تفاوت سئو و گوگل ادوردز

تفاوت سئو و گوگل ادوردز
تفائت سئو و گوگل ادوردز

تفاوت سئو و گوگل ادوردز در چیست؟ ادوردز و سئو دو مولفه مهم برای بازاریابی موتورهای جستجو هستند. این موارد در اداره کمپین‌های بازاریابی دیجیتال به میزان زیادی استفاده می‌شوند. اما تفاوت و تشابهاتی بین این دو وجود دارد که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت:

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز یک پلتفرم است، برای آنکه سایت‌های مختلف، خود را در رتبه‌های بالای گوگل و در پیش چشمان مخاطبان قرار دهند. یعنی حتی بالاتر از یوتیوب، ویکی پدیا و هزاران سایت مطرح دیگر!!!

در این پروسه، شما یک تبلیغ دهنده هستید که در ازای نمایش یا کلیک کردن کاربران روی سایتتان هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید و این یک معامله دو سر سود برای شما خواهد بود.

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو نیز باعث بالا رفتن سایت‌ها در نتایج جستجو خواهد شد. در این فرایند شما باید بر اساس الگوریتم‌های گوگل سایتتان را بهینه کنید تا توسط موتورهای جستجو شناسایی شده و کاربران آن را ببینند.

تفاوت سئو و گوگل ادوردز چیست؟

تفاوت سئو و گوگل ادوردز

برای آنکه بتوانیم به خوبی تفاوت سئو و گوگل ادوردز را در فضای آنلاین بررسی کنیم، سعی کردیم تا به صورت موردی به آنها بپردازیم:

  • گوگل ادوردز معمولا برای سایت‌ها و وبسایت‌هایی مناسب است که از طریق گوگل ادسنس که یک برنامه تبلیغاتی توسط گوگل است، ارائه شده باشند. در صورتیکه سایت‌هایی که بر اساس قوانین سئو بهینه شده‌اند، توسط تمام موتورهای جستجو قابل شناسایی هستند.
  • ترافیکی که وارد ادروردز می‌شود، با پرداخت پول است اما در سئو ترافیک وارد شده به صورت رایگان است.
  • سایت‌های ادوردز در بالاترین نتایج گوگل نمایش داده خواهند شد، اما زمانیکه روی سئوی یک سایت کار می‌کنید، باید تلاش کنید تا در مدت زمان مشخصی بتوانید لینکی را در گوگل دریافت کنید.
  • ادوردز نسبت به سئو با سرعت بالاتری شما را در رتبه‌های بالای گوگل قرار خواهد داد. در واقع برای انجام کمپین‌های تبلیغاتی بهترین گزینه هستند تا بتوانند ترافیک دلخواه شما را ایجاد کنند. در صورتی که برای سئو نیازمند زمان بیشتری خواهید بود تا ترافیک مناسبی را دریافت کنید.
  • بازگشت سرمایه یا ROI در ادوردز بیشتر است، اما زمانیکه از سئو استفاده می‌کنید، عوامل زیادی در این پروسه نقش دارند که روی دخل و خرج کسب و کار موثرند.
  • با توقف گوگل ادوردز، دیگر نمایش سایت شما در رتبه‌های اول گوگل به پایان می‌رسد، اما با استفاده از سئو و دریافت ترافیک ارگانیک تا مدت زیادی ورودی به سایت خود خواهید داشت.
  • در گوگل ادوردز، می‌توانید به صورت همزمان تعداد زیادی از کلمات کلیدی را استفاده کنید، در صورتی که برای سئوی مناسب باید تنها چند کلمه کلیدی را انتخاب و برای دریافت نتایج بهتر روی آنها سرمایه گذاری کنید.

گوگل ادورودز یا سئو؟ کدام بهتر است؟

سئو یا گوگل ادز

اگر قصد ایجاد یک کمپین تبلیغاتی را دارید، بهترین انتخاب برای شما ادوردز است. در واقع این مربوط به زمانی است که نیازمند کاربران بیشتری در مدت زمان سریعتر هستید. به عنوان مثال فروش ویژه‌ای را در زمان محدودی در سایت خود قرار داده‌اید و قصد فروش بیشتر آن را دارید.

