نکاتی مهم برای افزایش سرعت سایت وردپرس

نکاتی مهم برای افزایش سرعت سایت وردپرس
speed test سایت ساز افگیگا

سرعت بارگزاری وب سایت یکی از اساسی‌ترین پارامترهای موفقیت هر وبسایتی است. افزونه wp rocket بهترین افزونه برای افزایش سرعت سایت وردپرس است. ابتدا افزونه wp rocket را معرفی کرده و در ادامه به بررسی 8 قدم بهینه سازی سرعت وب سایت می‌پردازیم.

افزایش سرعت سایت وردپرس با افزونه wp rocket

 افزایش سرعت سایت وردپرس

افزونه wp rocket یکی از بهترین افزونه‌های کش (Cache) وردپرس است که با استفاده سیستم کش، تعداد درخواست‌ها به سرور و بارپردازشی آن را کاهش می‌دهد. با استفاده از این افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس شما به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت. همچنین از دیگر امکانات افزونه wp rocket، امکان فشرده‌سازی فایل‌های ثابت از جمله فایل‌های css و js است. از دیگر قابلیت‌های کلیدی این افزونه امکان بارگزاری تنبل (lazy load) است که سبب کاهش حجم صفحات و افزایش سرعت سایت می شود.

امکانات افزونه راکت برای افزایش سرعت سایت وردپرس
سیستم کش
فشرده سازی فایل ها
بارگزاری تنبل
کش دیتابیس

8 قدم برای افزایش سرعت سایت وردپرس افزونه WP ROCKET

۱. صفحه سایت خود را با GTmetrix تست کنید…

قبل از انجام هر گونه بهینه سازی برای افزایش سرعت سایت وردپرس، صفحه خود را در وب سایت GTmetrix.com آزمایش کنید تا یک معیار عملکرد ایجاد کنید. توصیه می‌کنیم برای تجزیه و تحلیل سایت خود، حتما از GTmetrix استفاده کنید (اگر قبلا این کار را نکرده اید، کافی است یک حساب رایگان ایجاد کنید) زیرا می‌توانید با نظارت روزانه و نمودارهای سوابق آن، عملکرد وب سایت خود را بهتر پیگیری کنید.

همچنین توصیه می‌کنیم بعد از هر مرحله بهینه سازی، صفحه خود را در GTmetrix دوباره آنالیز کنید تا بتوانید ببینید کدام موارد بهتر شده‌ و کدام مراحل احتمالا اوضاع شما را بدتر کرده است.

۲. از سایت خود یک بک آپ تهیه کنید…

حتما قبل از آنکه بخواهید سایت خود را بهینه سازی کنید، یک نسخه پشتیبان را از آن تهیه کنید. البته این کار باید در فواصل زمانی مختلف انجام شود.

افزونه‌های افزایش سرعت سایت وردپرس به شما کمک می‎‌کنند تا سایت خود را بدون دانش فنی بهینه کنید.

۳. افزونه‌های بی فایده را حذف کنید…

نصب افزونه‌های اضافی در طول استفاده از وب‌ سایت وردپرس، امری رایج است. برخی از افزونه‌ها ویژگی‌های حیاتی را ارائه می‌دهند، برخی دیگر ممکن است فقط برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار گرفته باشند، وممکن است تعداد کمی از آن‌ها باقی بمانند که شما حتی دلیل آن را به خاطر نداشته باشید! غیرفعال کردن افزونه‌های بی‌فایده، درخواست‌های صفحه و حجم کل صفحه شما را کاهش می‌دهد و اغلب یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود عملکرد سایت وردپرس شما است.

البته باید توجه داشته باشید که در برخی موارد، ممکن است غیرفعال کردن پلاگین کافی نباشد. همچنین توصیه می‌شود که همه افزونه‌هایی که با آن کار می‌کنید، را به‌روزرسانی کنید، زیرا ممکن است شامل بهبود عملکرد و یا رفع‌ ایرادات امنیتی، سایت شما شود.

۴. تصاویر سایت خود را بهینه سازی کنید…

بهینه ‌سازی تصویر یک کار مهم است که در بسیاری از موارد تاثیر زیادی در گردش کار بهینه‌سازی وب سایت وردپرس شما گذاشته و حجم کلی صفحه شما را کاهش می‌دهد. افزونه‌های زیادی برای بهینه‌ سازی تصویر وردپرس وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

۵. افزونه wp rocket را فعال کنید…

بعد از خرید افزونه wp rocket و نصب و فعال سازی آن، امکان کش را فعال کنید. بدین ترتیب از تمامی صفحات سایت شما یک نسخه تهیه و همان به کاربران عرضه می شود. این کار به شدت روی سرعت بارگزاری سایت شما تاثیر می گذارد.

۶. فایل‌های خود را فشرده کنید…

همان طور که قبل‌تر گفته شد، فشرده سازی فایل‌ها از امکانات افزونه WP ROCKET است که با حذف فضاهای خالی و موارد بی اهمیت، سبب کاهش حجم صفحات شما می‌شود. این قابلیت نیز از موارد بسیار مهم در بهینه سازی وب سایت بوده و تاثیر زیادی را در افزایش سرعت سایت شما دارد.

۷. بارگزاری تنبل را فعال کنید…

بارگزاری تنبل یا lazy load به قابلیتی گفته می‌شود که با استفاده از آن، تمام محتوای سایت در لحظه اول بارگزاری نشده و کاربر باید با یک scroll، المان‌های جدید را بارگزاری کند. این قابلیت سبب کاهش چشمگیر حجم صفحات شما و افزایش سرعت سایت می‌شود. در افزونه wp rocket می‌توانید بارگزاری تنبل را برای تصاویر، ویدئوها یا iframe‌ها فعال کنید.

ابزارهای افزایش سرعت سایت وردپرس را از سایت‌های معتبر و به صورت اورجینال تهیه کنید.

۸. صفحه خود را دوباره آنالیز کنید…

هنگامی که تمام موارد بالا را انجام دادید، سایت خود را مجددا از طریق GTmetrix.com آنالیز کرده و تفاوت عملکرد را مشاهده کنید. به احتمال زیاد در موارد زیر پیشرفت‌هایی را مشاهده خواهید کرد:

  • درجه  GTmetrix
  • امتیازات عملکرد
  • اولین رنگ محتوایی
  • بزرگترین رنگ پر محتوا
  • زمان تعامل
  • شاخص سرعت
  • تعداد درخواست‌ها
  • حذف منابع مسدودکننده رندر
  • کوچک شدن CSS/JavaScript
  • کاهش CSS/JavaScript استفاده نشده
  • رمزگذاری موثر تصاویر
  • فعال شدن فشرده سازی متن

البته نتایج ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد!

نکات مهم در زمان خرید افزونه WP ROCKET

WPROCKET

در زمان انتخاب و خرید افزونه برای افزایش سرعت سایت وردپرس به چند مورد باید دقت کنید. اولین ویژگی مربوط به اورجینال بودن آن است. متاسفانه برخی از فروشگاه‌ها با ارائه پکیج‌هایی ارزان، نسخه‌های کپی شده را از سایت‌های دیگر خریداری کرده و در اختیار شما قرار می‌دهند. مطمئنا این محصولات به اندازه یک نسخه اصلی و اورجینال کاربرد نخواهد داشت. برای آنکه مطمئن باشید، نسخه‌ای که دریافت کرده‌اید از نوع اورجینال است، باید فروشگاهی را انتخاب کنید که به محصولات آن اطمینان دارید.

سخن پایانی

مراحل ذکر شده در بالا به عنوان یک راهنمای کلی برای افزایش سرعت سایت وردپرس شما کاربرد دارد. وردپرس دارای افزونه‌های زیادی است که نه تنها به شما امکان می‌دهد تا به راحتی یک وب سایت با امکانات کامل را ایجاد کنید، بلکه عملکرد شما را برای یک تجربه کاربری خوب در بالاترین کیفیت خود قرار می‌دهد. افزایش سرعت سایت یکی از پارامترهای مهم در موفقیت یک وب سایت هم در تجربه کاربری و هم سئو است.

همان طور که مشاهده شد برای بهینه سازی نیاز به یک افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس دارید و بهترین انتخاب پیش روی شما افزونه WP ROCKET است. برای استفاده از این افزونه حتما باید لایسنس اورجینال آن را از یک مرجع معتبر تهیه کنید. افگیگا این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *