8 ابزار برای تست سرعت سایت

8 ابزار برای تست سرعت سایت
بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

ابزارهای زیادی برای تست سرعت سایت‌های مختلف وجود دارد که بسیاری از آنها به صورت آنلاین هستند. ما در این مطلب به معرفی بهترین ابزارهای تست سرعت سایت پرداخته‌ایم تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن و راحت‌ترین روش، میزان سرعت سایت خود را بسنجید.

سرعت سایت چه تاثیری در سئوی سایت دارد؟

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

در نظر داشته باشید که گوگل به تجربه کاربر در سایت شما اهمیت زیادی می‌دهد. مطمئنا یک کاربر زمانی تجربه خوبی را از سایت شما دارد، که بتواند در سریعترین زمان ممکن به آنچه که می‌خواهد دست پیداکند. بنابراین سرعت سایت یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل بوده و داشتن اطلاعات کافی در مورد میزان آن برای هر سایتی لازم و ضروری است. این ابزارها امکان مشاهده این ویژگی را به کاربران خواهند داد. هر کسب و کاری که در فضای آنلاین فعالیت می‌کند، باید یکی از ابزارهای را برای استفاده انتخاب کند تا در نهایت بتواند با رفع مشکلات، خود در رتبه‌های برتر گوگل قرار دهد. بهترین ابزارهای تست سرعت سایت را بشناسید و با امکاناتشان آشنا شوید.

اصلی‌ترین دلایل کند بودن سرعت سایت چیست؟

عوامل مختلفی در کند بودن سایت تاثیر دارند که توسط بهترین ابزارهای تست سرعت سایت به شما نشان داده خواهند شد، اما در این میان برخی از آنها بیشتر از سایرین به چشم می‌خورند:

  • هاست یا سرور: مطمئنا نوع هاست یا سرور تاثیر مستقیمی را در سرعت سایت دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که به سراغ هاست‌های رایگان یا خیلی ارزان نروید. اگر چندین وبسایت روی یک IP بالا بیایند، مطمئنا تاثیر آن روی کاهش سرعت سایت خواهد بود. البته نوع سرور و سخت افزار آن تاثیر مستقیمی را روی سرعت خواهد داشت.
  • مرورگر: ممکن است سایت شما روی یک مرورگر به خوبی عمل کند، اما سرعت آن در مرورگر دیگری کند باشد. برای درک این موضوع باید آن را روی مرورگرهای مختلف امتحان کنید.
  • قالب سایت: اگر از قالب‌های اختصاصی یا آماده استفاده استفاده می‌کنید، باید از سرعت آن مطمئن باشید. در افگیگا تمامی قالب‌ها از نظر سرعت تست شده و در سطح بالایی قرار دارند.
  • آگهی: افرادی که آگهی‌ها زیادی را روی سایت خود دارند، مطمئنا پس از مدتی شاهد کاهش سرعت آن خواهند بود.
  • تصاویر: تصاویری که رزولوشن یا حجم بالایی داشته باشند، مطمئنا سرعت بارگزاری سایت شما را کم خواهند کرد. با استفاده از روش‌های کم کردن حجم سایز تصاویر سایت خود را سبک کنید.
  • ویدئو: گاهی قرار دادن ویدئوهای سنگین در سایت باعث سنگی شدن و در نتیجه کاهش سرعت سایت شما خواهند شد. برای قرار دادن این ویدئوها باید برنامه ریزی دقیقی را داشته باشید.
  • کدهای سایت: کدهایی که یک سایت توسط آنها نوشته می‌شوند، باید کوتاه باشند. در واقع بهینه‌ نبودن کدها یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش سرعت سایت است.

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت کدامند؟

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

در میان بهترین ابزارهای تست سرعت سایت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم که برخی به صورت رایگان و برخی با پرداخت هزینه در دسترس شماست:

IsItWP

IsItWP یک سایت رایگان است که به عنوان یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت شناخته می‌شود. این افزونه به شما کمک می‌کند تا در زمانی کوتاه بتوانید میزان عملکرد سایت خود را بسنجید. همچنین امکان پیدا کردن دلایل کم بودن سرعت سایت شما را نیز به شما نشان خواهد داد. این ابزار به شما پیشنهاداتی را می‌دهد تا بتوانید با به کار گیری آنها به بهبود سرعت سایت خود کمک کنید.

Pingdom

ابزار دیگری که در میان لیست بهترین ابزارهای تست سرعت سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد، را با نام Pingdom می‌شناسند. کار با این ابزار بسیار آسان بوده و امکان مشخص کردن، مکان‌های جغرافیایی خاصی را برای تست سرعت سایتتان در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال می‌توانید بفهمید که در یک کشور سرعت بارگزاری سایت شما چگونه است؟ نتایج ارائه شده توسط این ابزار بسیار آسان بوده و تنها با یک مرور کوتاه می‌توانید، موضوع را درک کنید. همچنین به شما گزارشی کامل را ارائه داده و پیشنهاداتی را برای بهبود سرعت سایتتان می‌دهد.

Google Pagespeed Insights

Google Pagespeed Insights، نیز یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت است که توسط گوگل ساخته و در اختیار کاربران قرار داده شده است. گزارش‌هایی که توسط این ابزار ارائه می‌شود به صورت کاملا جداگانه برای دستگاه‌های مختلف است. شما می‌توانید با این گزارشات به راحتی مشکلات را در هر یک از دستگاه‌های موبایل یا کامپیوتر پیدا کرده و در نهایت به برطرف کردن مشکلات آن بپردازید.

GTmetrix

نام GTmetrix بیشتر از سایر در میان بهترین ابزارهای تست سرعت سایت شنیده می‌شود. این ابزار به شما کمک می‌کند تا تست سرعت سایتتان را توسط pagespeed و YSlow انجام دهید. کافی است یک حساب کاربری در سایت آن ایجاد کنید تا در نهایت بتوانید سرعت را در منطقه‌ای خاص بررسی کنید. این ابزار گزارش‌های بسیار دقیقی را به شما می‌دهد. همچنین خلاصه‌ای کوتاه را نیز از آنها در اختیار شما قرار خواهد داد.

Web Page Test

این ابزار تست آنلاین در میان بهترین ابزارهای تست سرعت سایت به صورت رایگان در دسترس شماست. البته کمی پیچیده‌تر از ابزارهای قبلی است که آنها را معرفی کردیم. می‌توانید با استفاده از Web Page Test یک مرورگر یا مکانی خاص را برای تست سرعت سایت خود استفاده کنید. Web Page Test به صورت کاملا پیش فرض تست سرعت را 3 مرتبه انجام می‌دهد. به همین دلیل اطلاعاتی که ارائه می‌دهد، بسیار دقیق‌تر و درست‌تر است. شما می‌توانید گزارش کاملی را از تست انجام شده برای سایت خود دریافت کنید.

Load Impact

Load Impact، ابزاری پولی در میان بهترین ابزارهای تست سرعت سایت بوده و البته تست رایگان محدودی را نیز در اختیار کاربرانش قرار داده است. در نسخه پولی بارهای ترافیکی بسیار زیادی را می‌توانید توسط آن آزمایش کنید. همچنین امکان تست سرعت سایت در شرایط به عنوان مثال در زمان افزایش ترافیک ورودی، را به شما خواهد داد.

Uptrends

URTRENDS نیز رایگان بوده و به شما امکان تست سرعت بر اساس لوکیشن و همچنین صفحه نمایش گوشی و دسکتاپ را می‌دهد. نتایجی که توسط این ابزار به شما ارائه می‌دهد، به سادگی قابل درک بوده و تفسیر ساده‌ای دارد. همچنین مشکلاتی که باعث سرعت پایین سایت شما شده را نشان داده و در نتیجه می‌توانید آنها را حل کنید.

Byte Check

به عنوان آخرین مورد در لیست بهترین ابزارهای تست سرعت سایت، به سراغ Byte Check رفتیم که به طور اختصاصی برای اندازه‌گیری TTFB ایجاد شده است. این علام به معنی مدت زمانی است که اولین بایت داده شما در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. از Byte Check می‌توانید برای آزامایش سرعت سرور استفاده کنید.

ابزارعملکرد
IsItWPامکان بررسی دلایل کاهش سرعت سایت / ارائه پیشنهادات برای افزایش سرعت سایت / تست سرعت سایت
Pingdomامکان مشخص کردن لوکیشن خاص برای بررسی سرعت سایت / ارائه پیشنهادات برای افزایش سرعت سایت / ارائه گزارش کامل با تفسیر ساده
Google Pagespeed Insightsامکان بررسی سرعت سایت در گوشی و دسکتاپ
GTmetrixامکان مشخص کردن لوکیشن خاص برای بررسی سرعت سایت / ارائه گزارش کامل به همراه خلاصه کوتاه
Web Page Testامکان مشخص کردن لوکیشن و مرورگر خاص برای بررسی سرعت سایت / تست 3 باره سرعت سایت به صورت پیش‌فرض / ارائه گزارش کامل
Load Impactنیازمند پرداخت هزینه / ارائه گزارشات کامل از سرعت سایت در شرایط بالا بودن ترافیک ورودی
Uptrendsامکان مشخص کردن لوکیشن خاص برای بررسی سرعت سایت / امکان بررسی سرعت سایت در گوشی و دسکتاپ / ارائه گزارش کامل با تفسیر ساده
Byte Checkقابلیت اندازه گیری TTFB

سخن پایانی

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

همانطور که مشاهده کردید، سرعت سایت تاثیر زیادی را در سئو دارد. تا جایی که عدم توجه به آن می‌تواند باعث افت شدید رتبه سایت شما در گوگل شود. به طور کلی هر چیزی که به تجربه کاربر مرتبط باشد، از نظر گوگل مهم بوده و عدم توجه به آن باعث امتیازات منفی برای شما خواهد شد. بهترین ابزارهای تست سرعت سایت از نظر شما کدام است؟ تجربه خود را در زمینه استفاده از آنها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *