تنظیمات عمومی سایت – سایت ساز افگیگا https://fgiga.com رویات رو بساز Sun, 12 Feb 2023 12:25:14 +0000 fa-IR hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.1.6 https://fgiga.com/wp-content/uploads/2020/11/logo-fgiga-500-70x70.png تنظیمات عمومی سایت – سایت ساز افگیگا https://fgiga.com 32 32 آموزش قرار دادن برگه به عنوان صفحه اصلی https://fgiga.com/tutorial/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%86-%d8%a8%d8%b1%da%af%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%b9%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c/ Sun, 12 Feb 2023 12:21:54 +0000 https://fgiga.com/?post_type=tutorial&p=5011 آموزش قرار دادن برگه به عنوان صفحه اصلی به درد چه کسانی می‌خورد؟ در مقاله “آموزش ساخت برگه در وردپرس” به طور کامل به روش ایجاد این صفحات در سایت اشاره کردیم و فهمیدیم چه امکاناتی را در اختیار ما قرار می‌دهد. اما گاهی شما نیاز دارید، تا برگه ایجاد شده را به عنوان صفحه اصلی سایت خود در نظر بگیرید. اینکار نیز از طریق پیشخوان وردپرس انجام خواهد شد. کافی است قبل از آن برگه مورد نظرتان را بسازید و تغییرات دلخواه خود را روی آن انجام دهید. سپس تنها با چند کلیک آن را به عنوان صفحه اصلی سایت خود انتخاب کنید.

بخش‌های مختلف برگه در سایت‌های وردپرسی

در هنگام ساخت برگه چند بخش مختلف در پیشخوان وردپرس پیش روی شماست که هر کدام مخصوص ویژگی خاصی در این صفحه هستند:

عنوان برگه

فیلدی برای توضیح آن چیزی است که در برگه شما وجود دارد. عنوان باید جذاب باشد، طول مناسبی را داشته باشد و بتواند نظر موتورهای جستجو را به خود جلب کند. این عنوان باید با محتوای برگه شما کاملا مرتبط باشد.

نامک برگه

در بخش مربوط به نامک می‌توانید یک آدرس دلخواه را برای خود انتخاب کنید که می‌تواند به صورت فارسی یا انگلیسی باشد. البته توصیه اغلب سئوکاران، انتخاب آدرس‌هایی به زبان انگلیسی است، چرا که از نظر سئو و بهینه سازی بهتر است و به علاوه ساختار و خوانایی‌شان نیز بهتر است. 

ایجاد برگه با استفاده از افزونه صفحه ساز المنتور قابل طراحی است.

پرونده‌های چند رسانه‌ای

یک دکمه در برگه نیز وجود دارد که مربوط به افزودن پرونده چند رسانه‌ای است. شما می‌توانید با کلیک کردن روی این گزینه، فایل‌های مورد نظرتان را به صورت تصویر و ویدئو آپلود کرده و در نهایت آن را منتشر کنید.

آموزش قرار دادن برگه به عنوان صفحه اصلی
معرفی قسمت‌های مختلف برگه

باکس انتشار

در بخش بعدی سایت باکسی برای انتشار وجود دارد که تاریخ و زمان انتشار را تعیین می‌کند. شما میتوانید برگه خود را با سرعت بالا و در همان لحظه منتشر کنید یا زمان مشخصی را برای انتشار آن داشته باشید. همچنین با کلیک کردن روی گزینه پیش نمایش، هر تغییری که در برگه ایجاد کرده‌اید را ببینید.

ویژگی‌های برگه

در بخشی از صفحه مربوط به برگه‌ها شاهد باکسی تحت عنوان ویژگی‌های برگه هستیم که قابلیت‌های مختلفی نظیر برگه مادر، قالب و ترتیب را در خود جای داده است. اگر برگه شما، دارای برگه مادر باشد، به صورت طبقه بندی شده خواهد بود. همچنین می‌توانید ترتیب برگه‌های خود را با قرار دادن اعدادی در فیلد مربوط به ترتیب، خودتان تعیین کنید و اولویت چیدمان‌ها را مشخص کنید.

تصویر شاخص

بخش دیگری از برگه مربوط به تصویر شاخص است. این تصویر شامل عکسی است که مربوط به موضوع صفحه شما بوده و باید با دقت انتخاب شود.

مدیریت دیدگاه‌ها

در قسمت دیگری از آموزش قرار دادن برگه به عنوان صفحه اصلی شاهد بخشی برای گفتگو هستید که دارای دو عبارت پذیرفتن دیدگاه و پذیرفتن بازتاب برای این برگه است که با فعال کردنشان می‌توانید ویژگی مورد نظرتان را برای آن در نظر بگیرید.

زمینه دلخواه

شما می‌توانید پس زمینه دلخواهی را برای سایت خود انتخاب کنید. در مواقعی قالب شما دارای پس زمینه است، اما گاهی نیز می‌توانید زمینه دلخواهی را برای برگه خود انتخاب کنید.

نام نویسنده

در بخشی از صفحه مربوط به ایجاد برگه نویسنده قرار گرفته است. در این قسمت نام نویسندگان شما به صورت یک لیست کشویی قرار گرفته و در نتیجه با انتخاب هر یک از آنها می‌توانید نام نویسنده مورد نظرتان را انتخاب کنید.

آموزش قرار دادن برگه به عنوان صفحه اصلی به صورت مرحله به مرحله

فرض می‌کنیم که برگه مورد نظر خود را ایجاد و اکنون قصد دارید، آن را به عنوان صفحه اصلی سایت خود انتخاب کنید. برای آموزش قرار دادن برگه به عنوان صفحه اصلی باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برای شروع آموزش قرار دادن برگه به عنوان صفحه اصلی وارد بخش مربوط به تنظیمات و سپس خواندن شوید.
  2. گزینه یک برگه یکتا را انتخاب کنید.
  3. در فیلد برگه نخست، خانه را انتخاب کنید.
  4. در قسمت مربوط به برگه نوشته‌ها، وبلاگ را انتخاب کنید.
  5. در نهایت نیز روی ذخیره تغییرات کلیک کرده و مراحل را کامل کنید.

صفحه اصلی باید شامل تمامی قسمت‌های مختلف سایت مانند هدر، فوتر، دسته بندی و … باشد.

سوالات پر تکرار در مورد آموزش قرار دادن برگه به عنوان صفحه اصلی

چرا باید برگه را به عنوان صفحه اصلی انتخاب کنیم؟

پیش فرض وردپرس انتخاب برگه برای این صفحه از سایت بوده است.

آیا می‌توان از قالب‌های وردپرس برای طراحی صفحه اصلی استفاده کرد؟

بله. امکان انجام این فرایند وجود دارد.

آیا قابلیت تغییر و ویرایش برگه پس از انتخاب به عنوان صفحه اصلی وجود دارد؟

بله. تمام بخش‌های سایت‌های وردپرسی قابلیت تغییر را دارند.

]]>
آموزش جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس https://fgiga.com/tutorial/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%ac%d9%84%d9%88%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3/ Thu, 09 Feb 2023 08:39:03 +0000 https://fgiga.com/?post_type=tutorial&p=5002 آموزش جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس، از دریافت محتوای ناخواسته و ارسال شده توسط نظرات، ثبت نام کاربر، پست ها، فرم های تماس جلوگیری می‌کند. یک پیام هرزنامه، نظر یا محتوا معمولاً حاوی لینک‌های بیش از حد، لینک‌هایی به سایت‌های غیراخلاقی یا غیرقانونی است. این سایت‌ها ممکن است حاوی بدافزاری باشند که می‌تواند روی رایانه‌های کاربرانی که از این صفحات بازدید می‌کنند تأثیر بگذارد.

سیستم نظرات وردپرس اغلب توسط اسپمرها هدف قرار می گیرد. با این حال، چندین ابزار و افزونه برای وردپرس موجود است که می تواند به کنترل هرزنامه کمک کند. دیدگاه های جفتگ در وردپرس در صورت عدم بررسی ممکن است مشکلاتی را مانند جریمه توسط گوگل ایجاد کند. بنابراین باید با استفاده از روش‌هایی آنها را مدیریت کرد.

آموزش جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس، از حملات احتمالی به سایت شما جلوگیری می‌کند.

آموزش جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس

یکی از روش‌های آموزش جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس، استفاده از افزونه‌هاست. معروفترین این پلاگین، اکیسمت است که باید از بخش مربوط به افزونه‌ها آن را دانلود و فعال کنید. در این هنگام وضعیت اکیسمت به منوی پیشخوان شما اضافه می‌شود و برای استفاده از آن باید مراحل زیر را طی کنید:

اکیسمت
تاثیر اکیسمت در حذف اسپم
  1. روی “کلید API اکسیمت خود را بنویسید” کلیک کنید.
  2. در صفحه جدید روی “ساخت یک کلید تازه اکیسمت” کلیک کنید.
  3. روی Get An Akismet API Key کلیک کنید.
  4. وارد سایت وردپرس شده و در صورت نداشتن حساب، ثبت نام کنید.
  5. در میان پلن‌های پیشنهادی یک گزینه را انتخاب کنید. (پلن پرسنال رایگان است.)
  6. روی SignUp کلیک کنید.
  7. فیلدهای مقابلتان را پر کنید و ادامه دهید.
  8. کلید API را دریافت کنید.
  9. دوباره به بخش کنترل پنل مدیریت بروید و از بخش افزونه‌ها وارد زیرمنوی اکیسمت شوید.
  10. روی “من یک کلید از قبل دارم” کلیک کنید.
  11. کلید API را وارد و تنظیمات را ذخیره کنید.
  12. در بخش تنظیمات، درخواست خود را انتخاب کنید.

با این مراحل دیگر از ایجاد اسپم یا جفنگ در سایت خود جلوگیری خواهید کرد.

دست به کار شوید…

اکنون آموزش جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس را به خوبی یاد گرفته‌اید و باید آن را در سایت خود به کار ببرید. فرقی نمی‌کند که سایت شما در چه مرحله‌ای قرار گرفته، در هر صورت باید آن را از نفوذ لینک‌های ناخواسته، نظرات نامرتبط و … محافظت کنید. اگر به دنبال ایمنی بیشتر برای سایت خود هستید می‌توانید از افزونه iThemes Security | افزونه امنیت وردپرس نیز استفاده کنید.

سوالات پرتکرار در مورد آموزش جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس

جفنگ چه تفاوتی با اسپم دارد؟

جفنگ نام دیگر اسپم است.

اسپم چگونه باعث آسیب به سایت می‌شود؟

ممکن است حاوی بدافزاری باشند که می‌تواند روی رایانه‌های کاربرانی که از این صفحات بازدید می‌کنند تأثیر بگذارد.

آیا وجود اسپم از نظر گوگل غیر قابل قبول است؟

بله، دیدگاه های جفتگ در وردپرس در صورت عدم بررسی ممکن است مشکلاتی را مانند جریمه توسط گوگل ایجاد کند.

]]>
آموزش استفاده از HSTS https://fgiga.com/tutorial/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-hsts/ Wed, 08 Feb 2023 11:47:47 +0000 https://fgiga.com/?post_type=tutorial&p=4988 آموزش استفاده از HSTS روشی آسان برای فراهم کردن امنیت کاربرانتان است. HTST، مخفف HTTP Strict Transport Security و این به معنای مکانیزم انتقال اطلاعات با امنیت بالا، در سطح سیاست های وب است، که به حفظ اطلاعات منتقل شده در دنیای وب در برابر حملات شنود و جمع آوری اطلاعات کمک می‌کند. در این مطلب از آموزش‌های افگیگا به سراغ این فرایند در سایت‌های مختلف رفته‌ایم.

چرا نیاز به استفاده از HSTS داریم؟

آموزش استفاده از HSTS

با درک آموزش استفاده از HSTS و فعال کردن آن، حملات پروتکل اس اس ال و ربودن کوکی، 2 مشکلی که در وب سایت های دارای SSL ممکن است، اتفاق بیافتد متوقف خواهد شد. HSTS، علاوه بر این که به ایمن شدن وب سایتتان کمک می‌کند، باعث بارگذاری سریعتر سایت هم می‌شود. در واقع HSTS از بیشتر مرورگرهای اصلی و حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند. پروتکل HSTS اجازه می‌دهد تا وب سرورها با استفاده از شناسایی مرورگرها، اجازه تبادل اطلاعات از طریق HTTPS را داشته باشند، بنابراین امکان ارتباط HTTP وجود نخواهد داشت. در این صورت کاربران باید از پروتکل HTTPS استفاده کنند. حتی مهم ترین حملات مانند: SSL-stripping man-in-the-middle، با استفاده از hsts قابل کنترل خواهد بود.

آیا استفاده از HSTS باعث بهبود عملکرد سئو می‌شود؟

بله، استفاده از HSTS باعث افزایش و بهبود عملکرد سئو می‌شود، چون HSTS کمک می‌کند تا صفحات وب شما با سرعت بیشتری بارگیری شود.

مدت زمان بارگذاری اولیه در بهبود رتبه بندی گوگل، تاثیر گذار است، همچنین سرعت بالا باعث افزایش میزان رضایتمندی بازدید کننده و کاربران وبسایت می‌شود. به همین دلیل با افزایش استفاده از موبایل، سرعت بارگذاری اولیه صفحات از اهمیت بالایی برخوردار است.

آموزش استفاده از HSTS و فعالسازی آن

برای شروع آموزش استفاده از HSTS، ابتدا باید دارای گواهینامه اس اس ال معتبر باشید. اگر بدون گواهینامه SSL شما HSTS  را فعال کنید، بدون شک وبسایتتان از دسترس کاربرانتان خارج خواهد شد. پس قبل از انجام هر کاری اول باید نسبت به داشتن HTTPS برای وبسایت و تمام ساب دامین های آن اطمینان پیدا کنید.

ادامه آموزش استفاده از HSTS برای فعال کردن آن، بسیار ساده انجام می‌شود، کاری که باید انجام دهید، افزودن یک هدر به فایل htaccess سایتتان است. هدری که شما باید به آن اضافه کنید به شرح زیر است:

این هدر یک کوکی با حداکثر تاریخ دسترسی 1 ساله به وبسایت و ساب دامین های آن اضافه می‌کند. زمانی که یک مرورگر تصمیم اتصال به سایت را داشته باشد، تا یک سال این امکان را ندارد که از نسخه ناامن HTTP به صورت ناخواسته استفاده کند. شما باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که تمامی ساب دامین ها هم تحت گواهینامه SSL هستند، سپس می‌توانید قابلیت HSTS را فعال کنید. لازم به ذکر است که اگر این کار را انجام ندهید، پس از ویرایش و ذخیره فایل htaccess دیگر آنها در دسترس شما نخواهند بود.

]]>
آموزش نصب Microsoft Clarity در وردپرس https://fgiga.com/tutorial/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%86%d8%b5%d8%a8-microsoft-clarity-%d8%af%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3/ Sun, 05 Feb 2023 13:26:18 +0000 https://fgiga.com/?post_type=tutorial&p=4963 برای آموزش نصب Microsoft Clarity در وردپرس، بهتر است این مطلب را بخوانید. همچنین دلیل نیاز داشتن به این افزونه در سایت وردپرسی خود را در انتهای مطلب بخوانید.

آموزش نصب Microsoft Clarity در وردپرس

برای شروع آموزش نصب Microsoft Clarity در وردپرس، به سایت Microsoft Clarity رفته و بر روی گزینه Start  کلیک کنید. برای عضویت در آن یا باید از ایمیل و یا از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. ایمیل در حال حاضر بهترین و مطمئن‌ترین روش است.

آموزش نصب Microsoft Clarity در وردپرس

پس از عضویت بر روی گزینه ADD NEW PROJECT کلیک نمایید.

image سایت ساز افگیگا

در فیلد نخست نام پروژه، در فیلد دو آدرس وب سایت و در فیلد سوم موضوع فعالیت خود را مشخص کرده و گزینه Create را کلیک کنید. در صفحه بعدی برای شما یک کد ایجاد می‌شود که باید آن را کپی کرده و آن را به وب سایت خود اضافه کنید.

image 2 سایت ساز افگیگا

حال این کد را در بخش فوتر و یا هدر صفحات نصب کنید و یا اینکه برای افزودن آن از پلاگین‌هایی مختص این فعالیت استفاده کنید.

مزایای Microsoft Clarity

آموزش نصب Microsoft Clarity را در این مطلب آموزشی افگیگا، برشمردیم اما مزایای وجود آن را نیز بهتر است بدانید:

  • بدون اینکه در حریم خصوصی کاربران دخالت کند اطلاعات ارزشمندی از فعالیت آنها در وب سایت شما را گردآوری می‌کند.
  • دارای فیلترهایی مانند کشور، سیستم عامل، بازه زمانی، مرورگر و بسیاری از موارد دیگر است. وقتی کاربری از یک صفحه از وب سایت بازدید به عمل می‌آورد چنین اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند.
  • اصلی‌ترین هدفی که از جمع‌آوری چنین اطلاعاتی دنبال می‌کنید جذب بازدید کننده برای وب سایت است. اگر بتوانید از اطلاعات به دست آمده در جهت بهینه‌سازی وب سایت استفاده کنید به طور حتم خواهید توانست کاربران زیادی را به سمت وب سایت خود هدایت کنید.
]]>
آموزش قرار دادن خط جداکننده متن در وردپرس https://fgiga.com/tutorial/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%86-%d8%ae%d8%b7-%d8%ac%d8%af%d8%a7%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%aa%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be/ Mon, 02 Jan 2023 07:03:32 +0000 https://fgiga.com/?post_type=tutorial&p=4829 آموزش قرار دادن خط جداکننده متن در وردپرس، به شما امکان قرار دادن یک خط برای جدا کردن دو بخش از متن در یک صفحه را می‌دهد. این کار به دلیل خوانایی بیشتر محتوا توسط کاربران انجام خواهد شد. در ویرایشگر وردپرس یکی از المان‌ها مربوط به همین خط جداکننده است. در این مطلب از مقالات آموزشی افگیگا، به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک فاصله را در میان پاراگراف‌های موجود در متن صفحه خود اضافه کنید:

آموزش قرار دادن خط جداکننده متن در وردپرس با ویرایشگر بلاک

آموزش قرار دادن خط جداکننده متن در وردپرس

این بخش از آموزش قرار دادن خط جداکننده متن در وردپرس، باعث ایجاد یک خط در میان متون موجود در صفحه شما خواهد شد. برای اینکاردر ویرایشگر بلاک خود، باید روی نماد “+” کلیک کنید. این کار را بیاد دقیقا بعد از پاراگرافی که قرار است، با خط بعدی فاصله داشته باشد، قرار دهید. سپس المانی که مربوط به “جدا کننده” است را انتخاب کرده و یک خط افقی را بین دو پاراگراف خود ایجاد کنید.

تغییر ظاهر و سبک خط جداکننده افقی در ویرایشگر بلاک وردپرس

پس از آموزش قرار دادن خط جداکننده متن در وردپرس، به روش‌های تغییر ظاهر و سبک خط جدا کننده می‌پردازیم. خط جدا کننده به صورت پیش فرض به صورت ممتد طراحی می‌شود، اما شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود، ظاهر و سبک آن را تغییر دهید. برای اینکار باید روی این خط کلیک کنید، تا منوی مربوط به آن در سمت چپ به نمایش در بیاید. برای تغییر آن سه گزینه وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • شیوه نامه یا Style: در این بخش از تغییر می‌توانید بر اساس نیاز خود سه سبک مختلفی که وجود دارد را انتخاب کنید. این مدل‌ها با اسامی پیش فرض، خط عریض و نقطه چین هستند.
  • تنظیمات رنگ یا Color Setting: در این بخش از تغییرات خط جداکننده چند رنگ وجود دارد که به صورت پیشنهادی به شما ارائه شده است. با کلیک روی گزینه مربوط به رنگ سفارشی نیز می‌توانید کد دلخواهتان را در این قسمت وارد کرده و طیف‌های رنگی مختلفی که به آنها علاقه دارید را انتخاب کنید.
  • پیشرفته: این بخش مربوط به کدهای CSS است که می‌توانید آنها را بارگذاری کنید.

آموزش قرار دادن خط جداکننده متن در وردپرس با ویرایشگر کلاسیک

آموزش قرار دادن خط جدا کننده در وردپرس

اما در مورد ویرایشگر کلاسیک نحوه قرار دادن خط جدا کننده کمی متفاوت‌تر است. در این ویرایشگر، باید از قسمت دیگری این خط را به متن خود اضافه کنید.

برای اینکار به سراغ بخشی از متن خود بروید که نیاز دارید خط جدا کننده در آن قسمت قرار گیرد. سپس آیکون مربوط به تغییر نوار ابزار را انتخاب کنید. در این حالت ردیفی از دکمه‌ها، برایتان به نمایش در خواهد آمد.

اکنون با کلیک کردن روی خط افقی، فضایی که در نظر گرفته‌اید به صورت یک خط افقی ایجاد شده و با رنگی خاکستری و با سبکی مانند خط عریض، اضافه خواهد شد.

آموزش قرار دادن خط جداکننده متن در وردپرس با کد‌های HTML

روش دیگر ایجاد خط جدا کننده استفاده از کدهای HTML است. برای اینکار باید بین دو پاراگرافی که در نظر دارید تگ “<hr/>” را در قسمت “متن” ویرایشگر اضاف کنید. تا خط جدا کننده را ببینید.

وجود خطوط جدا کننده و فواصل در متن باعث خوانایی بالاتر متن می‌شود.

به جز روش‌هایی که عنوان شد، علاوه بر خط جدا کننده در وردپرس، می‌توانید عناصر دیگری را نیز برای خوانایی محتوا در متن خود به کار ببرید. در این میان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • فاصله یا Spacer
  • بیشتر یا More
  • برش صفحه یا Page Break

این موارد نیز می‌توانند باعث خوانایی بیشتر محتوای شما شوند.

]]>
آموزش ایجاد Favicon در وردپرس https://fgiga.com/tutorial/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-favicon-%d8%af%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3/ Wed, 28 Dec 2022 08:11:46 +0000 https://fgiga.com/?post_type=tutorial&p=4784 Favicon یا Site Icon یک تصویر کوچک است. این آیکون در کنار عنوان سایت قرار گرفته و در نتیجه سایت شما را برای کاربرانتان شناخته شده خواهد کرد. آموزش ایجاد Favicon در وردپرس به شما کمک می‌کند تا به راحتی آن را در بخش مخصوص خود قرار دهید. در وردپرس Favicon، باعث می‌شود تا شناخت برند شما بهتر انجام شود و در نهایت نیز اعتماد مخاطبان شما را جلب خواهد کرد. در این مطلب می‌خواهیم به آموزش قرار دادن این تصویر در کنار سایتتان بپردازیم:

آموزش ایجاد Favicon در وردپرس به صورت مرحله به مرحله

آموزش ایجاد Favicon در وردپرس

برای قرار دادن Favicon، می‌تواندی از لوگوی خود استفاده کنید. البته باید این تصویر به صورت مربعی باشد. تقریبا 512 پیکلس برای اضلاع این تصویر مناسب است که به راحتی توسط ویرایشگرهای مختلف مانند فتوشاپ می‌توانید آن را تنظیم کنید. به جز سایز باید به فرمت تصویر مورد نظرتان نیز دقت کنید که باید png، jpeg یا gif باشد.

آموزش ایجاد Favicon در وردپرس با نسخه 4.2 به بالا

اگر وردپرس شما 4.3 به بعد باشد، می‌توانید برای آموزش ایجاد Favicon در وردپرس، مراحل زیر را انجام دهید:

  • به بخش پیشخوان بروید.
  • در بخش نمایش رفته و روی زیرمنوی سفارشی سازی و پس از آن روی برگه هویت سایت کلیک کنید.
  • روی انتخاب آیکون سایت کلیک کنید تا بتوانید favicon را بارگذاری کنید.
  • سپس روی انتشار کلیک کنید تا تصویر مورد نظرتان در بخش مربوطه قرار گیرد.
  • با رفرش کردن صفحه سایت خود می@توانید تصویر مورد نظرتان را ببینید.

آموزش ایجاد Favicon در وردپرس با نسخه 4.2 به پایین

برای افرادی که وردپرسشان قدیمی تر از 4.2 است، دو روش متفاوت برای قرار دادن favicnon وجود دارد:

روش اول:

  • از ftp استفاده کنید و آیکون مورد نظرتان را در پیش زمینه سایت خود بارگذاری کنید.
  • کد زیر را در بخش مربوط به فایل header.php قرار دهید و در بخش مربوط به Site خود قرار دهید:

<link rel=”icon” href=”https://https://site/favicon.png ” type=”image/x-icon” /> >link rel=”shortcut icon” href=”https://site/favicon.png” type=”image/x-icon” />

روش دوم:

دومنی روش زمانی است که شما فایلی با نام header.php را ندارید. برای این کار باید از افزونه‌ای به نام افزونه Insert Headers and Footers  استفاده کنید. البته قبل از آن باید حتما آن را دانلود، نصب و در نهایت فعال کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد بخش مربوط به تنظیمات شوید.
  • کدهای ارائه شده در روش قبلی را در قسمت هدر قرار دهید.
  • تنظیمات را ذخیره کنید.

قرار دادن favicon در وردپرس

این آیکون یک نماد از سایت شماست و هویتتان را مشخص می‌کند. بنابراین باید یک تصویر مناسب را برای آن انتخاب کنید. در این مقاله سعی کردیم تا با ساده‌ترین شکل ممکن این موارد را به صورت مرحله به مرحله در اختیارتان قرار دهیم، تا در نهایت بتوانید، تصویر مورد نظر خود را برای شناخته شدن توسط مخاطبانتان در سایت خود ایجاد کنید.

]]>
آموزش مخفی کردن عنوان در وردپرس با 3 روش https://fgiga.com/tutorial/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d8%ae%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b9%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3/ Mon, 26 Dec 2022 07:50:11 +0000 https://fgiga.com/?post_type=tutorial&p=4757 آموزش مخفی کردن عنوان در وردپرس، برای افرادی است که به هر دلیلی تمایلی به وارد کردن عنوان در صفحه‌های مخصوص سایت خود ندارند. در واقع وردپرس سیستم مدیریت محتوایی است که عناوین نوشته‌ها و برگه‌ها را، به صورت کاملا پیش فرض نمایش می‌دهد. در مواقعی ممکن است، بخواهید این عناوین را مخفی کنید. در این صورت روش‌های مختلفی پیش روی شماست که در این مطلب آنها را به شما معرفی کرده‌ایم.

آموزش مخفی کردن عنوان در وردپرس از طریق افزونه Hide Page And Post Title

آموزش مخفی کردن عنوان در وردپرس با Hide Page And Post Title
حذف عنوان برگه و صفحه با ابزار Hide Page And Post Title

اولین روش برای حذف عنوان، استفاده از ابزاری به نام Hide Page And Post Title است. افزونه‌ای که به صورت رایگان در مخزن وردپرس موجود بوده و برای استفاده، باید آن را روی پلتفرم خود نصب کنید. پس از نصب این ابزار، برای مخفی کردن عنوان کافی است گزینه مربوط به آن را در برگه یا نوشته خود فعال کنید.

آموزش مخفی کردن عنوان در وردپرس با خالی گذاشتن بخش مربوط به آن

در برخی مواقع، نیازی به استفاده از ابزارهای خاص برای مخفی کردن عنوان ندارید. کافی است جای مخصوص آن را خالی بگذارید. به همین سادگی عنوانی در صفحه سایت شما در نظر گرفته نخواهد شد. البته در ویرایشگر کلاسیک، در ابتدا باید عنوان را بنویسید، تا لینکی در بخش مربوط به URL، ایجاد شود و پس از آن نیز عنوان را پاک کنید تا در صفحه نهایی شما قرار نگیرد.

از طرفی ممکن است، شما از ابزاری مانند یواست برای سئو استفاده کنید، در این شرایط نیز نیازمند یک عنوان هستیم. برای سبز شدن چراغ یواست یا رنک مث، می‌توانید عنوان را تنها در بخشی که مربوط به سئوست قرار دهید تا تنها خزندگان گوگل آن را ببینند.

افزونه‌های سئو، ابزارهای مناسبی برای بهینه سازی سایت شما هستند.

آموزش مخفی کردن عنوان در وردپرس با استفاده از المنتور

سومین روش برای آموزش مخفی کردن عنوان در وردپرس، استفاده از المنتور است. در این روش می‌توانید عنوان نوشته و برگه را از دید کاربران مخفی کنید.

ادر المنتور باید ابتدا نوشته خود را ایجاد کنید. سپس به بخش ویرایش آن بروید. سپس ویرایش با المنتور را انتخاب کرده و در قسمت پایین و سمت راست صفحه مربوط به آن آیکون تنظیمات را پیدا کنید. در این بخش یک گزینه برای مخفی سازی عنوان وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی عنوان خود را مخفی کرده و آن را از صفحه سایت خود حذف کنید. برای نصب المنتور مقاله مربوط به “آموزش نصب المنتور” را بخوانید.

]]>
آموزش رمزگذاری در وردپرس https://fgiga.com/tutorial/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b1%d9%85%d8%b2%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3/ Wed, 21 Dec 2022 11:01:41 +0000 https://fgiga.com/?post_type=tutorial&p=4703 آموزش رمزگذاری در وردپرس، به شما کمک می‌کند تا ایمنی بیشتری را برای محتواها و سایت‌های خود داشته باشید. گاهی نیاز خواهید داشت که مطالبی را در وردپرس قرار دهید و رمزی را برای آن در نظر بگیرید. در این مطلب، آموزش رمزگذاری در وردپرس را به شما معرفی کرده‌ایم و به صورت مرحله به مرحله آموزش داده‌ایم.

آموزش رمزگذاری در وردپرس با ویرایشگر کلاسیک

تنها کاری که برای رمزگذاری باید انجام دهید، ورود به بخش مربوط به انتشار نوشته‌هاست. برای رمزگذاری کافی است روی گزینه‌ای که مخصوص ویرایش نوشته است، کلیک کنید و روی قسمتی که با نام “محافظت شده با رمز عبور” نشان داده شده کلیک کنید. با انتخاب این گزینه بخشی برای وارد کردن رمز عبور قرار می‌گیرد که می‌توانید عبارتی مخصوص فایل خود را در آنجا قرار دهید.

آموزش رمزگذاری در وردپرس با ویرایشگر گوتنبرگ

این ویرایشگر کمی متفاوت‌تر است. برای رمزگذاری مطالب با استفاده از آن، باید به بخش مربوط به وضعیت و مشاهده پذیری بروید. سپس با کلیک کردن روی گزینه عمومی و سپس انتخاب رمزدار، رمز عبور دلخواه خود را وارد آن کنید.

استفاده از افزونه‌ Simple Download Monitor برای رمزگذاری

آموزش رمزگذاری در وردپرس

Simple Download Monitor در وردپرس باعث می‌شود تا مدیریت و پیگیری فایل‌های دیجیتالی به راحتی انجام شود. این ابزارها، از پرونده و اسنادی که شما بارگذاری می‌کنید، محافظت خواهند کرد. برای نصب و فعالسازی این افزونه‌ها باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در بخش مربوط به افزونه‌ها، وارد افزودن جدید شوید و سپس عبارت Simple Download Monitor را در بخش مربوط به وارد کنید. با اینکار می‌توانید ابزار مورد نظرتان را نصب و آن را فعال کنید.
  2. اکنون برای استفاده باید روی گزینه Add New و Download بروید و روی آن کلیک کنید.
  3. با این کار شاهد بخشی مربوط به جزئیات مورد نظر پرونده خود خواهید شد.
  4. عناوین، توضیحات و تصویر کوچک در این قسمت قرار می‌گیرد.
  5. اگر می‌خواهید فایلی را رمزگذاری کنید، باید آن را در قسمت downloadable file وارد کنید.
  6. اکنون روی بخش مربوط به ویرایش در کنار محتوا کلیک کرده و گزینه محافظت شده با رمز عبور را انتخاب و رمز مورد نظرتان را وارد کنید.
  7. در نهایت نیز پستتان را منتشر کنید.

سخن پایانی

برای آنکه بتوانید برای برخی از فایل‌های خود رمزی را قرار دهید، آموزش رمزگذاری در وردپرس به شما کمک خواهد کرد تا با بهترین و آسانترین روش، این کار را انجام دهید. در مورد دیگر روش‌های بهینه کردن سایت خود می‌توانید به آموزش های تولید محتوا اشاره در سایت ساز افگیگا مراجعه کنید.

]]>
آموزش افزودن دکمه تماس تلفنی در وردپرس https://fgiga.com/tutorial/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d9%88%d8%af%d9%86-%d8%af%da%a9%d9%85%d9%87-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3/ Wed, 14 Dec 2022 09:13:11 +0000 https://fgiga.com/?post_type=tutorial&p=4643 گاهی ممکن است کاربرانتان بخواهند، با سرعت بالایی با شما ارتباط برقرار کنند. افزودن دکمه تماس در سایت، این پروسه را راحت‌تر خواهد کرد. در این مطلب به آموزش افزودن دکمه تماس تلفنی در وردپرس اشاره کرده‌ایم.

آموزش افزودن دکمه تماس تلفنی در وردپرس با کدهای HTML

آموزش افزودن دکمه تماس تلفنی در وردپرس

برای آموزش افزودن دکمه تماس تلفنی در وردپرس، می‌توانید از کدهای موجود در این فضا برای تماس تلفنی استفاده کنید. کافی است کد زیر را به بخشی از سایت خود که می‌خواهید دکمه قرار گیرد، اضافه کنید:

1<a href="tel:123-456-7890">123-456-7890</a>

Href=tel: باعث ایجاد لینک تماس خواهد شد.

“Tel: 123-456-7890 “ همان شماره‌ای است که کاربر با آن تماس می‌گیرد.

شماره‌ داخل تگ ><: به کاربران شما نمایش داده شده و می‌تواند شامل عبارت “با ما تماس بگیرید” باشد.

شما می‌توانید برای قرار دادن شماره تماس از کد کشور خود نیز استفاده کنید. برنابراین باید کد کشور را قبل از شما تماس قرار دهید.

ایجاد مکث در تماس کاربر

برای اینکار می‌توانید، قبل از شماره داخلی، کدی را اضافه کنید. بنابراین کاربر با کلیک روی گزینه با ما تماس بگیرید، پس از یک مکث کوتاه، با شما تماس خواهد گرفت. این کد تنها یک حرف P است که به شکل زیر به کد نهایی‌تان اضافه خواهد شد.

1<a href="tel:123-456-7890p123"> اکنون تماس بگیرید</a>

سخن پایانی

دکمه مربوط به تماس با ما به کاربران شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کنند. باید شماره تماس خود را از قبل مشخص کنید و در نهایت با استفاده از کدهایی که عنوان شد، آن را در اختیار کاربرانتان قرار دهید. این تنها بخش کوچکی از امکاناتی است که در وردپرس می‌توانید از آن استفاده کنید. برای دریافت دیگر اموزش‌ها، بخش آموزش‌های سایت ساز افگیگا را ببینید.

]]>
آموزش هایلایت متن در وردپرس https://fgiga.com/tutorial/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3/ Sun, 11 Dec 2022 10:43:32 +0000 https://fgiga.com/?post_type=tutorial&p=4615 هایلایت یا برجسته کردن متون مختلف یکی از روش‌هایی است که به تایید برخی از نکات در یک متن شما کمک می‌کند. در وردپرس نیز امکان هایلایت کردن برخی از بخش‌های متن وجود دارد. این مطلب آموزش هایلایت متن در وردپرس را به شما نشان می‌دهد:

آموزش هایلایت متن در وردپرس با کمک افزونه

آموزش هایلایت متن در وردپرس

اولین روش در این موارد استفاده از افزونه‌ای است که با نام Advanced Editor Tools شناخته شده و با نصب و فعال کردن آن می‌توانید هایلایت را انجام دهید. این ابزار، امکاناتی را به ویرایشگر بلوک وردپرس اضافه خواهد کرد. برای استفاده از این ابزار پس از نصب افزونه باید وارد صفحه مورد نظرتان شوید و قسمتی که قصد هایلایت کردنش را دارید، را انتخاب کنید. سپس روی پیکانی که به صورت کشویی است کلیک کرده و تنظیمات مربوط به علامت دار شدن است، را انتخاب کنید تا در نهایت بخش مورد نظر شما هایلایت شود.

آموزش هایلایت متن در وردپرس به صورت دستی

در این روش برای هایلایت کردن تنها نیازمند، کد هستید. این کد تگ Html  “mark” است. برای این روش باید به ویرایشگر بلوک بروید، روی سه نقطه کلیک کنید و ویرایش به عنوان HTML را بزنید. پس از آن متن خام خود را در قالب مشاهده می‌کنید که باید کد <mark>لورم ایپسوم متن ساختگی</mark> را وارد آن کرده و در نهایت دوباره با کلیک کردن رو گزینه سه نقطه به حالت بصری برگردید.

تغییر رنگ هایلایت متن در وردپرس

آموزش هایلایت کردن متن در وردپرس

رنگ پیشفرض برای هایلایت متون وردپرس، زرد است اما می‌توانید آن را تغییر دهید. برای اینکار به قسمت نمایش در پنل مدیریت وردپرس بروید و روی منوی سفارشی سازی کلیک کنید. در نهایت در قسمت CSS اضافی کد mark {background-color: #ffd4a1;} را وارد کنید. کدی که پس از # قرار گرفته رنگ مورد نظر شماست که می‌توانید با سلیقه خود آن را تغییر دهید. در نهایت نیز با کلیک روی انتشار تغییرات مورد نظرتان انجام خواهد شد.

هایلایت کردن متن در وردپرس برای تاکید روی محتواهای مهم

شما با آموزش هایلایت متن در وردپرس، می‌توانید تمایزی را بین برخی از نقاط متن خود ایجاد کنید. هایلایت کردن یک بخش از محتوا به آسانی انجام می‌شود و شما می‌توانید به راحتی با روش‌هایی که عنوان شد آن را انجام دهید. برای مشاهده دیگر آموزش‌های مربوط به تنظیمات عمومی سایت می‌توانید به بخش مربوط به آنها مراجعه کنید.

]]>