اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022

اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022
اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022

آیا با اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022 آشنا هستید؟ داشتن اطلاعات در زمینه سئو و بهینه سازی سایت حتی اگر به شغل شما ارتباطی نداشته باشد، هم جذاب خواهد بود. عبارتی که اینروزها به یکی از مسائل روز دنیا تبدیل شده و تقریبا تمام کسب و کارهای اینترنتی به دنبال روش‌هایی برای بهبود آن هستند. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022 بپردازیم و شما را با این مفاهیم آشنا کنیم:

اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022 را بشناسیم…

عبارات مهم در سئو

بهینه سازی

در میان اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022 بهینه سازی به معنای انجام تمام فعالیت‌هایی است که در نهایت باعث می‌شود سایت شما در رتبه‌های بالاتر گوگل قرار گیرد. این اقدامات بر اساس الگوریتم‌هایی انجام می‌شود که گوگل در نظر گرفته و بر اساس آن رتبه‌بندی سایت‌های مختلف را انجام می‌دهد. با بهینه سازی، ورودی و بازدید از سایت شما بیشتر خواهد شد.

لینک

لینک‌ها را با نام پیوند نیز می‌شناسند که ارتباط بین دو صفحه را برقرار می‌کند. در سئو لینک‌سازی اهمیت زیادی داشته و باعث افزایش اعتبار صفحات سایت شما خواهد شد.

لینک داخلی

لینک داخلی یا Internal Link مربوط به پیوندهایی است که بین صفحات داخلی سایت شما انجام می‌شود. این پیوندها به کاربرانتان کمک می‌کند، تا بتوانند ساعت‌ها در مسیری مشخص بین صفحات سایت شما در گردش باشند.

لینک خارجی

این لینک برخلاف نوع قبلی در میان صفحات سایت‌های مختلف انجام می‌شود. لینک سازی خارجی باعث می‌شود تعامل بین سایت‌های مختلفی که در فضای وب وجود دارد، بیشتر شود.

بک لینک

بک لینک به معنی دریافت لینک از یک سایت دیگر است. این کار اگر از طرف یک سایت معتبر انجام شود، باعث بهبود سئوی سایت شما خواهد شد.

اصلاحات ضروری سئو

انکرتکست

انکر تکست یکی دیگر از اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022 بوده و مربوط به واژه‌هایی است که درون یک متن وجود داشته و لینک روی آنها قرار می‌گیرد. این کلمه، مهمترین عبارت در متن شماست.

لینک شکسته یا Broken Link

لینک شکسته به پیوندهایی گفته می‌شود که کاربر با کلیک روی آن به صفحه 404 می‌رسد. این لینک‌ها مربوط به صفحاتی هستند که در گذشته وجود داشته اما در اثر وقایعی، آن صفحه پاک شده یا URL آن تغییر کرده است.

عبارت کلیدی

عبارت یا کلمه کلیدی را در میان اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022، با نام KEYWORD نیز می‌شناسند. شما با استفاده از یک عبارت کلیدی، می‌توانید محتوای خود را به موتورهای جستجوی گوگل معرفی کنید. انتخاب صحیح عبارات کلیدی در سئو بسیار مهم است.

عبارت کلیدی بلند یا long tail keyword

LONG TAIL عبارات کلیدی هستند که از 3 یا 5 کلمه بیشتر تشکیل شده‌اند. این کیوردها برای صفحات سایت شما نتیجه بسیار خوبی را خواهند داشت. همچنین بر اثر نظر کارشناسان سئو، شانس دیده شده صفحات با این عبارات کلیدی بالاتر از آنهایی است که به صورت کوتاه هستند. البته باید حتما به صورت دقیق و مشخص انتخاب شوند.

عبارت کلیدی LSI

LSI، شامل گروهی از کلمات کلیدی است که هم خانواده هم هستند. استفاده از این عبارات، باعث می‌شود تا از تکرار یک عبارت کلیدی در متن بپرهیزیم و در نتیجه محتوای ما برای خوانندگان و گوگل کاربردی‌تر باشد.

توضیح متا Meta Description

توضیحات متا یک خلاصه است. خلاصه‌ای کوتاه از محتوایی که در فضای آنلاین منتشر شده و کاربر بر اساس آن تصمیم می‌گیرد روی لینک سایت شما کلیک کند یا نکند. متا مجموعه‌ای از عبارات کلیدی را در بر می‌گیرد که مرتبط با محتوایی است که برای آن نوشته شده است.

الگوریتم گوگل

الگوریتم گوگل نیز در میان اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022 به گوش می‌خورد. الگوریتم‌ها توسط خود گوگل اعلام شده و هر ساله در حال تغییر هستند. هدف اصلی این دستورات، بررسی محتوای سایت‌های مختلف، ارزش‌یابی و در نهایت امتیازدهی آنهاست. تنوع بالایی از الگوریتم‌ها وجود دارد که در محتوای مربوط به آن، معرفی کرده‌ایم.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یک مجموعه است. مجموعه‌ای از اقدامات که شامل کدنویسی‌ها هم می‌شود. این نوع از سئو مربوط به بستر مناسب سایت برای انجام فعالیت شماست. سرعت، امنیت، درست کردن لینک‌های شکسته، بهینه‌سازی ربات‌ها و … زیر مجوعه این سئو است.

