بهترین منابع برای طراحی گرافیک

بهترین منابع برای طراحی گرافیک
بهترین منابع برای طراحی گرافیک

طراحان گرافیک همیشه به دنبال لیستی از منابع برای کار خود هستند. پیدا کردن این لیست، مطمئنا کاری سخت و زمان بر بوده و تقریبا گاهی غیر ممکن است. اگر شما هم به دنبال منابع هستید، این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی برایتان باشد.

بهترین منابع برای طراحی گرافیک در چه دسته بندی هایی قرار می‌گیرند؟

برای آنکه بتوانیم بهترین منابع را به شما پیشنهاد کنیم، به تمام شاخه‌ها پرداختیم. در واقع شما برای طراحی نیازمند وکتور، عکس، فونت، قالب، رنگ و … هستید. اگر کار شما در زمینه گرافیک سه بعدی است، باید این مدل‌ها را هم داشته باشید. تمام منابع بر اساس دسته بندی های مختلف در فضای آنلاین وجود دارد که بسته به نوع کسب و کارتان می‌توانید آنها را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که برخی منابع از فونت فارسی پشتیبانی نمی‌کنند.

چند نمونه از بهترین منابع برای طراحی گرافیک

منابع گرافیک

Dibbble.com

این سایت در زمینه ارائه خدمات گرافیک بسیار خوب عمل کرده و به صورت رایگان و پولی است. کاربران می‌توانند، طرح‌های خود را در این سایت به صورت رایگان و پولی قرار دهند. به همین دلیل تعداد زیادی طراحی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. کلیه تصاویر در سایت Dibbble.com با پسوندهای PNG یا PSD وجود دارد. همچنین تعداد زیادی قالب، وکتور، آیکون و … نیز در دسترس است.

امکانات دیبل

  • طراحی‌های کاربرپسند
  • امکانات فوق‌العاده
  • طرح‌های تازه
  • طرح‌های حرفه‌ای

MaterialPallete.com

دومین گزینه در میان بهترین منابع برای طراحی گرافیک مربوط به انتخاب رنگ است. اگر در پروسه طراحی خود به دنبال یک پالت کامل هستید، این سایت گزینه‌های پیشنهادی زیادی را برای شما دارد. علاوه بر این با هر بار رفرش صفحه سایت این رنگ‌ها تغییر کرده و پلت جدید در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

امکانات متریال پلت

  • همخوانی رنگ‌ها در سایت
  • استفاده از هوش مصنوعی
  • سیستم رنگ بندی درست

Vecteezy.com

وکتور یکی دیگر از منابع مورد نیاز گرافیست‌هاست. در این سایت تعداد زیادی وکتور، آیکون و … نیز وجود دارد. گرافیست‌ها، کارهای هنری خود را به صورت پولی در این سایت قرار می‌دهند به همین دلیل منبع خوبی برای دانلود و خرید از آنهاست. در این سایت وکتورهایی نیز وجود دارد که برای استفاده از آنها باید اشتراکی را به صورت دوره‌ای پرداخت کنید. البته برخی از آنها نیز به صورت رایگان هستند.

امکانات وکتور

  • قابلیت خرید اشتراک برای دوره‌ای مشخص
  • دارای منابع رایگان و پولی
  • دارای وکتورهای متنوع

1001fonts.com و fontyab.com

ویژگی مهم دیگری که یک گرافیست باید به آن دقت کند، فونت است که در سایت‌های معرفی شده، تعداد زیادی از آنها قرار گرفته است. رنگ، وکتور و طرح‌هایی که در این سایت وجود دارد و همچنین فونت و نوشته‌های موجود در آن بسیار زیادی بوده و هر طراح سایتی می‌تواند از آنها استفاده کند. در واقع پیدا کردن فونت ممکن است زمان زیادی را بگیرد و این سایت کار شما را راحت‌تر کرده است. fontyab نسخه ایرانی و 1001fonts نسخه خارجی است.

