدف دیجیتال مارکتینگ شناسایی کسب و کار به مخاطبان توسط آن چیزی است که آنها سرچ می‌کنند. بنابراین باید به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی باشید که مخاطبان آنها را سرچ می‌کنند. برای این کار باید از روش‌های مختلف تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. ابزارهای مختلفی برای اینکار در دسترس است.

8. موفقیت‌های خود را تکرار کنید…

برای آنکه بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید، باید فرایندهایی که طی کرده‌ و در آن موفق بوده‌اید، را تکرار کنید. تقریبا بعد از گذشت چند ماه می‌فهمید که مخاطبان شما از چه روشی بیشتر جذب خواهند شد.

استفاده مداوم از روش‌های صحیح دیجیتال مارکتینگ باعث رشد سریعتر کسب‌ و کار خواهد شد.

سخن پایانی

بازاریابی-آنلاین-چیست

اکنون می‌دانید که دیجیتال مارکتینگ چیست و دلیل استفاده از آن برای کسب و کارهای مختلف چه چیزهایی است. بنابراین می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید که این فرایند برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر… اما برای آنکه بتوانید وارد این فضا شوید، بهتر است یک سایت مناسب با کسب و کار خود راه‌اندازی کنید. تعداد زیادی از سایت سازها مانند سایت ساز افگیگا وجود دارد که با قیمتی بسیار کم امکان ورود به فضای آنلاین را در اختیار شما قرار خواهند داد. شما از چه روشی برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می‌کنید؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *