آموزش تغییر رمز و نام کاربری مدیر سایت وردپرس

آموزش تغییر رمز و نام کاربری مدیر سایت وردپرس

در مواقعی ممکن است بخواهید نام کاربری مدیر سایت وردپرسی خود را تغییر دهید. در این شرایط باید از phpmyadmin اقدام کنید. چرا تغییر از بخش مدیریت وردپرس کاربران امکان پذیر نخواهد بود. در این مطلب می‌خواهیم مسیری که برای آموزش تغییر رمز و نام کاربری مدیر سایت وردپرس به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم:

آموآموزش تغییر رمز و نام کاربری مدیر سایت وردپرس با استفاده از PHPMYADMIN

آموزش تغییر رمز و نام کاربری مدیر سایت وردپرس

PHPMYADMIN یک نرم افزار است. ابزاری که از آن برای مدیریت پایگاه داده mySql از آن استفاده شده و تقریبا همه کارها و تغییراتی که نیاز دارید در دیتابیس خود انجام دهید، را در اختیار شما قرار خواهد داد. از جمله این موارد می‌توانیم به تغییر یا حذف پایگاه داده، جداول، فیلدها و همچنین تغییر نام مدیریت کاربر اشاره کنیم. این ابزار با زبان php نوشته شده و به صورت رایگان است. آموزش تغییر رمز و نام کاربری مدیر سایت وردپرس به وسیله این ابزار با دو روش انجام خواهد شد.

روش اول: استفاده از کد جدید

تغییر نام کاربری و پسورد

با ورود به phpmyadmin، باید دیتابیس وردپرس سایت خود را انتخاب کنید. در قسمت sql، بخشی برای وارد کردن کد در نظر گرفته شده که باید عبارت زیر را وارد آن کنید:

UPDATE wp_users SET user_login = 'New login' WHERE user_login = 'Admin';

البته به جای Admin، نام کاربری قبلی خود و به جای New Login باید از نام کاربری جدید خود استفاده کنید. حتما قبل از انجام روش آموزش تغییر رمز و نام کاربری مدیر سایت وردپرس، یک پک آپ از سایت خود بگیرید.

روش دوم: استفاده از جدول

تغییر نام کاربری و پسورد

روش دوم آموزش تغییر رمز و نام کاربری مدیر سایت وردپرس متفاوت است. برای اینکار باید ابتدا دیتابیس وردپرس خود را در phpmyadmin انتخاب کنید. با اینکار جدولی برایتان نمایش داده خواهد شد. در این قسمت باید روی گزینه WP-USER کلیک کرده و رکوردهای ذخیره شده را ببینید.

روی گزینه ادیت کلیک کرده و نام کاربری که در نظر دارید را وارد آن کنید. قسمتی نیز مربوط به USER-PASS است که باید تمام محتویات آن را پاک کنید و رمزی جدید را وارد کنید. در نهایت روی گزینه MD5 و GO کلیک کنید. اکنون تغییر کاربری شما انجام شده و باید بتوانید از طریق آن وارد پنل کاربری خود در وردپرس شوید.

روش تغییر رمز مدیر سایت

گاهی ممکن است بخواهید تنها رمز کاربری خود را تغییر دهید که در این صورت باید از روش‌های زیر استفاده کنید:

در ابتدا وارد پنل مدیریت سایت خود شوید. در سمت راست این پنل در بخش منوی کاربران، زیرمنوی شناسنامه را انتخاب کنید. اینجا صفحه جدیدی باز خواهد شد که از شما رمز جدید می‌خواهد. گزینه مربوط به دکمه ساختن رمز، امکان قرار دادن یک رمز تازه را به شما می‌دهد. بهتر است از ترکیب اعداد و کاراکترها برای این بخش استفاده کنید تا هر کسی نتواند به راحتی وارد شود. در نهایت نیز با کلیک کردن روی گزینه به روز رسانی این تغییرات اعمال خواهد شد.

سخن پایانی

کار با افزونه وردپرس بسیار آسان است. هر فرایندی در این پلتفرم، به راحتی با افزونه‌های مربوط به آن یا از طریق خود این سیستم مدیریت محتوا قابل انجام است. آموزش تغییر رمز و نام کاربری مدیر سایت وردپرس، یکی از نکات ایمنی در این مدل از سایت‌هاست که در نهایت خیال شما را بابت عدم ورود افراد متفرقه در صورت لو رفتن رمز و کاربری قدیمی راحت می‌کند. سایت ساز افگیگا نیز با همین روش قابلیت تغییر نام کاربری را به شما می‌دهد.