سئو داخلی On Page

سئو داخلی در میان اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022 مربوط به مسائل کاربردی سایت‌هاست. شامل کلیه اقداماتی است که در نهایت باعث می‌شود، محتوای شما از نظر گوگل استاندارد شود. در نتیجه رتبه بهتری را بتوانید در گوگل دریافت کنید. سئوی داخلی شامل URL، عبارات کلیدی، لینک‌سازی اصولی، استفاده صحیح از عناوین، کمک از تصاویر و … است.

سئو خارجی Off Page

سئو خارجی نیز، روش دیگر سئوی سایت است که برای ارتقا و بهبود سایت انجام می‌شود. فعالیت‌هایی مانند رپورتاژ، بک لینک، تعامل در فضای مجازی، برندسازی و … در این دسته قرار می‌گیرد.

رابط کاربری UI

UI واسطه بین شما و کاربران است. پوسته بیرونی سایت را با این نام می‌شناسند. باید این رابط به صورت ساده و کاربر پسند باشد. هر سایت قالب و شکل متفاوتی دارد که به آن UI گفته می‌شود.

تجربه کاربری UX

UX نیز جزو مهمترین اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022 است. رنگ، فونت، موارد مثبت و منفی و … زیر مجموعه این مفهوم در سئو هستند. UX تجربه کاری است که حس و اثر سایت شما را روی مخاطب نشان می‌دهد.

SERP صفحات نتایج گوگل

این عبارت نشان دهنده نمایش سایت‌های مختلف در صفحه نتایج گوگل است. همچنین نشان دهنده رنک سایت شما در گوگل است. زمانی که کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنند، صفحاتی که نمایش داده می‌شود همان SERP هستند.

نتایج پولی

نتایج پولی یا Paid Results مربوط به سایت‌های است که از طریق تبلیغات با پرداخت پول در نتایج اول گوگل قرار می‌گیرند. گوگل ادز، همان چیزی است که در این مواقع استفاده می‌شود. برای استفاده از این رو باید هزینه‌ای پرداخت شود. سایت‌هایی که از این قابلیت استفاده می‌کنند، نشانه ads در کنار آنها قرار می‌گیرد.

نتایج اورگانیک

این نتایج را به لینک‌هایی می‌گویند که هیچ گونه تبلیغات پولی را برای سایت خود انجام نداده‌اند. این سایت‌ها با رعایت قوانین سئو و به صورت کاملا طبیعی در رتبه‌های بالای گوگل قرار گرفته‌اند. در این روش سایت‌ها برای مدت زمان طولانی‌تری در جایگاه‌های بالا قرار می‌گیرند.

آدرس یا URL

این عبارت در میان اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022 به معنی، همان چیزی است که در بخش مربوط به جستجو در بالای هر سایتی دیده می‌شود. در واقع شما تنها با وارد کردن این آدرس می‌تواند وارد صفحه مورد نظرتان شوید. هر صفحه در دنیای وب یک آدرس مخصوص به خود دارد که با دیگری متفاوت است.

لوکال سئو

لوکال سئو در میان اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022، به معنی سئوی محلی است. سئویی که بیشتر مخاطبانی را در منطقه‌ای خاص در نظر می‌گیرد. این نوع از سئو برای فروشگاه‌ها، کافه‌ها و … مناسب است که هدفشان مشتریان مناطق اطرافشان است.

سئو معکوس یا سئو منفی

نوعی از سئو وجود دارد که توسط سایت‌های رقیب برای کاهش امتیاز سایت شما در گوگل انجام می‌شود. باید بتوانید این فعالیت‌ها را شناسایی کنید تا باعث امتیازات منفی برای شما نشود. از میان این موارد می‌توانیم به دزدی محتوا، لینک‌های مخرب، هک سایت و … اشاره کنیم.

سئو تصاویر

یکی دیگر از واژه‌های مهم در اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022، سئوی تصاویر است. برای آنکه بتوانید تصاویر سایت خود را در رتبه‌های برتر گوگل قرار دهید، باید، سئوی تصاویر را روی آنها انجام دهید.

سخن پایانی

اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022

اکنون با اصطلاحات پرکاربرد سئو در سال 2022 آشنا شده و می‌دانید که استفاده از کدامیک برای شما لازم و ضروری است. اغلب سئوکاران با این واژه‌های آشنا هستند، اما برای مدیر یک کسب و کار نیز این اطلاعات می‌تواند برای چک کردن وبسایتش کمک کننده باشد.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *