21 تکنیک بهبود رتبه سایت در گوگل

21 تکنیک بهبود رتبه سایت در گوگل
بهبود رتبه گوگل

قرار گرفتن در رتبه‌های برتر گوگل، هدف نهایی تمام کسب و کارهاست. 20 تکنیک بهبود رتبه سایت در گوگل نام مقاله‌ای است که ما در این صفحه از افگیگا به آن پرداخته‌ایم. قطعا این مطلب می‌تواند کمک خوبی برای طی کردن این مسیر برای تمام کسب و کارها باشد.

21 روش موثر برای بهبود رتبه سایت در گوگل

بهبود رتبه سایت در گوگل

در اینجا به مواردی اشاره کرده‌ایم که به بهبود رتبه سایت در گوگل به شما کمک می‌کنند.

1. انتخاب کلمات کلیدی هدف

مطمئنا هیچ سایتی خود به خود به رتبه‌های بالای گوگل دست پیدا نکرده است. در این پروسه نیازمند انجام فرایندهایی هستید که اولین آنها انتخاب کلمات کلیدی هدفمند است. می‌توانید با استفاده از سایت‌ و ابزارهای مختلف این کلمات را پیدا کنید. در این میان می‌توانیم به Ahrefs ،Semrush ،BrightEdge یا Google’s Keyword Planner اشاره کنیم. کلمات کلیدی انتخابی شما باید از میان آنهایی که سرچ بالا و رقابت کم تا متوسط دارند؛ انتخاب شوند تا رتبه گرفتن در آنها راحت‌تر باشد.

2. نوشتن محتوای درست

دومین قدم برای بهبود رتبه سایت در گوگل، نوشتن محتوای خوب و بهینه است. هرچقدر مقالات سایت شما باکیفیت‌تر بوده و خواننده را بیشتر مجذوب کند، رتبه شما در گوگل بهتر خواهد بود.

3. ایجاد اعتبار موضوعی در سایت

محتوای پیلار کلاستر یک بخش مهم از استراتژی سئوست که ساختار سایت شما را بر اساس موضوعات مختلف سازماندهی می‌کند. در این روش یک صفحه مرکزی یا پیلار خواهید داشت که موضوعی اصلی را ارائه داده و کلاسترهایی به پیلار لینک داده خواهند شد که توضیحی دقیق‌تر از محتوای پیلار هستند.

4. یکی کردن صفحات مشابه

فرض کنید که دو صفحه مشابه را در سایت خود منتشر کرده و تعداد زیادی از کلمات کلیدی را در آن قرار داده‌اید، گوگل این دو صفحه را با نام صفحات با محتوای تکراری شناخته و نمی‌داند کدام ارزش بیشتری دارد. در این صورت بهترین کار یکپارچه کردن این دو صفحه است. می‌توانید از SEMRUSH برای پیدا کردن این صفحات استفاده کنید.

5. به روز رسانی مطالب قدیمی

به روز رسانی مطالب قدیمی

یکی دیگر از عواملی که در بهبود رتبه سایت در گوگل موثر است، به روز رسانی محتواهای قدیمی است. باید در این محتواها تغییرات اساسی را ایجاد کنید تا گوگل تفاوت آن بفهمد.

6. حذف صفحات بی ارزش

اگر در سایت شما صفحه‌ای وجود دارد که از نظر متنی برای مخاطب بی ارزش است، باید آنها را از سایت خود حذف کنید. به عنوان مثال صفحاتی که دارای نرخ پرش بالا هستند، بک لینک نداشته یا قدیمی و به درد نخور هستند.

7. استفاده صحیح از کلمات کلیدی

یکی دیگر از راه‌های مناسب در بهبود رتبه سایت در گوگل، استفاده درست از کلمات در مکان‌های مناسب مانند تایتل، هدینگ و جاهای مختلف متن است. همچنین نباید ییش از اندازه از این عبارات استفاده کنید چرا که گوگل کیورد استافینگ را تشخیص می‌دهد.

8. استفاده از عنوان صحیح

تگ تایتل یا همان عنوان موضوع اصلی صفحه شما را مشخص کرده و اولین چیزی است که مخاطب آن را می‌بیند. تایتل یک عنصر حیاتی برای سئو است که باید کمتر از 70 کاراکتر باشد.

9. استفاده صحیح از هدرها در ساختاربندی محتوا

یک تیتر قوی به شما کمک می‌کند تا مخاطب را جذب کنید. این تیترها می‌توانند در H2 به بعد قرار گیرند. تگ H1 مربوط به عنوان است. با اینکار خزنده گوگل نیز راحت‌تر محتوای شما را پیدا می‌کند. برای قرار دادن صحیح تگ‌ها مقاله “آموزش استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ در متن” را بخوانید.

10. قرار دادن توضیحات درست متا

متادیسکریپشن، یک توضیح مختصر در مورد محتوای شماست که معمولا در قسمت زیر عنوان درج می‌شود. این توضیح در رتبه بندی گوگل و همچنین جذب کاربران موثر است. بهتر است خلاصه‌ای از صفحه مورد نظرتان را در این قسمت قرار دهید.

11. استفاده Anchor Text مناسب

انکر تکست یک عبارت کوتاه و دارای لینک است که توصیفی در مورد صفحه‌ای است که لینکش، مخاطب را به سمت آن هدایت می‌کند. بهتر است از نوشتن کلیک کنید و عبارات این چنینی خودداری کنید و انکر را به صورت هوشمندانه انتخاب نمایید.

12. استفاده از آلت تصویر

آلت تصویر

زمانی که شما یک تصویر را در سایت خود بارگذاری می‌کنید، باید با استفاده از برچسب یا همان تگ آلت، آن را توضیح دهید. توضیحی هدفمند با کلمات کلیدی مرتبط را برای این تگ در نظر بگیرید.

13. استفاده از URL مختصر

URL، آدرس مربوط به صفحه شماست. زمانی که این آدرس را انتخاب می‌کنید، باید کوتاه بوده و در آن از بلوک اعداد و کاراکترها استفاده نکنید. بهتر است کلمات کلیدی را در URL خود بگنجانید.

14. بهینه سازی سایت برای موبایل

بهترین سایت آن است که برای موبایل و صفحه نمایش‌های مختلف بهینه باشد. به این ویژگی ریسپانسیو نیز گفته می‌شود.

15. پایبندی به دستورات گوگل

بهتر است بیوگرافی نویسنده را وارد کنید، بک لینک‌های باکیفیت بگیرید و اطلاعات دقیق خود را در صفحه‌تان قرار دهید. همچنین از انتشار محتوای بی‌کیفیت خودداری کنید تا در نهایت این دستورات گوگل را رعایت کرده باشید.

16. عدم استفاده از تکنیک گوگل سیاه

گوگل سیاه یک تکنیک است که موتورهای جستجوی گوگل را فریب می‌دهد. این کار شاید در ابتدا شما را در رتبه‌های بالا قرار دهد، اما پس از آنکه گوگل متوجه شود، شما را جریمه خواهد کرد.

17. اصلاح کردن لینک‌های شکسته

اگر لینک شکسته‌ای در سایت شما وجود دارد، باید حتما آن را تصحیح کنید. ابزار Google Search Console یا Screaming Frog در رفع لینک‌های شکسته به شما کمک می‌کند.

18. ساخت لینک‌های باکیفیت

لینک بیلدینگ یکی از کارهایی است که در سئوی سایت شما موثر است. باید بتوانید با استفاده از پیوندهای صحیح این امتیاز گوگل را نصیب خود کنید تا باعث بهبود رتبه سایتتان شوید. با استفاده از AHREFS می‌توانید اعتبار سایت‌های مختلف را سنجیده و از آنها برای بک لینک استفاده کنید.

19. سلامت فنی سایت

سلامتی فنی سایت

در کنار تمام مواردی که عنوان شد، نباید بخش فنی را هم فراموش کنید. سلامت فنی شامل، لینک شکسته، سرعت پایین، عملکر ضعیف، فهرستا نا مناسب، محتواهای تکراری و تصاویری با قالب نادرست است. Screaming Frog، Ahrefs یا Semrus به شما در سلامت فنی سایت کمک می‌کند.

20. تست کردن A/B

اگر بخواهید رتبه خود را در گوگل حفظ کنید، بهترین راه، بهینه کردن سایت شماست. عناصر A/B را آزمایش کنید و عناوین محتلف مانند متا و توضیحات را بررسی کنید. می‌توانید در این مسیر از سایت‌هایی مانند Google Optimize استفاده کنید.

21. خوانا بودن محتوا

محتوایی که شما در سایتتان منتشر می‌کنید، باید خوانا باشد و بتواند خوانندگان را درگیر این محتوا کند. می‌توانید از لیست اعداد یا بولت پوینت استفاده کنید. طول جملات را کاهش دهید یا از کلمات ساده‌تر استفاده کنید.

سخن پایانی

راه حل‌هایی که برای بهبود رتبه سایت در گوگل عنوان شده، به صورت مستقیم و سریع شما را به جایی که می‌خواهید، نمی‌رساند. باید برای این پروسه زمان بگذارید تا درنهایت بتوانید نتیجه را ببینید. شما چه روش دیگری را برای بهبود رتبه سایت خود در نظر دارید؟

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *