اهمیت Anchor Text در سئو چیست؟

اهمیت Anchor Text در سئو چیست؟
چیست؟Anchor Text

اهمیت Anchor Text در سئو چیست؟ اگر در سئو و بهینه سازی سایت فعال هستید، اصطلاحات زیادی را شنیده‌اید که در این میان می‌توانیم به انکر تکست اشاره کنیم. اهمیت Anchor Text در سئو، یکی از فاکتورهای مهم برای رتبه بندی گوگل است که در این مطلب می‌خواهیم به آنها اشاره کنیم.

دلیل اهمیت Anchor Text در سئو

اهمیت Anchor Text در سئو

عبارات و کلمات کلیدی که در متنی وجود داشته و لینکی روی آن به سایت دیگر داده می‌شود را با نام انکر تکست می‌شناسند. در واقع این عبارت، نشان دهنده بخشی از لینک است که کاربر آن را مشاهده کرده و روی آن کلیک می‌کند. در واقع این کلمات به موتور جستجو کمک می‌کند کتا فعالیتی که در سایت شما وجود دارد را بشناسند. در واقع این متن به گوگل، یاهو و بینگ نشان می‌دهد که آن سایت را در نتایج جستجو نشان دهد.

اگر سایت‌های زیادی با انکر تکستی مشابه، به صفحه‌ای خاص از سایت دیگری لینک داده شود، در واقع آن صفحه را تبدیل به یکی از معتبرترین سایت‌ها برای آن کلمه کلیدی شناخته خواهد شد.

انواع و اهمیت Anchor Text در سئو

انکرتکست‌های مختلف دارای ارزش یکسانی نبوده و در گذشته بهینه سازی سایت را به درستی انجام نمی‌دادند. در واقع افراد سئوکار، آدرس سایت مورد نظر را با کلمه کلیدی خاصی لینک می‌کردند و برای آن رتبه‌ای را دریافت می‌کردند.

اما امروز همه چیز کمی پیچیده‌تر شده و قوانین سئو پیشرفت کرده است. بنابراین استفاده بیش از حد لینک‌های مختلف در یک متن و بدون استفاده از انواع انکرتکست باعث ایجاد جریمه در آن سایت خواهد شد. باید در متن لینک‌های مختلفی را قرار دهید و بهینه سازی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. قبل از انجام اینکار بهتر است با انواع انکرتکست آشنا شوید. انکرتکست‌های مختلف و با تنوع بالا باعث می‌شوند تا موتور جستجو، موضوع سایت شما را درک کند. انواع انکرتکست عبارتند از:

  • انکرتکست عمومی

این انکرتکست‌ها شامل عباراتی مانند اینجا کلیک کنید، اینجا را کلیک کنید، اطلاعات بیشتر، ادامه مطلب، بیشتر بخوانید، اینجا، درباره نویسنده و … هستند که در تمام سایت‌های مختلف نمایش داده خواهند شد. انکرتکست‌ها بسیار رایج بوده و اینروزها با تغییر الگوریتم‌ها کمی ارزش آنها کم شده است. بهتر است از این عناوین به عنوان انکر تکست استفاده نکنید.

  • انکرتکست نام تجاری

در برخی از اسامی تجاری در متن از نام تجاری یا برند استفاده می‌شود. نام برند خطری برای سئوی سایت شما ندارد. بسیاری از سایت‌ها از این مدل انکرتکست استفاده می‌کنند.

  • انکرتکست عریان

انکرتکست عریان، کلمه کلیدی خاصی ندارد و تنها لینک مربوط به صفحه مورد نظر در آن قرار داده خواهد شد.

  • انکرتکست کلمه کلیدی + نام تجاری

استفاده از کلمه کلیدی و نام تجاری نیز یکی دیگر از انواع انکر تکست‌ها، است که هم کم خطر بوده و هم روشی مناسب برای انتخاب انکر تکست است. به عنان مثال “خرید قالب از سایت ساز افگیگا

آنکرتکست
  • انکرتکست تصویر یا Image Anchors

در برخی مواقع برای طبیعی به نظر رسیدن لینک دهی، تصاویر را درون صفحه سایت شما قرار داده و انکر تکست را همان تصویر در نظر می‌گیرند. ALT TAG انکر تکست شناخته شده و می‌توان لینک را روی تصویر ایجاد کرد.

  • انکرتکست هم معنی

LSIها، عباراتی هستند که هم معنی با کلمه کلیدی اصلی صفحه شما هستند. انکرتکست LSI را می‌توانید از عبارات هم معنی یا مشتقات کلمات کلیدی استفاده کنید. LSI کلمه مشابه با کوئری جستجوی کاربران بوده و می‌تواند در سئوی سایت شما نیز از آن استفاده کنید.

  • انکرتکست طولانی

تفاوت انکرتکست طولانی با انواع معمولی آن در تعداد بیشتر کلمات است. این مدل از انکرتکست‌ها از نظر سئو بسیار مناسب است.

  • انکرتکست اصلی

انکر تکست، مهمترین کلمه کلیدی در سایت شماست. در واقع همان چیزی است که هدفتان در لینک دهی بوده و متن آن تاثیر زیادی را در ارتقای رتبه سایت شما دارد. استفاده بیش از اندازه این مدل انکر تکست باعث می‌شود تا جریمه سایت شما بیشتر شود.

نتیجه‌گیری

آنکرتکست

موتورهای جستجوی گوگل، بینگ و یاهو روز به روز هوشمندتر می‌شوند. عوامل رتبه بندی سایت با تغییرات جدی رو به رو بوده و فاکتورهای مهمی را در این فرایند دارند. موتورهای جستجو از دو روش می‌توانند موضوع صفحه شما را تشخیص دهند. یکی از طریق محتوا و دیگری از طریق انکرتکست‌هایی که در آن صفحه وجود دارد. باید موتور جستجو با تشخیص این موارد، بتواند شما را در رتبه بالای گوگل قرار دهد.

بهتر است محتوایی که تولید کرده‌اید، با متن لینکتان ارتباط داشته باشد، تا کاربر در سایت شما بتواند تجربه خوبی را به دست آورد. در مورد اهمیت Anchor Text در سئو بهترین کار شناخت انواع آنهاست. وجود لینک‌های مناسب باعث می‌شود تا گوگل ساختار لینک سایتتان را طبیعی در نظر گرفته و به سایت شما اهمیت دهد.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *