آموزش ساخت منو در وردپرس

آموزش ساخت منو در وردپرس

برای آنکه بتوانید یک منو را در سایت خود قرار دهید، آموزش ساخت منو در وردپرس می‌تواند به شما کمک کند. برای ایجاد فهرست، باید به قسمت پیشخوان وردپرس بروید تا بتوانید آن را ایجاد کنید. با ورود به بخش فهرست‌ها و کلیک کردن روی ایجاد، صفحه‌ای مخصوص ایجاد آن برایتان در نظر گرفته خواهد شد. همچنین می‌توانید به راحتی فهرست‌های قبلی خود را نیز ویرایش کنید.

برای شروع آموزش ساخت منو در وردپرس، باید وارد بخش مربوط به ایجاد فهرست جدید شوید تا صفحه‌ای برای قرار دادن نام فهرست پیش رویتان قرار گرفته و سپس با کلیک روی ایجاد فهرست، آنها را ایجاد کنید.

پس از این مرحله در آموزش ساخت منو در وردپرس، قسمتی در سمت راست صفحه ایجاد شده و برایتان نمایش داده خواهد شد که در آن مواردی برای جزئیات بیشتر قرار دارد. در این بخش شاهد برگه، نوشته، پیوند و دسته‌هایی خواهید بود. البته با کلیک کردن روی تنظیمات صفحه که در قسمت بالا و گوشه سمت چپ این صفحه وجود دارد نیز، جزئیات دیگر را به آن اضافه کنید.

آموزش ساخت منو در وردپرس

اگر برگه‌هایی را از قبل در سایت خود داشته باشید، می‌توانید، از طریق کلیک کردن روی برگه‌ها، فهرستی را انتخاب کنید و در نهایت با کلیک کردن روی افزودن به فهرست می‌توانید، موارد مورد نیازتان را به فهرستی که در نظر دارید، اضافه کنید.

با اضافه کردن تمام موارد، اکنون لیستی برایتان به نمایش گذاشته خواهد شد که با کلیک کردن روی پیکان آنها به راحتی می‌توانید، متن آن را تغییر دهید. همچنین با جابجا کردن گزینه‌ها، فهرست خود را تغییر دهید.

آموزش ساخت منو در وردپرس به صورت کشویی

برای آموزش ساخت منو در وردپرس به صورت کشویی و بدون نیاز به برنامه نویسی می‌توانید به راحتی آن را ایجاد کنید. برای ساخت آن باید، وارد گزینه مربوط به فهرست‌ها شوید و سپس گزینه مورد نظرتان برای قرار گرفتن در زیر مجموعه را انتخاب و در نهایت آن را کمی پایین‌تر و چپ‌تر از مادر آن قرار دهید. با این کار زیرمجموعه و دسته مادر به صورت کشویی در نظر گرفته خواهد شد. البته باید به قالب خود نیز در این فرایند توجه کنید، چرا که در برخی از قالب‌ها این امکان وجود ندارد.

اکنون تمام مواردی که لازم دارید، را آماده کرده‌اید و باید آن را در سایت خود قرار دهید. دو روش برای انجام این کار وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره کرده‌ایم:

  1. در روش اول باید به قسمت مربوط به تنظیمات فهرست بروید و مکانی که برای قرار دادن آن در نظر گرفته شده را به درستی انتخاب کنید.
  2. روش دوم نیز با استفاده از مدیریت جایگاه‌ها بودهپ که البته در محصولات مختلف متفاوت است.

استفاده و نمایش فهرست‌ در ستون‌ها نیز ممکن است، برای این کار کافیست پس از ساخت فهرست، در پنل مدیریت وردپرس به بخش “نمایش” و سپس “ابزارک‌ها” مراجعه کرده و از میان ابزارک‌ها فهرست دلخواه خود را در ستون مورد نظر استفاده کنید. به همین آسانی مس‌توانید فهرست خود را بسازید و در سایت نمایش دهید.

ساخت منو در قالب‌های افگیگا

در قالب‌های قرار گرفته در سایت ساز افگیگا نیز امکان ایجاد منو به آسانی وجود دارد. شما می‌توانید همین روش‌های بیان شده در این صفحه را به صورت مرحله به مرحله انجام دهید. آموزش ساخت منو در وردپرس، به شما در این زمینه کمک می‌کند.