همچنین برای سایت‌هایی که به تازگی کار خود آغاز کرده‌ و قصدشان شناخته شدن توسط کاربران است، نیز ادوردز پیشنهاد خوبی خواهد بود. با اینکار تعداد زیادی مشتریان جدید را وارد سایت خود خواهند کرد و در نهایت ترافیک بالایی را در کوتاهترین زمان به دست خواهند آورد.

اگر از ادوردز به درستی استفاده نکنید، نه تنها سودی را نخواهد داشت، بلکه پولتان را نیز به هدر داده‌اید.

زمانی از سئو استفاده می‌کنیم که…زمانی از گوگل ادوردز استفاده می‌کنیم که…
قرار است ورودی‌های زیادی بگیریم.قرار است در سریعترین زمان ورودی بگیریم.
کلیک زیادی می‌خواهیم.هزینه برایمان اهمیتی ندارد.
در موضوعات مختلف فعالیت می‌کنیم.یک کمپین راه اندازی کرده‌ایم.
زمان برایمان اهمیتی ندارد.

سئو را در کنار ادوردز به کار ببرید…

اگرچه ادوردز در برخی شرایط،بهترین انتخاب برای شماست اما نباید از سئو در این مسیر نیز غافل شوید. سئو و بازاریابی محتوا و همچنین استفاده از رسانه‌های اجتماعی، نتیجه بسیاری خوبی را برای شما در پی خواهند داشت. ادوردز برای مدتی معین مناسب است، اما سئو اهداف بلند مدت شما را در پی خواهد داشت. به علاوه بازاریابی محتوا را هم باید در راستای کار خود قرار دهید.

بازاریابی محتواکمک به تولید محتوای درست
سئوبهینه سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو
رسانه‌های اجتماعیانتشار محتوای بهینه شده به مخاطبین

استفاده همزمان از ادز و گوگل

سئو یا ادوردز

افرادی زیادی بر این باورند که با استفاده از سئو دیگر نیاز به ادز نخواهد بود. این تصور کاملا اشتباه است. حتی اگر سایتی در بالاترین رتبه‌های گوگل قرار گیرد، باز هم برای برخی از کلمات کلیدی باید از گوگل ادوردز استفاده کند. با این کار و ارزیابی بازدهی که داشته‌اید، می‌توانید ROI بالاتری را دریافت کنید.

البته این مورد کاملا بستگی به نحوه استفاده شما دارد. باید یک مدیر بازاریابی یا سئوکار بتواند با دقت رنکینگ‌ها و ترافیک سایت خود را بررسی کرده و با طراحی یک استراتژی درست، از این دو عامل در کنار هم استفاده کند.

از طرفی گاهی شما روی یک کلمه کلیدی شک دارید، با استفاده از ادوردز می‌توانید بررسی کنید که چه تعداد کاربر با عبارت کلیدی مورد نظر شما وارد صفحه‌تان شده و از آنجا به قسمت‌های دیگر رفته‌اند، بنابراین کلمات کلیدی که بازدهی بیشتری دارند را پیدا خواهید کرد و آنها را اولویت قرار می‌دهید.

سخن پایانی

همانطور که داشتن یک استراتژی مناسب باعث کسب رتبه‌های برتر می‌شود درک تفاوت سئو و گوگل ادوردز نیز مهم و ضروری خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود تا به درستی از هر کدام از آنها را در کسب و کار خود استفاده کنید.

سئو و ادوردز رقیب هم نیستند، بلکه دو ابزار قدرتمند و تکمیل کننده برای کاربری همدیگر هستند. در مواقعی ادوردز مناسب بوده و گاهی نیز سئو برایتان بهتر است. در هر صورت این مطلب به شما کمک می‌کند، تا انتخاب بهتری را برای آنها داشته باشید. بنابراین پاسخ در انتخاب این دو گزینه کاملا مشخص است. ادوردز برای دریافت ترافیک بالاتر و سئو برای بازاریابی محتوا و کمپین‌های دیگر است. تا در نهایت بتوانید نتیجه ترکیبی را از آنها را دریافت کنید. اگر شما هم تجربه‌ای از این دو مورد داشته‌اید آن را در زیر این مقاله در سایت ساز افگیگا به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *