بهینه سازی بیش از حد یا Over Optimization چیست؟

بهینه سازی بیش از حد یا Over Optimization چیست؟
بهینه سازی بیش از حد

بهینه سازی بیش از حد چیست؟ استفاده بیش از حد از یک چیز خوب می‌تواند در برخی مواقع مضر باشد، به خصوص در سئوی سایت… الگوریتم‌های گوگل، مدام در حال تغییر هستند. چیزی که 6 ماه پیش کار می‌کرد، ممکن است اکنون سئو کلاه سفید و در عوض موارد دیگری به عنوان اصلی‌ترین بخش سئو در نظر گرفته شوند. در اینجا به مواردی اشاره شده که انجامشان، ممکن است باعث بهینه سازی بیش از حد سایت شما شود.

تکرار بیش از حد کلمات کلیدی

Over Optimization

برای نوشتن یک محتوای صحیح باید به تعداد کلمات کلیدی توجه کنید. با استفاده از این عبارات است که گوگل تشخیص می‌دهد محتوای شما در چه زمینه‌ای بوده و پیرامون چه موضوعی صحبت کرده‌اید. استفاده بیش از اندازه کلمات کلیدی را تحت عنوان بمباران کلمات کلیدی می‌شناسند و در نتیجه باعث بهینه سازی بیش از اندازه آنها خواهد شد.

طول آدرس دامنه

اگر کلمات کلیدی بخشی از آدرس باشند، سایت‌هایی با نام دامنه طولانی می‌توانند سایت را بیش از حد بهینه کنند. بهترین آدرس‌ها، آنهایی هستند که نشان دهنده هویت سایت شما باشند. هنگام افزودن وبلاگ‌ها و سایر محتوای ثابت، نامگذاری ارگانیک برند می‌تواند به عنوان یک لنگر در آدرسی منحصر به فرد، به جای ارجاع دلخواه، ادغام شود. برخی از وبمستران اسم برند خود را به عنوان URL سایتشان استفاده می‌کند.

پیوندهای داخلی سایت

یکی از نشانه‌هایی که باعث سئوی بیش از حد می‌شود، استفاده از لینک‌های زیادی در یک محتوا، روی انکر تکست‌هایی که صرفا با هدف سئو ایجاد شده باشند. باید تعداد این لینک‌ها به طور طبیعی باشد. لینک‌سازی بیش از اندازه و بی هدف نشان دهنده بهینه سازی بیش از حد سایت شماست.

محتوای صفحه تکراری

تکرار محتوای صفحه (که اغلب به عنوان محتوای تکراری شناخته می شود) در یک دامنه سایت می‌تواند منجر به بهینه سازی بیش از حد در گوگل شود. هنگام طراحی یک سایت، محتوای متنی باید در هر صفحه به صورت مجزا باشد. این موضوع باعث کاهش امتیاز در آن سایت شده و در نهایت منجر به جریمه خواهد شد.

لحن نوشته

زبان نوشته باید به گونه‌ای باشد که متناسب با مخاطبان شما نوشته شده باشد. لحن نوشته در یک سایت باید، کاملا بر اساس سن و ویژگی‌های مخاطب باشد و در نهایت بتواند به خوبی منظور شما را به مخاطبان برساند.

چگالی کلمات کلیدی

تراکم بالای کلمات کلیدی نیز می‌تواند در یک مقاله یا صفحه از سایت شما باعث ایجاد بهینه سازی بیش از اندازه خواهد شد. سعی کنید، کلمات کلیدی مهم را انتخاب و از آنها در محتوای خود استفاده کنید.

کلمات کلیدی نامناسب

استفاده از کلمات کلیدی نامناسب یکی دیگر از دلایل بهینه سازی بیش از حد است. باید به دنبال استفاده از کلمات کلیدی پر سرچی باشید که مرتبط با کسب و کار شما باشد. گوگل به خوبی می‌تواند، نوع کلمات کلیدی موجود در متن شما را تشخیص دهد. بنابراین استفاده نامناسب از کلمات کلیدی در یک محتوا، ممکن است باعث بهینه سازی نامناسب آن شود.

لینک‌های مخفی

قرار دادن لینک‌های مخفی در یک صفحه نیز آن را در میان بهینه‌سازی‌های نامناسب قرار می‌دهد. این لینک‌ها از دید کاربران مخفی می‌ماند اما گوگل به آنها دسترسی خواهد داشت. لینک‌های مخفی یکی از تکنیک‌های کلاه سیاه هستند که در دسته مواردی قرار می‌گیرند که باعث بهینه سازی بیش از حد در گوگل خواهد شد.

تگ‌های هدینگ

استفاده بیش از اندازه تگ‌های هدینگ، نیز یکی دیگر از مواردی است که در بهینه سازی بیش از اندازه در یک سایت قرار می‌گیرد. عنوان اصلی همان H1 است که تیتر آن صفحه بوده و اندازه نمایش آن نسبت به دیگر هدینگ‌ها بزرگتر در نظر گرفته می‌شود. تگ‌هایی مانند H2 ،H3 و … نیز باعث ایجاد ظاهری زیباتر و در نتیجه خوانایی بهتر محتوای شما می‌شود. اما تعداد محتواها نباید بیش از اندازه باشد.

چگونه بهینه سازی بیش از حد سایت خود را تصحیح کنیم؟

بهینه سازی بیش از حد

اکنون با مواردی که باعث بهینه سازی بیش از حد آشنا شدید، اما سوال اینجاست که چگونه محتوای بیش از حد سئو شده را به شما می‌دهد؟

  • محتوایی که احساس می‌کنید، بیش از اندازه سئو شده را پیدا کنید. آن را تحلیل کنید تا در نهایت بتوانید مشکل آن را پیدا کرده و حل کنید.
  • در مرحله دوم کلمات کلیدی که در محتواهای خود هدف قرار داده‌اید را پیدا کنید. کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بهترین کارایی را برای سایت شما داشته باشد.
  • مقاله‌ای که بیش از حد سئو شده را اصلاح کنید و انها را به گونه‌ای بهبود ببخشید که بتواند بالاترین رتبه را در گوگل دریافت کند.
  • لینک مقاله خود را پس از اصلاح با ابزار URL Inspection بررسی کنید. کنسول جستجو به شما کمک می‌کند تا به خوبی اطلاعات مربوط به سایتتان را بررسی کرده و در نهایت شما را در موتورهای جستجو قرار دهد.
  • هدف نهایی از محتوای تولید شده در سایتتان را بررسی کنید و کلمات کلیدی را ردیابی کنید تا موتورهای جستجو آنها را بهتر شناخته و امتیاز بدهد.

سخن پایانی

سئوی بیش از حد باعث ایجاد مشکلات جدی در سایت شما خواهد شد. گوگل در این حالت امتیازات منفی را به شما می‌دهد که در نهایت باعث می‌شود رتبه شما در میان سایت‌ها در پایین‌ترین حالت ممکن قرار گیرد. می‌توانید از ابزارهایی مانند یواست و رنک مث برای سئوی محتواهای سایت خود استفاده کنید تا از بهینه سازی بیش از حد سایت خود جلوگیری کنید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *