آموزش اضافه کردن فونت فارسی به قالب وردپرس

آموزش اضافه کردن فونت فارسی به قالب وردپرس

آموزش اضافه کردن فونت فارسی به قالب وردپرس، افزودن فونت فارسی در وردپرس را می‌توانید با ابزار Use Any Font انجام دهید که در اینجا به مراحل استفاده از ان اشاره کرده‌ایم:

آموزش اضافه کردن فونت فارسی به قالب وردپرس

پس از آنکه این ابزار را نصب کردید باید به بخش پیشخوان و قسمت مربوط به Use Any Font شوید. در نهایت بخشی به نام کلید API را خواهید دید که باید کلید دریافت شده از سمت سازنده افزونه را در این قسمت وارد کرده و سپس با کلیک کردن روی Generate Free Lite و در نهایت با کلیک کردن روی Verify این مراحل را تکمیل کنید.

اکنون پس از آموزش اضافه کردن فونت فارسی به قالب وردپرس، باید به بخش Upload Font رفته و مراحل زیر را انجام دهید:

  1. فونت را اضافه کنید.
  2. روی کادر مخصوص در این قسمت نام فونتی که می‌خواهید را وارد کنید.
  3. با انتخاب choose file فونتی که دانلود کرده‌اید، را آپلود کرده و روی آپلود کلیک کنید.
  4. تنها قرار دادن فونت با فرمت ttf. برای این کار کافی است.

اکنون آموزش اضافه کردن فونت فارسی به قالب وردپرس و بارگذاری فونت به پایان رسیده و باید وارد بخش Assign Font شوید. باید ببینید که کدام تگ‌های هدینگ و بخش‌های سایت فونتی که شما وارد کرده‌اید را باید نشان دهد؟ با انتخاب آنها و دکمه Assign Font این موارد را مشخص کنید. با بازگشت به سایت و رفرش کردن آن این تغییرات را در سایت خود مشاهده خواهید کرد.

آموزش اضافه کردن فونت فارسی به قالب وردپرس

یکی دیگر از روش‌های رایج برای آموزش اضافه کردن فونت فارسی به قالب وردپرس، استفاده از قسمت تنظیمات است. در برخی از قالب‌ها بخشی تحت عنوان بارگذاری فونت وجود دارد که به راحتی امکان قرار دادن فونت دلخواه را به شما خواهد داد.

تغییر فونت قالب وردپرس از طریق کدنویسی

اضافه کردن فونت به وردپرس

روش دیگر ، استفاده از کدهای CSS در کدنویسی قالب است. ابتدا فونت مورد نظر خود را از سایت مورد نظرتان دریافت کنید که دارای سه فرمت .eot ، .woff و .tff باشد تا در تمام مرورگرها مشخص شده باشد. سپس مسیر زیر را طی کنید:

public_html/wp-content/themes/”name of your theme”/

پوشه با نام FONT بسازید و در نهایت فایل‌های دانلود شده را بارگذاری کرده و پس از ان به بخش مربوط به STYLE.CSS رفته و کدهای زیر را در آنجا وارد کنید.

@font-face {    font-family: 'name of your font';    src: url('fonts/name of your font.eot?#') format('eot'),    url('fonts/name of your font.woff') format('woff'),     url('fonts/name of your font.ttf') format('truetype');}

البته در بخش Name Of Your Font باید نام فونت را قرار دهید.

اکنون باید در فایل مربوط به Style.css خانواده فونت خود را تعریف کرده و در جاهایی که عبارت Font-Family را می‌‎بینید، نام فونت دلخواهتان را به صورت زیر قرار دهید:

font-family: IRANSans-web;

در نهایت نیز STYLE.CSS را به همراه تغییراتی که ایجاد کردید، ذخیره کنید و با مراجعه به سایت خود و یک رفرش ساده، در نهایت تغییرات فونت را ببینید.

این ابزار را می‌توانید در تمام قالب‌های افگیگا نیز نصب کنید و تغییرات مربوط به فونت را در آنها ایجاد کنید.