آموزش استفاده از HSTS

آموزش استفاده از HSTS

آموزش استفاده از HSTS روشی آسان برای فراهم کردن امنیت کاربرانتان است. HTST، مخفف HTTP Strict Transport Security و این به معنای مکانیزم انتقال اطلاعات با امنیت بالا، در سطح سیاست های وب است، که به حفظ اطلاعات منتقل شده در دنیای وب در برابر حملات شنود و جمع آوری اطلاعات کمک می‌کند. در این مطلب از آموزش‌های افگیگا به سراغ این فرایند در سایت‌های مختلف رفته‌ایم.

چرا نیاز به استفاده از HSTS داریم؟

آموزش استفاده از HSTS

با درک آموزش استفاده از HSTS و فعال کردن آن، حملات پروتکل اس اس ال و ربودن کوکی، 2 مشکلی که در وب سایت های دارای SSL ممکن است، اتفاق بیافتد متوقف خواهد شد. HSTS، علاوه بر این که به ایمن شدن وب سایتتان کمک می‌کند، باعث بارگذاری سریعتر سایت هم می‌شود. در واقع HSTS از بیشتر مرورگرهای اصلی و حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند. پروتکل HSTS اجازه می‌دهد تا وب سرورها با استفاده از شناسایی مرورگرها، اجازه تبادل اطلاعات از طریق HTTPS را داشته باشند، بنابراین امکان ارتباط HTTP وجود نخواهد داشت. در این صورت کاربران باید از پروتکل HTTPS استفاده کنند. حتی مهم ترین حملات مانند: SSL-stripping man-in-the-middle، با استفاده از hsts قابل کنترل خواهد بود.

آیا استفاده از HSTS باعث بهبود عملکرد سئو می‌شود؟

بله، استفاده از HSTS باعث افزایش و بهبود عملکرد سئو می‌شود، چون HSTS کمک می‌کند تا صفحات وب شما با سرعت بیشتری بارگیری شود.

مدت زمان بارگذاری اولیه در بهبود رتبه بندی گوگل، تاثیر گذار است، همچنین سرعت بالا باعث افزایش میزان رضایتمندی بازدید کننده و کاربران وبسایت می‌شود. به همین دلیل با افزایش استفاده از موبایل، سرعت بارگذاری اولیه صفحات از اهمیت بالایی برخوردار است.

آموزش استفاده از HSTS و فعالسازی آن

برای شروع آموزش استفاده از HSTS، ابتدا باید دارای گواهینامه اس اس ال معتبر باشید. اگر بدون گواهینامه SSL شما HSTS  را فعال کنید، بدون شک وبسایتتان از دسترس کاربرانتان خارج خواهد شد. پس قبل از انجام هر کاری اول باید نسبت به داشتن HTTPS برای وبسایت و تمام ساب دامین های آن اطمینان پیدا کنید.

ادامه آموزش استفاده از HSTS برای فعال کردن آن، بسیار ساده انجام می‌شود، کاری که باید انجام دهید، افزودن یک هدر به فایل htaccess سایتتان است. هدری که شما باید به آن اضافه کنید به شرح زیر است:

این هدر یک کوکی با حداکثر تاریخ دسترسی 1 ساله به وبسایت و ساب دامین های آن اضافه می‌کند. زمانی که یک مرورگر تصمیم اتصال به سایت را داشته باشد، تا یک سال این امکان را ندارد که از نسخه ناامن HTTP به صورت ناخواسته استفاده کند. شما باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که تمامی ساب دامین ها هم تحت گواهینامه SSL هستند، سپس می‌توانید قابلیت HSTS را فعال کنید. لازم به ذکر است که اگر این کار را انجام ندهید، پس از ویرایش و ذخیره فایل htaccess دیگر آنها در دسترس شما نخواهند بود.