امکانات فونت یاب و 1001فونت

  • مخصوص فونت‌های ایرانی و خارجی
  • دارای جستجوی پیشرفته

free3d.com

منبع بعدی در میان بهترین منابع برای طراحی گرافیک، یک سایت بسیار قوی و کامل برای پیدا کردن تصاویر سه بعدی است. تقریبا بیش از 100 طرح را در این پلتفرم می‌توانید ببینید که برای افرادی که با نرم افزارهای 3D مکس و بلندر و سینما 4 دی یا مایا کار می‌کنند، مناسب است. این سایت طرح‌های بسیاری زیادی را برای طراحی پوستر و المان‌های مختلف در اختیار مخاطبان قرار دهد.

مزایای فری تری دی

  • دسترسی به طرح‌های متنوع سه بعدی
  • قابل استفاده برای انیمیشن، بازی و پوستر

دیگر ابزارهای پرکاربرد برای گرافیست‌ها کدامند؟

منابع گرافیک

به جز مواردی که در اینجا به آنها اشاره شد، سایت‌های دیگری نیز در فضای وب وجود دارند که می‌توانید از آنها به عنوان یک منبع گرافیکی استفاده کنید. در اینجا جدولی را قرار داده‌ایم که در هر زمینه تعدادی سایت مرجع را در اختیار شما قرار داده است:

برای رنگ‌هامناسب برای ایلاستریشنبرای یافتن عکسبرای الهام گرفتنمناسب تایپوگرافیبرای آیکون ها 
Adobe ColorUndrawUnsplashBehanceBehanceFlaticon
Coolors.coBrushremove.bgDribbbleGoogle FontsIconly
PalettonUi8.NetPexelsMobbin.DesignFontiranFeather icons
PicularIcons8Moose by Icons8Siiimple.comFont in UseCoco icon pack
colorhunt.coStorytale.ioPixbyPinterestYourwokforthemmy icons
Colors.muzFreepickinstagramAnron icons

هر کدام از این سایت‌ها برای منظور خاصی طراحی شده‌اند. برای آنکه بتوانید بهترین ابزار را انتخاب کنید، باید ابتدا زمینه کاری خود را در نظر گرفته و آنهایی را انتخاب کنید که قابلیت استفاده را دارند. در مورد بخش مربوط به تایپوگرافی بهترین گزینه آنهایی است که به زبان فارسی باشند.

چرا از منابع گرافیست استفاده کنیم؟

شما هیچ گاه نمی‌دانید که چه زمانی ذخایر طرح و ایده‌ها در ذهنتان به پایان می‌رسد.؟ تا چه زمانی طرح‌هایی که در ذهنان نقش بسته نو و جدید بوده و تا چه زمانی می‌توانید با استفاده از ایده‌های نو طرح‌های جدیدی را ایجاد کنید؟ مطمئنا داشتن لیستی از بهترین منابع برای طراحی گرافیک، که مجموعه‌ای کامل از فاکتورهای مختلف در فضای وب را در اختیارتان قرار دهد، به شما کمک می‌کند تا لیستی از ایده‌ها را در کنار خود داشته و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

سخن پایانی

همیشه گرافیک سایت جزو مهمترین کارهایی است که باید برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. اگر طرح سایت شما مناسب نباشد، مشتری و مخاطبانتان نمی‌توانند ارتباط خوبی را با آن برقرار کنند، در نتیجه ممکن است به سرعت سایت شما را ترک کنند. این موضوع از نظر گوگل امتیاز منفی داشته و در نتیجه روی سئوی سایتتان به شدت تاثیر گذار است.

در سایت ساز افگیگا تمامی قالب‌ها به صورت آماده بوده و نیازی به طراحی نخواهید داشت. کافی است به یکی از این محصولات مراجعه کنید تا کیفیت تصاویر موجود در آن را ببینید. به همین دلیل است که اغلب آنها سئوفرندلی بوده و برای یک سایت تخصصی و پیشرفته مناسب است.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *