آموزش هایلایت متن در وردپرس

آموزش هایلایت متن در وردپرس

هایلایت یا برجسته کردن متون مختلف یکی از روش‌هایی است که به تایید برخی از نکات در یک متن شما کمک می‌کند. در وردپرس نیز امکان هایلایت کردن برخی از بخش‌های متن وجود دارد. این مطلب آموزش هایلایت متن در وردپرس را به شما نشان می‌دهد:

آموزش هایلایت متن در وردپرس با کمک افزونه

آموزش هایلایت متن در وردپرس

اولین روش در این موارد استفاده از افزونه‌ای است که با نام Advanced Editor Tools شناخته شده و با نصب و فعال کردن آن می‌توانید هایلایت را انجام دهید. این ابزار، امکاناتی را به ویرایشگر بلوک وردپرس اضافه خواهد کرد. برای استفاده از این ابزار پس از نصب افزونه باید وارد صفحه مورد نظرتان شوید و قسمتی که قصد هایلایت کردنش را دارید، را انتخاب کنید. سپس روی پیکانی که به صورت کشویی است کلیک کرده و تنظیمات مربوط به علامت دار شدن است، را انتخاب کنید تا در نهایت بخش مورد نظر شما هایلایت شود.

آموزش هایلایت متن در وردپرس به صورت دستی

در این روش برای هایلایت کردن تنها نیازمند، کد هستید. این کد تگ Html  “mark” است. برای این روش باید به ویرایشگر بلوک بروید، روی سه نقطه کلیک کنید و ویرایش به عنوان HTML را بزنید. پس از آن متن خام خود را در قالب مشاهده می‌کنید که باید کد <mark>لورم ایپسوم متن ساختگی</mark> را وارد آن کرده و در نهایت دوباره با کلیک کردن رو گزینه سه نقطه به حالت بصری برگردید.

تغییر رنگ هایلایت متن در وردپرس

آموزش هایلایت کردن متن در وردپرس

رنگ پیشفرض برای هایلایت متون وردپرس، زرد است اما می‌توانید آن را تغییر دهید. برای اینکار به قسمت نمایش در پنل مدیریت وردپرس بروید و روی منوی سفارشی سازی کلیک کنید. در نهایت در قسمت CSS اضافی کد mark {background-color: #ffd4a1;} را وارد کنید. کدی که پس از # قرار گرفته رنگ مورد نظر شماست که می‌توانید با سلیقه خود آن را تغییر دهید. در نهایت نیز با کلیک روی انتشار تغییرات مورد نظرتان انجام خواهد شد.

هایلایت کردن متن در وردپرس برای تاکید روی محتواهای مهم

شما با آموزش هایلایت متن در وردپرس، می‌توانید تمایزی را بین برخی از نقاط متن خود ایجاد کنید. هایلایت کردن یک بخش از محتوا به آسانی انجام می‌شود و شما می‌توانید به راحتی با روش‌هایی که عنوان شد آن را انجام دهید. برای مشاهده دیگر آموزش‌های مربوط به تنظیمات عمومی سایت می‌توانید به بخش مربوط به آنها مراجعه کنید.